Zélf schrijven.....

Ge@

Zélf schrijven.....

Bericht door Ge@ »

Hoi hoi,

Misschien niet helemaal juist om dit bericht onder deze rubriek te plaatsen, maar

WIE SCHRIJFT HIER ZELF WEL EENS VERHALEN/GEDICHTEN of i.d.?!?!?!?!?!

En wat voor'n verhalen of gedichten: fantasie, iets wat je hebt meegemaakt enz....:in

'k BEN BENIEUWD!!!!!!
david

Bericht door david »

Zelf schrijven... een teer onderwerp hoor. Zo persoonlijk.

Maar ik laat me niet kennen. Ik geef gewoon antwoord. Ik doorbreek mijn grenzen van natuurlijke terughoudendheid. :,:,:,

Gedichten schrijf ik bijna niet meer. Vroeger wel. Dat had vrijwel altijd persoonlijke sores als onderwerp.

Verhalen nog steeds wel. De intentie is fantasie, maar ik merk wel dat ik er ongemerkt veel van mezelf in leg.

Schrijf jij ook dan?

Groet,
David
Ge@

Bericht door Ge@ »

Inderdaad een erg persoonlijk onderwerp... LEUK dat je er op reageerd....

Come on andere 'schrijvers'.... Het eerste schaap is over de dam....
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Ik ben bezig met een cursus verhalen schrijven. Eerst wilde ik meedoen met de RD wedstrijd. Maar ik ben nog niet tevreden over mijn schrijfsels.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik schrijf af en toe een gedicht, alhoewel de vorm meer dat van een popliedje is, de inhoud is dat zeker niet.
Verder heb ik al wat essays geschreven over het Christendom, wat korte fictionele verhalen, en ben bezig met vier Engelse fictionele boeken.
appie21

Bericht door appie21 »

heeft m,n neef ook aan mee gedaan?

nix geworden alleen?

Origineel geplaatst door Gerrie
Ik ben bezig met een cursus verhalen schrijven. Eerst wilde ik meedoen met de RD wedstrijd. Maar ik ben nog niet tevreden over mijn schrijfsels.
Ge@

Bericht door Ge@ »

Gerrie, help't bij jou wel?! Vind je dat't nut heeft?! Ik ben nl van plan om over een poosje ook zoiets te gaan doen. 'k Heb al met een jongen afgesproken dat we 't samen gaan doen (toen was't voor de lol, nu wil ik het echt). Dus wil je d'r is fff wat meer over vertellen?!
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Tssjaa......

op de basisschool heb ik wel eens met een schrijfwedstrijd meegedaan. En gewonnen ook...

Een boek met de signature van Jan Willem Blijdorp.

Was wel leuk op zich...

Verder wel eens aan een verhaal begonnen, maar dat stopte na een paar kantjes weer...

Gedichten heb ik nooit gedaan......

gr.

Jan
Ge@

Bericht door Ge@ »

Kun je dat verhaal niet fff online zetten?!
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

als ik hem nog heb........................
poeh
Ge@

Bericht door Ge@ »

Ffff goed zoeken.
'k Ben wel eens benieuwd naar jouw schrijfkunsten....
Ge@

Bericht door Ge@ »

Hmm, op de basisschool heb ik niet echt zulke hele bijzonder schrijf-kunsten uit gehaald. Nou ja, voor opstellen had ik meestal wel goeie cijfers (meestal 8 of hoger).
Op't ogenblik zit ik ongeveer een jaar in de schoolkrantredactie van onze school, en dat vind ik echt heel tof (niet alleen het schrijven: alleen voor de vergaderingen zou je al in de redactie gaan). Daarvoor moet ik dus af en toe ook wel eens wat schrijven.
Verder liggen er verschillende gedichten onder bed (als je dus op zoek bent...), gewoon over m'n gevoelens enzo. 's Avonds in bed vind ik het heerlijk om m'n gevoelens fff in dichtvorm op papier te zetten. Meestal doe ik dit als ik een 'bijzondere' bui heb: bv heel blij, of verdrietig ofzo.
In m'n bureau ligt verder nog een verhaal van ongeveer 30 kantjes, maar het is nog steeds niet af (hij ligt net in 't ziekenhuis ;-)). Een half jaar geleden ben ik weer aan een verhaal begonnen, maar na 10 kantjes ben ik daar ook mee gestopt.

Hoewel eigenlijk niet onder deze topic: brieven schrijven doe ik ook af en toe. Mails typen vee meer, maar brieven pen ik toch ook af en toe. En als ik er een schrijf, moet 't ook wél een lange zijn!!!


Wie verteld ook's het een en ander?!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Misschien zijn er niet zoveel schrijvers onder de OSW leden. Mijn grootste wens is ooit een boek te schrijven dat zelfs gekocht gaat worden door wildvreemden, al is het er maar :, ;)

ZOals ik al eerder zei, ik schrijf aardig wat. Ben momenteel hard bezig aan een engels fictioneel boek over iemand die dood is maar zijn hele leven voorbij ziet 'flitsen', de keuzes die hij maakt, de woorden die hij spreekt en hoe dat zijn eeuwigheid schept, als het ware. Het is niet echt theologisch onderbouwt hoor, meer een gedachtenspinsel.
Verder liggen er nog wat projecten klaar, zoals een Engels fictioneel boek over een straat waar de kinderen een regering in gaan vormen, dat is wat ze spelen, maar het symboliseerd allemaal Amerika van nul tot nu zeg maar. En verder een ingewikkeld boeken met vele karakters die allemaal in een soort drieluik zijn verwerkt.
Verder heb ik een Engels filmscript afgeschreven over een man die ontdekt dat zijn broer eigenlijk een duivel is die hem probeert te verleiden, en zijn hond een engel die hem probeert te beschermen, en opnieuw hoe zijn keuzes leiden tot zijn ondergang.
Daarnaast heb ik nog een hele set Nederlandse korte verhalen over studenten, van bizarre en liefdesverhalen tot en met coole en protest verhalen.
Ook nog op mijn computer staan een dozijn essays over het geloof en theologische onderwerpen die ik aan het bundelen ben om op te sturen.
Dan nog een zooi Engelse gedichten over van alles en nog wat.

ja, ik ben iemand die duizend ideeen heeft en ze allemaal tegerlijkertijd op papier en in de brievenbus wil hebben :)

Mijn overige schrijfwerk bestaat uit emails, postings op OSW ;) en brieven. Van mijn 16e tot mijn 18e heb ik zo'n 400 brieven geschreven aan allerlei vrienden en vriendinnen, omdat ik toen nog geen email had. Er zater er een paar bij van 60 kantjes A4, hehehe, dus ik had geen handen meer over af en toe. En tegenwoordig schrijf ik nog brieven naar mijn vriendin.

Dat was het wel zo'n beetje.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Origineel geplaatst door Ge@
Gerrie, help't bij jou wel?! Vind je dat't nut heeft?! Ik ben nl van plan om over een poosje ook zoiets te gaan doen.
In die cursus leer je wat technieken, zoals het schrijven vanuit één perspectief, het opzetten van dialogen, het maken van een spanningsboog e.d.
Dit is best interessant. Verder schrijf je al wat verhaaltjes en dan krijg je de nodige commentaar en daar leer je weer van.

Het is wel zo dat dit een 'neutrale cursus' is en dat bijbelverhalen worden afgedaan als 'mythes'. Moet je wel zelf een antwoord op verzinnen. En er zijn nog wel meer dingen. Als we hier op door gaan kom ik er nog wel mee.
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Origineel geplaatst door Ge@
Ffff goed zoeken.
'k Ben wel eens benieuwd naar jouw schrijfkunsten....
Verwacht er maar niet al teveel van hoor...
;)

Het is groep 7 niveau.

Maar ik heb hem nog niet gevonden...
:sne
Plaats reactie