ROMANS/VERHALEN/GESCHIEDENISSEN

de Paus

Bericht door de Paus »

Ja ik lees vreselijk veel, Gemiddeld zo'n 20 boeken in een week. ik lees vrij snel.
Aha.... dan ben je dus ongeveer iedere dag in de bieb te vinden :$
Aapje

Bericht door Aapje »

Nee hoor,

Op maandagavond
Woensdagmiddag
Donderdagavond
Vrijdagavond
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Lieneke
veel lezen is een vermoeiing des vleses
Dat verzin je natuurlijk ter plekke! :D

heb je prediker 12 vers 12 dan nooit gelezen?

''
12.En wat boven dezelve is, mijn zoon! wees gewaarschuwd; van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses.''

:sleep::sleep::sleep:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Aupi

Bericht door Aupi »

Boeken van Francine Rivers zijn ook zeker de moeite waard!
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Hallo Aupi,

Welke boeken van Francine Rivers heb je gelezen?. Ik heb 'de zondeneter' en de titel met 'liefde' erin gelezen.
Er blijken echt mensen te hebben bestaan die als zondeneter fungeerden. Wat een bijgeloof toch.:#
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Gerrie,

Jij bedoelt zeker het boek met de titel 'Bevrijdende liefde'.

Persoonlijk vind ik de boeken van Francine Rivers ook de moeite waard.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Ja, Kridje, die bedoelde ik, de naam was me even ontschoten. Maar ik heb nog niet gehoord welke titels jullie hebben gelezen.:#
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Gerrie
Ja, Kridje, die bedoelde ik, de naam was me even ontschoten. Maar ik heb nog niet gehoord welke titels jullie hebben gelezen.:#
Okee, hier komen ze dan. Wel effe het boekje van Den Hertog erbij gepakt want de titels weet ik niet allemaal.

Titels: De laatste zondeneter, Bevrijdende liefde en Een stem in de wind.

Alle boeken waren mooi, maar het laatste boek was wel het allermooist! Bij dit boek heb je een idee hoe het in de vroeg-christelijke kerk was. En dan kan je echt soms jaloers worden!
Aupi

Bericht door Aupi »

Het vervolg op Een stem in de wind is:'Een echo in de duisternis'. Het einde in het boek 'Een stem in de wind' loopt heel tragisch af. In het vervolg wordt hier verder op ingegaan.
Ook daar is weer een vervolg op 'De onafwendbare dageraad'
Het nieuwste boek wat verschenen is van Francine Rivers is: 'Leota's tuin' Waarin het gaat over een oude vrouw die zich met haar volwassen kinderen probeert te verzoenen. Haar wanhoop spreekt ze uit tot God. God brengt verandering door 2 onwaarchijnlijke middelen. Wat dat is mag je zelf lezen. Alle boeken heb ik thuis liggen dus die ze wil lezen moet maar even een seintje geven :)
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

O ja, 'Een echo in de duisternis' heb ik ook gelezen. Echt schitterend!

Heb verder niemand boeken gelezen van Francine Rivers? Je weet niet wat je mist!
Adje

Bericht door Adje »

Nee, niet gelezen. De titels van de boeken klinken mij te 'zoet'. Maar wellicht heb ik geen gelijk.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

veel lezen is een vermoeiing des vleses
dat verzin je natuurlijk ter plekke :D
He Billy, daar meende ik niets van...
Het zal best waar zijn!
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Die boeken van Francine Rivers zijn echt mooi!!
En ook erg mooie boeken zijn die van A.E. Hunt: deel 1: Roanoke, een verloren nederzetting. Deel 2: Terugkeer naar Virginia. En deel 3: Hartford tussen haat en liefde.

Je leest ze in een keer uit!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Ik heb op aanraden van diverse mensen pas 'de laatste wagon' en 'de tornado' van B. Nijenhuis gelezen. Eerlijk gezegd vond ik ze beide een beetje tegenvallen.

Het was vaak nogal warrig geschreven en de verhaallijn vond ik eerlijk gezegd ook niet bijzonder boeiend. Van beide boeken vond ik De Tornado nog het mooist.

Wie kent deze boeken nog meer en wat vond je ervan?

Gr,
Kislev
Lieneke

Bericht door Lieneke »

'K Ben net de "Laatste wagon" aan het lezen. Op het eerst snap je er niet echt veel van, maar nu gaat het wel.
'k Zou hem zelf denk ik nooit zomaar lezen!
Plaats reactie