Nieuwe Privacywet

Mannetje

Re: Nieuwe Privacywet

Berichtdoor Mannetje » 01 Jun 2018, 11:22

Dodo schreef:
Tiberius schreef:
Mannetje schreef:Je kunt ook de gegevens achter een wachtwoord op de site van de kerk zetten. Dan kunnen gemeenteleden er wel bij, maar kan het boekje niet op straat gaan zwerven.

Dat is inderdaad de beste optie, via de website of een app. Dan heb je maar één gegevensverwerking, die bovendien altijd actueel gehouden kan worden.

Maar als je een paar honderd mensen een wachtwoord geeft, is dat ook niet erg geheim meer. Dan zou ik dat wachtwoord toch minstens jaarlijks veranderen.

En dan nog discreet verspreiden...
Je bent nooit te oud om te spelen, maar je wordt oud omdat je niet meer speelt.

Wandelende

Berichtdoor Wandelende » 01 Jun 2018, 18:08

Achter een wachtwoord geeft nauwelijks verandering aan de zaak.
Simpelweg heb je gewoon een doel en een wettige grondslag nodig.
In sommige gevallen heb je dus toestemming nodig van betrokkene. Een wachtwoord maakt helemaal geen verschil.
(~)

refo

Berichtdoor refo » 02 Jun 2018, 10:37

Sommige sites die ik beroepshalve nodig heb, gebruiken een authenticator. Op mijn mobiel genereert die een code, die toets ik in en dan kan ik verder.

Mara

Berichtdoor Mara » 14 Jun 2018, 13:25

In een plaatselijk leugenaartje las ik dat de geslaagden niet meer vermeld mogen worden in de krant, in het kader van de nieuwe privacywet. Het gaat wel ver zo.
Twijfel nooit in het donker aan wat God je in het licht liet zien.

windorgel

Re: RE: Re: Nieuwe Privacywet

Berichtdoor windorgel » 14 Jun 2018, 17:56

Mara schreef:In een plaatselijk leugenaartje las ik dat de geslaagden niet meer vermeld mogen worden in de krant, in het kader van de nieuwe privacywet. Het gaat wel ver zo.
Na toestemming mag het wel. Dat is overigens best een gedoe. Onze school heeft dat wel gedaan. Tot 16 jaar moeten de ouders toestemming geven. Vanaf 16 jaar de leerling zelf.

Terug naar “Actuele zaken”