Als je ziet wat een ophef er kan onstaan bij het plaatsen van een paar windmolens dan is het bouwen van nieuwe boven of ondergondse infrastructuur ( met stations enz. ) ook wachten op protesten.DDD schreef:Naar Londen is inclusief voor en natransport natuurlijk veel langer dan een uur. Maar ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind om te begrijpen dat een christen dan deze afweging maakt. Dat zegt net zoveel over mij dan over jou, daar ben ik mij geheel van bewust.
De reistijd terug is overigens veel korter, namelijk 3.40 uur.
Los daarvan ben ik voor innovatief hogesnelheidsvervoer, zoals (als dat gaat lukken) een hyperloop. Vooralsnog kan ik niet inzien waarom het nodig is om vijf keer per uur een vliegtuig naar Rome te laten opstijgen als het vervoer ook ondergronds of over de grond kan.
Grote voordeel van vliegen is dat buiten de luchthavens zeer weinig infrastructuur nodig is. Asfalteren van luchtroutes is vrij zinloos.
Nog even ten overvloede. Al het vliegen in Europa voldoet aan de meest strenge milieu wet en regelgeving.