Dode letter

hijwel

Bericht door hijwel »

En waarom gebeurt er niets met die mensen?
Omdat de Heilige Geest niet werkt.
Ze zijn dood en blijven dood.
Het Woord zonder de Geest is dus dood.
Ja geeft God de Heilige Geest maar de schuld. De bijbel leeft! Jezus spreekt tot iedereen in de Bijbel. Daarom is de bijbel niet een dood boek. Door de Geest kan je verstaan wat Jezus zegt in de Bijbel. Zonder de Geest is de bijbel niet dood, maar ben jij dood.

Het Woord (Jezus zelf) kan het geloof werken God laat zichzelf zien in Zijn Woord. God praat door zijn woord. Dus het Woord, moet jou vertrouwen winnen.
Maar niet zonder de Geest.
dat zeg ik ook niet, Aleen je moet de bijbel en Gods Geest niet los van elkaar zien. Jezus spreekt in Zijn Woord tot iedereen, De Geest doet je verstaan wat er gezegt wordt. Ik wou wel dat mensen meer beseften dat er Iemand tegen je spreekt als je de Bijbel leest. niet zo van: "is dat wel voor mij". Nee this voor Jou God spreekt tot je.

Zoals je het schrijft lijkt het een vanzelfsprekendheid. Bedoel je dat ook zo?
This niet vanzelfsprekend zo van. Nou ja dat gebeurt gewoon ff of zo. Nee het is een wonder! Maar het gebeurt wel altijd! Iedereen die echt luistert naar God (in de Bijbel), en gehoor geeft aan Zijn oproep: "heden indien (jij daar achter dat boek) Mijn stem hoort, verhard je niet maar laat je leiden" zal een nieuw leven krijgen. Iedereen die leest: "bid en u zal gegeven worden" en ook echt bid zal ontvangen. Iemand die wijsheid nodig heeft, en er om vraagt zal het ontvangen.

19 God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?

En hoe verklaar je dan dat er mensen verloren gaan?
omdat ze niet luisteren naar de Man in het woord.
Een bijbeltekst:
"De natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die des Geestes Gods zijn".
1 Kor 2:14
klopt, maar God komt mee in het lezen van de Bijbel. Wij moeten onszelf wel open zetten voor God. Spreek Heer want ik luister!

Jezus zelf zegt:
28 Maar Hij zeide: Ja, zalig zijn degenen, die het Woord Gods horen, en hetzelve bewaren. (lukas 11)
(wat doe jij/wij met de bijbel?)

Nu nog even romeinen 10 vers 17
Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods.31)
Duidelijk toch? Je hoord God spreken in de bijbel: "Want Hem, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.â€
hijwel

Bericht door hijwel »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Niet om het een of ander maar de Heilige Geest werkt altijd,alleen mensen werken niet altijd en maken geen werk om Zijn stem te horen.24 uur werkt de Heilige Geest omdat wij maar niet verloren gaan .
Werkt de Geest 24 uur?
Hoe dan?
En is de mens sterker dan de Geest, zodat er niets gebeurt?
Handelingen 7:51
51 Gij hardnekkigen en onbesnedenen90) van hart en oren, gij wederstaat altijd91) den Heiligen Geest; gelijk uw vaders,92) 3
Dit kan je doen...

En dit kan je ook doen...
Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden. (jacobus 4: 7)
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door hijwel
Door de Geest kan je verstaan wat Jezus zegt in de Bijbel. Zonder de Geest is de bijbel niet dood, maar ben jij dood.
Zonder de Geest zijn we allen dood, inderdaad. En is de bijbel voor mij een dode letter. Niet om de Geest de schuld te geven. Maar zonder de Geest kunnen we echt niets.
Maar het gebeurt wel altijd! Iedereen die echt luistert naar God (in de Bijbel), en gehoor geeft aan Zijn oproep: "heden indien (jij daar achter dat boek) Mijn stem hoort, verhard je niet maar laat je leiden" zal een nieuw leven krijgen.
Hier zet je er een voorwaarde bij. Maar zonder de Geest zal niemand echt luisteren.
En hoe verklaar je dan dat er mensen verloren gaan?
omdat ze niet luisteren naar de Man in het woord.
Mee eens.
Maar we moeten onszelf wel open zetten voor God.
Dit klinkt remonstrants, net alsof het van ons afhangt.
hijwel

Bericht door hijwel »

Zonder de Geest zijn we allen dood, inderdaad. En is de bijbel voor mij een dode letter. Niet om de Geest de schuld te geven. Maar zonder de Geest kunnen we echt niets.
Jou belevingswereld, en de werkelijkheid van het levende Woord staat ver uit elkaar. De bijbel is een levend boek, waarin God spreekt. En dat verandert niet doordat jij er anders naar luistert.

Hier zet je er een voorwaarde bij. Maar zonder de Geest zal niemand echt luisteren.
De Heilige Geest werkt in de mensen die daarom bidden. Maar de Heilige Geest werkt ook in mensen die de Bijbel lezen!

Dit klinkt remonstrants, net alsof het van ons afhangt.
God roept jou, jij moet luisteren. En als je luistert komt het dan omdat jij zo goed geluistert hebt? Nee natuurlijk niet! Omdat God jou geroepen heeft.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door hijwel
Jou belevingswereld, en de werkelijkheid van het levende Woord staat ver uit elkaar. De bijbel is een levend boek, waarin God spreekt. En dat verandert niet doordat jij er anders naar luistert.
Ik bedoelde: zonder de Geest zijn wij allen dood en is de bijbel voor ons een dode letter.

En ik blijf erbij dat de bijbel een dode letter is, als de Geest niet werkt. Als de Geest wel werkt, dan worden de dorre doodsbeenderen levend.
De Heilige Geest werkt in de mensen die daarom bidden. Maar de Heilige Geest werkt ook in mensen die de Bijbel lezen!
En hoe verklaar je de volgende tekst:
"Ik ben gevonden door degenen die naar mij niet vraagden".

Zoals jij het stelt is het allemaal afhankelijk van de mens.
God roept jou, jij moet luisteren. En als je luistert komt het dan omdat jij zo goed geluistert hebt? Nee natuurlijk niet! Omdat God jou geroepen heeft.
Mee eens.
Plaats reactie