GerGem Kruiningen

GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GerGem »

kasparov schreef:Het aantal kerkgangers in de VGG Kruiningen is de laatste maanden teruggelopen.
Bij 2e kerstdag was een groot gedeelte van de vgg vertegenwoordigd in de dienst bij ds Huijser in de GG.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Dat zegt niet alles. Want toen was het in de VGG geen kerk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

GerGem schreef:
kasparov schreef:Het aantal kerkgangers in de VGG Kruiningen is de laatste maanden teruggelopen.
Bij 2e kerstdag was een groot gedeelte van de vgg vertegenwoordigd in de dienst bij ds Huijser in de GG.
Echt? Dat vind ik nogal wat zeg.
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door HHKtE »

GerGem schreef:
kasparov schreef:Het aantal kerkgangers in de VGG Kruiningen is de laatste maanden teruggelopen.
Bij 2e kerstdag was een groot gedeelte van de vgg vertegenwoordigd in de dienst bij ds Huijser in de GG.
t

Dat die mensen dat zomaar durven om die kerk weer te bezoeken op tweede kerstdag. Ik zou dat niet durven
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door J.C. Philpot »

Hopenlijk een wolkje als eens mans hand.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

HHKtE schreef:
GerGem schreef:
kasparov schreef:Het aantal kerkgangers in de VGG Kruiningen is de laatste maanden teruggelopen.
Bij 2e kerstdag was een groot gedeelte van de vgg vertegenwoordigd in de dienst bij ds Huijser in de GG.
t

Dat die mensen dat zomaar durven om die kerk weer te bezoeken op tweede kerstdag. Ik zou dat niet durven
Mijn gevoel ook ja. Wel eens met Philpot ook.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Roos2018 »

HHKtE schreef:
GerGem schreef:
kasparov schreef:Het aantal kerkgangers in de VGG Kruiningen is de laatste maanden teruggelopen.
Bij 2e kerstdag was een groot gedeelte van de vgg vertegenwoordigd in de dienst bij ds Huijser in de GG.
Dat die mensen dat zomaar durven om die kerk weer te bezoeken op tweede kerstdag. Ik zou dat niet durven
Persoonlijk vind ik dat een hoopgevende ontwikkeling.
De vader van de verloren zoon stond op de uitkijk en organiseerde een feestmaal voor die afgedwaalde, maar berouw hebbende jongen.
En de bloedvloeiende vrouw werd door de Heere Jezus niet weggestuurd, maar juist genezen.
Die Samaritaanse hoer die haar dorp door haar openbare belijdenis tot de Heere Jezus bracht ...
Wanneer de kerk daar een voorbeeld aan neemt, dan is er al zoveel aan gewonnen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ze komen nu op Tweede Kerstdag bij ds. Huijser in de dienst.

Je vraagt je dan toch af wat er gebeurt als een dominee (zoals hij) binnen afzienbare tijd het beroep naar Kruiningen aan zou nemen.

Ik zou het het overigens ook niet durven hoor, zomaar weer de dienst bezoeken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Waarom niet? Ze zijn toch niet met ruzie uit elkaar gegaan? De dominee wel, natuurlijk, maar de kerkleden niet. Het lijkt mij juist heel goed. Bij doopdiensten kun je toch ook niet tegen de buren of vrienden zeggen dat je geen zin hebt om te komen? Het is erg genoeg dat er een tweede kerk is geopend, maar verder kun je mijns inziens maar beter zo normaal mogelijk met elkaar omgaan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

De kerkleden hebben geen ruzie onderling? Volgens mij leef je onder een steen. Misschien moet je het draadje nog eens doorlezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Orchidee »

Zo gemakkelijk is dat niet @@DDD
Waarschijnlijk nooit een kerkruzie, scheiding oid meegemaakt!?
Er zijn heel wat families, vrienden en gezinnen uit elkaar gespleten door al die ellenden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Vast. Kennelijk is dat geen verhindering om bij elkaar naar de kerk te gaan en laten we daar dan met blijdschap kennis van nemen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

DDD schreef:Vast. Kennelijk is dat geen verhindering om bij elkaar naar de kerk te gaan en laten we daar dan met blijdschap kennis van nemen.
Dat vind ik ook! Ongetwijfeld zijn er nog genoeg zorgen en pijnpunten, kunnen we dan nu ook eens ergens blij mee zijn?
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Piet Puk »

Wat mij betreft kan met deze mededeling het topic weer dicht. De rest sticht voor mij niet. De vraag die bij mij opkwam was of ds. Bredeweg ook op 2e Kerstdag onder het gehoor van ds. Huijser zat.
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

Er is wel wat grensverkeer geweest in het achterliggende jaar tussen GG-VGG, maar niet veel. Hoe het precies zit met bezoekersaantallen bij de VGG weet ik niet, ik kom daar niet.

Bij de dienst van ds. Huijser waren er wel enkelen van de VGG in de kerk, maar "een groot deel van" was het zeker niet. Zeker minder dan 10%. Zoveel chemie is er niet tussen GG-VGG.

En wat betreft de onderlinge verhoudingen: was het maar zoals hierboven wordt voorgesteld. De werkelijkheid is niet zo eenvoudig, helaas. Er is hier en daar op persoonlijk vlak wel eens wat uitgepraat, maar heel veel mensen doen er maar het zwijgen toe, terwijl er wel van alles nog tussen ligt.
Plaats reactie