Mooie en interessante websites [2]

Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re: Mooie en interessante websites

Bericht door Herman60 »

Sabra schreef:http://www.israelnationalnews.com

Voor genuanceerder nieuws.

Is die site ook in het nederlands te lezen?
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re:

Bericht door Herman60 »

appie21 schreef:Deze is van middag geopend!

(k moet de typfouten er nog uithalen maar daar heb ik nu geen zin?)

http://home.kliksafe.nl/avee/OHP/
Dan moet je deze ook niet plaatsen, wat heb je er dan aan?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:


Ik vind het vreemd, beetje 'Samaritaans' misschien?
Een beetje wereld en een beetje godsdienst ineengevlochten.
En het inzoomen op emoties vind ik ook onpasselijk.
Wat een wonder hé DIA, zo beperkt, zo enorm gehandicapt en dan een boodschap hebben voor de wereld: Jezus Christus en Zijn kracht die in onze zwakheid wordt volbracht.

Jij en ik hebben makkelijk praten, ondanks onze probleempjes... maar zo............

Ach nee, het is misschien niet "onze" manier, maar hij verheerlijkt God op zijn manier... En is niet eigenlijk precies de bedoeling?
Maar kijk eens goed na, wees niet te snel gelovig en veroordeel ook niet iets te snel.
Maar deze 'show' kan dacht ik toch echt niet voor een heilig God bestaan.
De indruk is daar totaal niet. Het is eerder een op de emotie werkende vertoning.
Die indruk heb ik van bepaalde preken ook, maar dat terzijde...

Ik zie hier een man, zwaar gehandicapt, die God verheerlijkt. Ik zou niet weten waarom dit voor een heilig God niet kan bestaan.
Een man door God geschapen, zoals hij eruit ziet zouden we allemaal "och en ach" roepen van medelijden. Maar door zijn levenskracht en humor (ook scheppingsgaven), roept niemand "och of ach", maar verbijsterd hij iedereen door wat hij kan en doet opdat God de eer zal krijgen..... Studenten in tranen... en heb je die stoere mannen in de gevangenis gezien? ze huilen als kleine jongens..... Is ons getuigenis over Gods genade in onze zwakheid al zo geweest dat het mensen raakte en hun leven veranderde? nee? dan is het maar de vraag wiens leven en gedrag voor een heilig God kan bestaan....
Ik begrijp wel waarom je dit filmpje plaatste MM en het is op een bepaalde manier indrukwekkend. Maar het raakt me niet in mijn hart, wel als mens t.o.v. mens, maar niet ten diepste.
Laatst hoorde ik een getuigenis van een stervend meisje en dat was zo klein, maar tegelijk zo groot! In kleine kring gezegd, maar dankzij de moderne middelen wereldwijd verspreid.
Toen ik het filmpje aanklikte, zag ik allerlei volgende filmpjes ernaast staan, waarvan een foto van een talentenshow op de Britse tv.
Youtube combineert dit dus, of linkt dit aan elkaar?
Misschien dat jongere mensen dit geweldig vinden, maar ik heb er niet zoveel mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Re:

Bericht door MarthaMartha »

Herman60 schreef:
appie21 schreef:Deze is van middag geopend!

(k moet de typfouten er nog uithalen maar daar heb ik nu geen zin?)

http://home.kliksafe.nl/avee/OHP/
Dan moet je deze ook niet plaatsen, wat heb je er dan aan?
Dit zijn berichten uit 2005.... weinig kans dat je reactie krijgt.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:
Ik begrijp wel waarom je dit filmpje plaatste MM en het is op een bepaalde manier indrukwekkend. Maar het raakt me niet in mijn hart, wel als mens t.o.v. mens, maar niet ten diepste.
Dat kan, mij wel, maar ons gevoel of onze geraaktheid is gelukkig niet de norm.
Mara schreef:Laatst hoorde ik een getuigenis van een stervend meisje en dat was zo klein, maar tegelijk zo groot! In kleine kring gezegd, maar dankzij de moderne middelen wereldwijd verspreid.
Toen ik het filmpje aanklikte, zag ik allerlei volgende filmpjes ernaast staan, waarvan een foto van een talentenshow op de Britse tv.
Youtube combineert dit dus, of linkt dit aan elkaar?
Tja, gelukkig is wat youtube combineert ook niet de norm...
Mara schreef:Misschien dat jongere mensen dit geweldig vinden, maar ik heb er niet zoveel mee.
Dat kan, ik vind dat jammer, maar ook wat ik vind is niet de norm (gelukkig).

't Zou mooi zijn als we allemaal vol verwondering zouden kijken en het uitroepen: "dank U Heere, voor mijn armen en benen, aan U wil ik ze geven, gebruik me helemaal in Uw dienst".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Ik begrijp wel waarom je dit filmpje plaatste MM en het is op een bepaalde manier indrukwekkend. Maar het raakt me niet in mijn hart, wel als mens t.o.v. mens, maar niet ten diepste.
Dat kan, mij wel, maar ons gevoel of onze geraaktheid is gelukkig niet de norm.
Mara schreef:Laatst hoorde ik een getuigenis van een stervend meisje en dat was zo klein, maar tegelijk zo groot! In kleine kring gezegd, maar dankzij de moderne middelen wereldwijd verspreid.
Toen ik het filmpje aanklikte, zag ik allerlei volgende filmpjes ernaast staan, waarvan een foto van een talentenshow op de Britse tv.
Youtube combineert dit dus, of linkt dit aan elkaar?
Tja, gelukkig is wat youtube combineert ook niet de norm...
Mara schreef:Misschien dat jongere mensen dit geweldig vinden, maar ik heb er niet zoveel mee.
Dat kan, ik vind dat jammer, maar ook wat ik vind is niet de norm (gelukkig).

't Zou mooi zijn als we allemaal vol verwondering zouden kijken en het uitroepen: "dank U Heere, voor mijn armen en benen, aan U wil ik ze geven, gebruik me helemaal in Uw dienst".
Gelukkig dan dat armen en benen geen voorwaarde zijn! En met deze ledematen komen we ook tekort denk ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
Wat een wonder hé DIA, zo beperkt, zo enorm gehandicapt en dan een boodschap hebben voor de wereld: Jezus Christus en Zijn kracht die in onze zwakheid wordt volbracht.

Jij en ik hebben makkelijk praten, ondanks onze probleempjes... maar zo............

Ach nee, het is misschien niet "onze" manier, maar hij verheerlijkt God op zijn manier... En is niet eigenlijk precies de bedoeling?
Maar kijk eens goed na, wees niet te snel gelovig en veroordeel ook niet iets te snel.
Maar deze 'show' kan dacht ik toch echt niet voor een heilig God bestaan.
De indruk is daar totaal niet. Het is eerder een op de emotie werkende vertoning.
Die indruk heb ik van bepaalde preken ook, maar dat terzijde...

Ik zie hier een man, zwaar gehandicapt, die God verheerlijkt. Ik zou niet weten waarom dit voor een heilig God niet kan bestaan.
Een man door God geschapen, zoals hij eruit ziet zouden we allemaal "och en ach" roepen van medelijden. Maar door zijn levenskracht en humor (ook scheppingsgaven), roept niemand "och of ach", maar verbijsterd hij iedereen door wat hij kan en doet opdat God de eer zal krijgen..... Studenten in tranen... en heb je die stoere mannen in de gevangenis gezien? ze huilen als kleine jongens..... Is ons getuigenis over Gods genade in onze zwakheid al zo geweest dat het mensen raakte en hun leven veranderde? nee? dan is het maar de vraag wiens leven en gedrag voor een heilig God kan bestaan....
Nog een reactie dan. Dan stop ik er mee. Het eerste ben ik met je eens.
Er zijn inderdaad predikanten die 'op het gemoed' preken. Dat kan soms wel eens
'bedriegelijk' zijn. Mensen die daar snel van onder de inruk raken als zijnde een bewijs
dat het goed is. Toch loopt daar ook weer een grens door.
Weer zeg ik geloof niet te snel, en veroordeel niet te snel. Maar let op de inhoud van
dergelijke preken.

Ik kan niet begrijpen dat een man die werkelijk eens iets van de heerlijkheid, majesteit en
heiligheid van God heeft gekend een dergelijke show opvoert tot eer van God. Alle indruk
van de heiligheid en grootheid van God mis ik. Ik zie hier meer een oppervlakkig en meer
"evangelisch" getint optreden. En beslist niet stichtend maar veeleer afstotend. En het past
wel in het straatje van de wereld. Ik zie een man die de show zo opvoert dat niemand
door die show wordt geërgerd. Hierin komt openbaar dat hij zich aanpast aan het 'publiek'

Verder geloof ik dat de man in kwestie wellicht het te goeder trouw meent. Dan sluit ik
niet uit. Maar het is dan een missen van wezenlijke kennis van God. Anders komt het toch
anders over zou ik denken. Het is zoals ik in eerste instantie ook zei:
Het lijkt me wat 'Samaritaans' zoals het overkomt. De Evangelische beweging zou er trouwens
ook wel goed mee uit de voeten kunnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Wilhelm »

MarthaMartha schreef:http://www.youtube.com/watch?v=W5mbldTkruM

heel indrukwekkend

Heel mooi MM !
Ik heb deze video ook al meermalen gedeeld met vrienden en kennissen.
Onbevattelijk "Al ben ik geschapen zonder ledenmaten om ook maar een mens tot Jezus te leiden, wat zal dat een wonder zijn"

Hoe dan ook verwoord, en misschien zijn er best zaken waar je theologisch niet helemaal in mee kunt, maar wat een eenvoudige geloofsuitspraak!
Hadden we allen daar maar iets van.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door henriët »

Onbegrijpelijk,
Altijd maar weer dat wantrouwen.
Ga maar eens naar het zendingsveld, en kijk daar maar eens wat er gebeurd.
God werkt anders dan wij in onze traditiegedachten bedenken.
Het lust me niet om er meer over te zeggen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

Zouden we het dan toch eens moeten proberen? Om het eens voorzichtig op een akkoordje te gooien met de Evangelische Beweging? Tja die hebben toch ook best goede dingen? Dus ja, waarom doen we nu eigenlijik zo moeijk?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:Zouden we het dan toch eens moeten proberen? Om het eens voorzichtig op een akkoordje te gooien met de Evangelische Beweging? Tja die hebben toch ook best goede dingen? Dus ja, waarom doen we nu eigenlijik zo moeijk?
Schei nou toch eens uit joh.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door -DIA- »

henriët schreef:
-DIA- schreef:Zouden we het dan toch eens moeten proberen? Om het eens voorzichtig op een akkoordje te gooien met de Evangelische Beweging? Tja die hebben toch ook best goede dingen? Dus ja, waarom doen we nu eigenlijik zo moeijk?
Schei nou toch eens uit joh.
Niet met me eens dan? De evangelischen hebben toch maar een makkelijke godsdienst, en ze zijn de wereld niet zo'n ergernis. Stel dat we een beetje opschuiven. Dan is de SGP meteen verlost van het dillemma. Waarom dan zo vasthouden aan die oude-mannetjes-traditie? Zeg eens eerlijk? Dat is toch ook maar niks, hè?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
henriët schreef:
-DIA- schreef:Zouden we het dan toch eens moeten proberen? Om het eens voorzichtig op een akkoordje te gooien met de Evangelische Beweging? Tja die hebben toch ook best goede dingen? Dus ja, waarom doen we nu eigenlijik zo moeijk?
Schei nou toch eens uit joh.
Niet met me eens dan? De evangelischen hebben toch maar een makkelijke godsdienst, en ze zijn de wereld niet zo'n ergernis. Stel dat we een beetje opschuiven. Dan is de SGP meteen verlost van het dillemma. Waarom dan zo vasthouden aan die oude-mannetjes-traditie? Zeg eens eerlijk? Dat is toch ook maar niks, hè?
Wantrouwen wordt nog wel eens verward met scherp opmerken DIA ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Niet met me eens dan? De evangelischen hebben toch maar een makkelijke godsdienst, en ze zijn de wereld niet zo'n ergernis. Stel dat we een beetje opschuiven. Dan is de SGP meteen verlost van het dillemma. Waarom dan zo vasthouden aan die oude-mannetjes-traditie? Zeg eens eerlijk? Dat is toch ook maar niks, hè?
Beste DIA,
Sommige reformatorischen hebben ook een makkelijke godsdienst. Dan kan op de manieren als "als je niet uitverkoren ben kom je er toch niet", "het moet je maar gegeven worden", of op een wettische manier wat alleen maar het vlees bevredigt.

Laten we dus niet te snel afgeven op evangelischen, maar onszelf beproeven of we in het geloof zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Mooie en interessante WEBSITES 2

Bericht door WimA »

henriët schreef:
-DIA- schreef:Zouden we het dan toch eens moeten proberen? Om het eens voorzichtig op een akkoordje te gooien met de Evangelische Beweging? Tja die hebben toch ook best goede dingen? Dus ja, waarom doen we nu eigenlijik zo moeijk?
Schei nou toch eens uit joh.
DIA heeft gelijk dat het gewoon ongereformeerd is. Punt. En gevaarlijk. Punt. Zou van dit forum geweerd moet worden. Punt.
Wat denken jullie van deze quotes? "I found my strength in Jesus Christ and you'll find your strength in whatever you will find it in". Of de zinsnede "because there is healing in hugging" of "I'am a hugging machine" of enz. enz. enz. Onderzoekt de dingen!
Kijk ook op de site. http://www.attitudeisaltitude.com o.a. staat er deze quote:
"These are the principles of the Attitude is Altitude program. Nick Vujicic has a unique plan designed to enhance the lives of employees, employers, students and educators alike. Through Nick's motivational talks people will discover that a positive approach points the way to a meaningful life."
Elke christen zou hiervan afstand moeten nemen.

Nog een quote, de missie van Nick. "To motivate people from all walks of life in every circumstance; to gain perspective; to find their purpose; to live the big dream."
Laatst gewijzigd door WimA op 24 jul 2012, 15:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie