Referendum 6 april Oekraine

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door windorgel »

Omdat In het spoor het niet Bijbels vindt dat vrouwen gaan stemmen.
Bij verkiezingen zetten ze ook altijd berichten in het RD met de inhoud: vrouwen blijft thuis!
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Martijn »

windorgel schreef:Omdat In het spoor het niet Bijbels vindt dat vrouwen gaan stemmen.
Bij verkiezingen zetten ze ook altijd berichten in het RD met de inhoud: vrouwen blijft thuis!
:bobo Nooit opgevallen.
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:
Curie schreef:
-DIA- schreef:Dit zal de eerste keer worden dat ik mijn stem niet uitbreng. Bovengenoemd artikel is helder, en ook principieel goed gegrond.
Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik begreep uit het het RD artikel daarover dat In het Spoor juist oproept om tegen te gaan stemmen...
RD 18 februari 2016 schreef:„Stem tegen gevaarlijk EU-verdrag”
WIJK EN AALBURG. In haar zaterdag te verschijnen blad In het Spoor adviseert de Landelijke Stichting ter bevordering van de Staatkundig Gereformeerde beginselen mannen om bij het referendum op 6 april tegen het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne te stemmen.

Het sluiten van dat verdrag noemt de stichting een „gevaarlijk avontuur” omdat daarmee het „militair veel sterkere” Rusland wordt getart. Ook „is duidelijk sprake van liberale knechting” van Oekraïne omdat de EU via het verdrag „probeert bepaalde

http://www.digibron.nl/search/detail/52 ... -verdrag/4 [ ... ][/i]
Misschien snap ik iets niet helemaal, maar waarom worden alleen mannen opgeroepen om tegen te stemmen?
Gebrek aan algemene ontwikkeling of een lontje aansteken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:
Curie schreef:
-DIA- schreef:Dit zal de eerste keer worden dat ik mijn stem niet uitbreng. Bovengenoemd artikel is helder, en ook principieel goed gegrond.
Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik begreep uit het het RD artikel daarover dat In het Spoor juist oproept om tegen te gaan stemmen...
RD 18 februari 2016 schreef:„Stem tegen gevaarlijk EU-verdrag”
WIJK EN AALBURG. In haar zaterdag te verschijnen blad In het Spoor adviseert de Landelijke Stichting ter bevordering van de Staatkundig Gereformeerde beginselen mannen om bij het referendum op 6 april tegen het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne te stemmen.

Het sluiten van dat verdrag noemt de stichting een „gevaarlijk avontuur” omdat daarmee het „militair veel sterkere” Rusland wordt getart. Ook „is duidelijk sprake van liberale knechting” van Oekraïne omdat de EU via het verdrag „probeert bepaalde

http://www.digibron.nl/search/detail/52 ... -verdrag/4 [ ... ][/i]
Misschien snap ik iets niet helemaal, maar waarom worden alleen mannen opgeroepen om tegen te stemmen?
Gebrek aan algemene ontwikkeling of een lontje aansteken?
Kende het alleen van naam. Wist niet dat ze daartegen oproepen. Of dat met algemene ontwikkeling te maken heeft weet ik niet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door helma »

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_980779

Ander perspectief van Ds. Westerink!
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Klavart »

Hier volgt wat op de website van "In het Spoor" staat over het referendum (https://www.inhetspoor.nl/standpunt-inz ... -oekraine/).
In het Spoor schreef:Standpunt inzake referendum Associatieverdrag EU-Oekraïne

Referendum Associatieverdrag EU-Oekraïne. Op Deo volente 6 april 2016 wordt er in Nederland op initiatief van de actiegroep GeenPeil een raadgevend referendum gehouden over de vraag: “Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?” Naar aanleiding daarvan is gevraagd of de Landelijke Stichting een advies zou willen publiceren hoe we ons tegenover dit referendum moeten opstellen? Dat heeft de Landelijke Stichting gedaan door in het februarinummer van In het Spoor een kort artikel hierover op te nemen. Daarin worden de onderstaande drie vragen gesteld en als volgt beantwoord (verkorte weergave; voor het downloaden van het volledige artikel, zie onder):

1. Is het geoorloofd om aan een referendum deel te nemen? Het is Bijbels gezien niet geoorloofd om deel te nemen aan een correctief referendum, omdat in zo’n referendum de overheid gebonden is aan de uitslag en dus aan de wil van het volk (volkssoevereiniteit)! Het huidige referendum over het associatieverdrag is echter een raadgevend referendum. Met andere woorden: het volk geeft alleen maar een advies, dat de overheid desgewenst naast zich neer kan leggen. Het geven van een advies aan de overheid kan Bijbels gezien niet als ongeoorloofd worden beschouwd.

2. Wat moeten we als kiesgerechtigde mannen bij dit referendum dan doen: stemmen of thuisblijven? Bij de Europese verkiezingen blijven we bewust thuis. Nu ook? Het functioneren in Europese supranationale organen – zoals het Europees Parlement – die belangrijke delen van de Nederlandse soevereiniteit hebben overgenomen, die steeds meer macht naar zich toetrekken en die bovendien volgens hun grondslag volledig op volkssoevereiniteit gebaseerd zijn, wijzen we af en daarmee ook het deelnemen aan de Europese verkiezingen. Maar bij dit referendum gaat het erover of de Nederlandse overheid moet instemmen met het door de EU gesloten associatieverdrag met Oekraïne. Dat is wezenlijk iets anders! Dit is een Nederlandse aangelegenheid. Het genoemde argument om bij de Europese verkiezingen thuis te blijven gaat dus hierbij niet op.

3. Hoe moeten we dan stemmen: moeten we vóór of tégen die wet tot goedkeuring van het associatieverdrag stemmen? We zijn vóór een nationaal handelsverdrag met Oekraïne, maar tegen het EU-associatieverdrag, omdat dit verdrag veel verder strekt dan een handelsverdrag. Het is namelijk tegelijk ook een politiek verdrag en een integratieverdrag. De EU tracht opnieuw meer macht naar zich toe te trekken. Het associatieverdrag regelt zaken centraal die ook goed decentraal geregeld kunnen worden. Het associatieverdrag is in het geheel niet naar de zin van Rusland. De EU en Oekraïne tarten hiermee het militair veel sterkere Rusland. Het sluiten van het associatieverdrag is mede daarom een gevaarlijk avontuur. De Krimcrisis is ten dele het gevolg hiervan. En recent heeft de Oekraïense president zelf gezegd dat het gevaar van een openlijke oorlog met Rusland momenteel groter is dan een jaar geleden. “Rusland investeert enorm in de voorbereidingen voor een oorlog.” Daarnaast kunnen de afspraken die in het associatieverdrag zijn gemaakt over het zonder visum reizen tussen Oekraïne en de EU en over het in de EU komen werken van Oekraïense werknemers, gemakkelijk – zeker als de veiligheidssituatie daar slechter wordt – leiden tot een nieuwe stroom aan (illegale) migranten vanuit Oekraïne, waarop niemand zit te wachten. Ook is aan Oekraïne miljarden euro’s aan steun toegezegd, waardoor een nieuwe bodemloze put dreigt te ontstaan, omdat het land er economisch slecht voor staat. En via afspraken in het associatieverdrag probeert de EU bepaalde moderne westerse ‘waarden’ zoals homorechten naar Oekraïne te exporteren en af te dwingen. Er is duidelijk sprake van een liberale knechting.

Om deze redenen adviseert de Landelijke Stichting om tegen dit associatieverdrag te stemmen.
Lijkt me duidelijk!

En hierbij de link naar het volledige artikel: https://www.inhetspoor.nl/wp-content/up ... -37-40.pdf
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2890
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door FlyingEagle »

Wat adviseren ze de stemgerechtigde vrouwen eigenlijk? Mogen die voor stemmen?
Mannetje
Berichten: 7830
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Mannetje »

FlyingEagle schreef:Wat adviseren ze de stemgerechtigde vrouwen eigenlijk? Mogen die voor stemmen?
Stembiljet bij het oud papier doen en thuis blijven.
-
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door mulder »

Martijn schreef:
windorgel schreef:Omdat In het spoor het niet Bijbels vindt dat vrouwen gaan stemmen.
Bij verkiezingen zetten ze ook altijd berichten in het RD met de inhoud: vrouwen blijft thuis!
:bobo Nooit opgevallen.
koken, wassen en kinderen baren. dat mogen de vrouwen nog net. maar stemmen is uit den boze bij In het Spoor aanhangers.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2890
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door FlyingEagle »

'In het spoor' is wel het laatste waar ik te rade zou gaan.

Ik weet nog steeds niet of ik ga stemmen en zo ja wat ik ga stemmen
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door helma »

Wat vind je van wat Ds Westerink zegt?
Wim Anker
Berichten: 3946
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:Wat vind je van wat Ds Westerink zegt?
Ik ben wel gevoelig voor dit soort argumenten, dus ik zal er nog over nadenken.

Anderzijds, de EU als beschermer van het christendom opvoeren is m.i. ook wat naief.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Martijn »

helma schreef:Wat vind je van wat Ds Westerink zegt?
Op zich mooi wat Ds Westerink zegt. Ik zelf heb deze week een artikel geplaatst uit het Zoeklicht waarin wordt ingegaan op de omstandigheden in en rondom Oekraïne. Daarin wordt opgeroepen om niet te gaan. Maakt het er niet makkelijker op om te beslissen wat je moet doen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2890
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door FlyingEagle »

Ik kan me wel vinden in de argumenten van ds. Westerink. Ik laat het nog even bezinken.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Referendum 6 april Oekraine

Bericht door Klavart »

Het associatieverdrag met Oekraïne is een uiting van opmerkelijke seculier-westerse expansiedrang, stelt 
H. J. van Berkum.
Inmiddels is Oekraïne, opgehitst door de EU, verwikkeld in een burgeroorlog die het land naar de afgrond voert. Wie dat enigszins beseft, stemt op 6 april met hart en hand tegen.
Te lezen op refdag.nl via de volgende link: http://www.refdag.nl/opinie/roep_zinloz ... e_1_980845
Plaats reactie