De vrouwenbijbel

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Je kunt wel bij Jongbloed gaan werken. ;)
-
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Naar wat ik begrijp is het geen bijbel op zichzelf maar thema's over de vrouwen in de bijbel, Zoals GJdeBruijn ook al zegt.
De complete tekst van de HSV is opgenomen met daarnaast uitwerkingen over bijvoorbeeld Ruth, Deborah, Lydia en andere vrouwen.
Zie http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... um=twitter
Maar zo kan er toch ook een "Bijbel" worden samengesteld met bovengenoemde doelgroepen? Alleen weet ik niet wat die "Bijbel" zou moeten zeggen over 'anders ge-aarden', om het in eufemistische termen uit te drukken. Kinderbijbels zijn er al volop, maar bij voorbeeld voor 50-plussers en 80-plussers ligt nog een hele markt braak....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Je kunt wel bij Jongbloed gaan werken. ;)
Daar zit ik toch te weinig commercieel voor in elkaar. :nonnon
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Maar zo kan er toch ook een "Bijbel" worden samengesteld met bovengenoemde doelgroepen? Alleen weet ik niet wat die "Bijbel" zou moeten zeggen over 'anders ge-aarden', om het in eufemistische termen uit te drukken. Kinderbijbels zijn er al volop, maar bij voorbeeld voor 50-plussers en 80-plussers ligt nog een hele markt braak....
Dat weet ik niet. Ik weet niet of de bijbel zo specifieke geschiedenissen voor 50 en 80 plussers en bijvoorbeeld autisten heeft, naar mijn weten niet, dus daarom denk ik niet dat dit thematisch behandeld hoeft te worden.
Er zijn wel heel veel bijzondere vrouwengeschiedenissen in de bijbel wat best thematisch behandeld kan worden.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door Isala »

ejvl schreef:Ik weet niet of de bijbel zo specifieke geschiedenissen voor 50 en 80 plussers en bijvoorbeeld autisten heeft, naar mijn weten niet, dus daarom denk ik niet dat dit thematisch behandeld hoeft te worden.
Er staan in de Bijbel ook niet veel specifieke verhalen over de zorg, maar toch is er wel een Bijbel voor de zorg.
Zelf heb ik bij mijn diplomering een Rembrandt-Bijbel gekregen van de instelling waar ik werk.
Hora est!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Vergeet niet de werkbijbel, de vrije tijdsbijbel en mischien ook nog de golfbaanbijbel.
Maar ik ben het eens met Mannetje, des te meer varianten des te meer lezers wellicht?
Als dat zo mag zijn hebben ze stuk voor stuk mijn zegen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door Chrisje72 »

Hier een prepublicatie van het boek Ruth:
http://www.hannekeschaap.nl/media/vrouw ... prepub.pdf
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:Maar zo kan er toch ook een "Bijbel" worden samengesteld met bovengenoemde doelgroepen? Alleen weet ik niet wat die "Bijbel" zou moeten zeggen over 'anders ge-aarden', om het in eufemistische termen uit te drukken. Kinderbijbels zijn er al volop, maar bij voorbeeld voor 50-plussers en 80-plussers ligt nog een hele markt braak....
Dat weet ik niet. Ik weet niet of de bijbel zo specifieke geschiedenissen voor 50 en 80 plussers en bijvoorbeeld autisten heeft, naar mijn weten niet, dus daarom denk ik niet dat dit thematisch behandeld hoeft te worden.
Er zijn wel heel veel bijzondere vrouwengeschiedenissen in de bijbel wat best thematisch behandeld kan worden.
Van dominee A. Hoogerland heeft een heel boek met meditaties voor ouderen.
De titel luidt: Het is nabij den avond.
In de Bijbel is stof te over voor oude en zieke mensen.
En... deze meditaties zijn natuurlijk ook goed door jonge mensen te lezen.
Wat dat betreft is er geen onderscheid, ds. beveelt het zelfs ook aan voor jongeren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door Bruna »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Vergeet niet de werkbijbel, de vrije tijdsbijbel en mischien ook nog de golfbaanbijbel.
Maar ik ben het eens met Mannetje, des te meer varianten des te meer lezers wellicht?
Als dat zo mag zijn hebben ze stuk voor stuk mijn zegen.
De Reformatiebijbel is er ook zag ik.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De vrouwenbijbel

Bericht door JolandaOudshoorn »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:We hebben wellicht nog niet alles goed afgedekt? Ik mis nog een Bijbel voor hoger opgeleiden en eentje voor lager opgeleiden, eentje voor autisten, eentje voor kittelachtige mensen, eentje voor bepaald geaarde mensen... er zijn dus commercieel gezien nog wat interessante gaten om af te dichten. :bobo
Naar wat ik begrijp is het geen bijbel op zichzelf maar thema's over de vrouwen in de bijbel, Zoals GJdeBruijn ook al zegt.
De complete tekst van de HSV is opgenomen met daarnaast uitwerkingen over bijvoorbeeld Ruth, Deborah, Lydia en andere vrouwen.
Zie http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... um=twitter
Eigenlijk toch wel best een mooi initiatief!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie