Onbijbelse zaken in de leeruitspraken van 1931?

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Pim
Wisten jullie dat ds Kersten ooit gezegd heeft dat ambtsdragers niet verplicht kunnen worden deze regels (1931) te ondertekenen? Ik maakte dat op uit een classisverslag (n.a.v. kerkvisitatie) in de SB van een poosje terug.

Toch heb ik de indruk dat die ruimte in de gemeenten die ik ken niet gelaten wordt. Weten jullie hoe dat nou zit?
Hoe dat specifiek zit weet ik niet, maar ambtsdragers ondertekenen als ze wordne ge/herkozen een formulier waarop onder meer voorkomt dat ze besluiten van meerdere vergaderingen zullen eerbiedigen (is volgens mij in reactie op Blaauwendraad ook weleens aan gerefereerd). Dit geeft impliciet antwoord op je vraag. Als redelijk enthousiast Saambinderlezer is de passage die je noemt mij overigens ontgaan.
Wat minder met de GG bril lezen misschien, ga je alle woorden lezen, ze stonden er inderdaad in.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie