Aantal rouwadvertenties

Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Aantal rouwadvertenties

Bericht door Erik »

Soms zie ik zeer veel rouwadvertenties van iemand die is overleden.
Een advertentie van de familie lijkt me wel genoeg. Snap niet zo goed waar die traditie vandaan komt.
ejvl
Berichten: 5764
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door ejvl »

Bedoeld uit meeleven. Mij lijkt een kaart of handdruk nuttiger overigens.
DDD
Berichten: 28924
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een mooie traditie. De krant moet ook betaald worden, natuurlijk, maar rekent daarvoor geen exorbitante tarieven. Het geeft iets van respect en waardering weer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik vind het wel een mooie traditie. De krant moet ook betaald worden, natuurlijk, maar rekent daarvoor geen exorbitante tarieven. Het geeft iets van respect en waardering weer.
Jij vindt het niet duur?
Een advertentie is volgens mij een soort openbare overlijdensaankondiging.
Dus de nabestaanden laten een ieder middels een krant weten dat iemand overleden is.
Wat voegt het dan nog toe als een aantal familieleden, buren, bekenden, enz dat nog eens dunnetjes overdoen?
Zo'n halve of hele pagina vol rouwadvertenties van een "B.R.er" is een melkkoetje voor de krant.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door Orchidee »

Ik kan natuurlijk niet in jou portomonnee kijken maar ik vind de bedragen voor een rouwadverentie plaatsen bijv. in het rd wel exorbitant hoog!
Velen plaatsen daarom geen overlijdensbericht.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door Dodo »

Soms vind ik het echt een beetje raar. Dat een school een advertentie zet omdat bijvoorbeeld een ouder van een (oud)leerling is overleden. Ze zouden het geld beter aan iets nuttigers kunnen besteden. Zo'n advertentie is echt heel duur.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door Orchidee »

En nog iets; "respect" tonen door een advertentie plaatsen???
Ik heb respect voor mensen die de achtergeblevene(n) niet laten zitten na de begrafenis en elkaar dan tot een hand en voet zijn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: aantal rouwadvertenties

Bericht door eilander »

ejvl schreef:Bedoeld uit meeleven. Mij lijkt een kaart of handdruk nuttiger overigens.
Je kunt ervan op aan dat de mensen die een advertentie zetten ook bij de begrafenis zijn. Ik vind het zoals @DDD zegt: het geeft de waardering aan die men voor de overledene had. Het heeft trouwens niets met onze gezindte of het RD te maken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door Dodo »

Ik begrijp dat echt niet. Nabestaanden hebben meeleven nodig. Aandacht, gesprekken, een hand op de schouder, een kaartje op een belangrijke dag, iemand die een klusje voor hen doet.
Niet een stukje papier in het plakboek.
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door Mannetje »

Ik begrijp niet zo goed waarom je je druk zou maken over de keuze van een ander in dezen.
Wil je zelf weinig advertenties plaatsen? Prima. Maar laat de keuze van een ander ook over aan die ander.
-
-DIA-
Berichten: 32801
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door -DIA- »

Erik schreef:Soms zie ik zeer veel rouwadvertenties van iemand die is overleden.
Een advertentie van de familie lijkt me wel genoeg. Snap niet zo goed waar die traditie vandaan komt.
Ik denk dat het ook te maken heeft met de grootte van het nageslacht, de functies van de overledene, enz.
Als een arme man sterft, zonder familie, moet je geen 10 rouwadvertenties verwachten.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door keesjanm »

Geloof me, als nabestaande doet het wel degelijk goed...
Pijnlijk hoe er hier over gesproken wordt..
En zeker voor hen wier dierbaren afgelopen week(en) ontvallen zijn en nu zo'n non discussie op een forum voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je je druk zou maken over de keuze van een ander in dezen.
Wil je zelf weinig advertenties plaatsen? Prima. Maar laat de keuze van een ander ook over aan die ander.
Als ik een fikse bijdrage betaal aan de school van mijn kinderen, en ze plaatsten (in mijn oog) overbodige advertenties, dan heb ik daar wel iets mee te maken. Dat is dan deels mijn geld.
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door Mannetje »

Ik probeer even te bedenken wat een rouwadvertentie kost, het RD geeft aan: €1,- per mm.
Laat een advertentie 8 cm hoog zijn, dan kost het dus €80,-

Stel: op een school zitten 200 leerlingen, er wordt eens per twee jaar een advertentie geplaatst.
Dat kost per leerling 80/400 = €0,20 per jaar.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aantal rouwadvertenties

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Ik probeer even te bedenken wat een rouwadvertentie kost, het RD geeft aan: €1,- per mm.
Laat een advertentie 8 cm hoog zijn, dan kost het dus €80,-

Stel: op een school zitten 200 leerlingen, er wordt eens per twee jaar een advertentie geplaatst.
Dat kost per leerling 80/400 = €0,20 per jaar.
Het zijn twee kolommen, dus het eindbedrag is het dubbele.
Als je het zo uitrekent lijkt het niet veel, maar het is toch 160 euro die overbodig is uitgegeven. Als je ouders wilt informeren, schrijf je iets in de nieuwsbrief, of je geeft een briefje mee aan de kinderen. Voor die 160 euro had je iets leuks kunnen doen op een schoolreisje, of wat ook.
Plaats reactie