Kleine ergernissen [4]

Jongere

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Jongere » 04 Jun 2019, 22:52

En wat schiet je ermee op om puzzelend en d.m.v. roddels achter dat soort “verbanden” te komen, vraag ik me dan af? Zeker als je niet directe betrokkene bent in een gemeente.

Jongere

Berichtdoor Jongere » 04 Jun 2019, 22:53

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:De narigheid is dat de verbanden er juist vaak wel degelijk zijn. Dat maakt het voor hijgers en hobbyisten zo spannend.
Regelmatig lees ik hier zaken of word ik op zaken gewezen dat ik denk "wat een onzin" , maar later blijkt dat dan vaak toch wel wat anders te liggen.
Dat moeten we ook niet gaan ontkennen.
Ds. Beens ging pas voor in Dordrecht en hun toekomstig predikant preekt binnenkort in Stolwijk. Ik zie nou niet direct een verband van opschuiven. Jij wel?

In feite doe je met dit soort constateringen gewoon mee in de carroussel van verbanden...

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 04 Jun 2019, 22:54

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:De narigheid is dat de verbanden er juist vaak wel degelijk zijn. Dat maakt het voor hijgers en hobbyisten zo spannend.
Regelmatig lees ik hier zaken of word ik op zaken gewezen dat ik denk "wat een onzin" , maar later blijkt dat dan vaak toch wel wat anders te liggen.
Ds. Beens ging pas voor in Dordrecht en hun toekomstig predikant preekt binnenkort in Stolwijk. Ik zie nou niet direct een verband van opschuiven. Jij wel?

Jantje zo te zien ben jij ook zo'n hobbyist.
Je moet niet elke uitspraak generaliseren, maar er zijn regelmatig andere voorbeelden te noemen.
Maar ik ben het er mee eens, misschien moet dat preekbeurtensudoku maar eens afgeschaft worden.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 04 Jun 2019, 22:56

Jongere schreef:En wat schiet je ermee op om puzzelend en d.m.v. roddels achter dat soort “verbanden” te komen, vraag ik me dan af? Zeker als je niet directe betrokkene bent in een gemeente.

Dat is waar. En tegelijkertijd is het andere ook waar.
En dat speelt in alle kerkverbanden.
In bv de PKN - HHK - CGK wordt weer aan de hand van de predikbeurten zowel de predikant als gemeente ingedeeld in welke 'hoek' ze te plaatsen zijn.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 04 Jun 2019, 23:00

Jongere schreef:En wat schiet je ermee op om puzzelend en d.m.v. roddels achter dat soort “verbanden” te komen, vraag ik me dan af? Zeker als je niet directe betrokkene bent in een gemeente.

Als je het hebt over de ruilbeurten, voel ik met je mee. Maar ik wilde alleen even deze zinsnede onderuit halen:
Bezorgd schreef:De narigheid is dat de verbanden er juist vaak wel degelijk zijn. (...)

Ik vind het voorbeeld wat ik aanhaalde alleen maar hoopgevend en tevens ook een bevestiging dat blijkbaar ook ter rechterzijde het uitnodigingsbeleid groter wordt. Dat heeft met hokjes en al dat geleuter meer helemaal niets te maken. Ik denk niet in hokjes. Daar ben ik in mijn eigen kerkverband veel te breed georiënteerd voor.
Psalm 39 vers 8: En nu, wat verwacht ik, o Heere? Mijn hoop, die is op U.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 07 Jun 2019, 22:18

'Je moet de voordeur nog effe een uurtje open laten staan', zei de schilder toen hij om 14u wegging. 'Dan zal hij wel droog zijn.'
Het plakt nog steeds. En ik heb slaap. Maar ik kan moeilijk mijn matras in de gang leggen en zo mijn huis bewaken. :bobo

DDD

Berichtdoor DDD » 07 Jun 2019, 22:20

Je kunt toch gewoon de deur dicht doen en morgen kijken? Je maakt een foto met de tijd. Als er dan iets misgaat, dan komt de schilder vast opnieuw.

pierre27

Berichtdoor pierre27 » 08 Jun 2019, 09:04

DDD schreef:Je kunt toch gewoon de deur dicht doen en morgen kijken? Je maakt een foto met de tijd. Als er dan iets misgaat, dan komt de schilder vast opnieuw.

Haha, heerlijk praktisch!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.

Mara

Berichtdoor Mara » 08 Jun 2019, 10:04

Zita schreef:'Je moet de voordeur nog effe een uurtje open laten staan', zei de schilder toen hij om 14u wegging. 'Dan zal hij wel droog zijn.'
Het plakt nog steeds. En ik heb slaap. Maar ik kan moeilijk mijn matras in de gang leggen en zo mijn huis bewaken. :bobo

Heeft ie met waterverf of terpentineverf geschilderd?
De laatste keer heb ik de schilder gevraagd of hij alsjeblieft met de voordeur wilde beginnen en pas daarna de kozijnen.
En het was nog net aan! Kennelijk moet een deur een dikkere laag krijgen of zo.
Twijfel nooit in het donker aan wat God je in het licht liet zien.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 10 Jun 2019, 20:35

Buurman eist dat de auto die mijn bezoek voor zijn huis geparkeerd verzet wordt. Wat àls hij met een kinderwagen zijn tuinpaadje af zou willen gaan, moet hij een bocht maken. Niet dat hij een kinderwagen heeft, want hij is 65+. En ook niet dat hij het pad af zou willen. Maar voor het geval dat. Zulke mensen helpen bij mij goed tegen lage bloeddruk. Jammer zeg dat mijn bezoek toch al wegging.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 10 Jun 2019, 20:36

Mara schreef:
Zita schreef:'Je moet de voordeur nog effe een uurtje open laten staan', zei de schilder toen hij om 14u wegging. 'Dan zal hij wel droog zijn.'

Heeft ie met waterverf of terpentineverf geschilderd?
De laatste keer heb ik de schilder gevraagd of hij alsjeblieft met de voordeur wilde beginnen en pas daarna de kozijnen.
En het was nog net aan! Kennelijk moet een deur een dikkere laag krijgen of zo.

Terpentine. Ik besloot om 22.30u dat het het droog genoeg was en zag de volgende ochtend geen averij.

merel

Berichtdoor merel » 10 Jun 2019, 20:54

Zita schreef:Buurman eist dat de auto die mijn bezoek voor zijn huis geparkeerd verzet wordt. Wat àls hij met een kinderwagen zijn tuinpaadje af zou willen gaan, moet hij een bocht maken. Niet dat hij een kinderwagen heeft, want hij is 65+. En ook niet dat hij het pad af zou willen. Maar voor het geval dat. Zulke mensen helpen bij mij goed tegen lage bloeddruk. Jammer zeg dat mijn bezoek toch al wegging.

:haha :haha

dré

Berichtdoor dré » 10 Jun 2019, 20:56

“Stel, je hebt 86.400 euro en iemand steelt 10 euro van je. Zou je dan de resterende 86.390 euro laten schieten om die 10 terug te krijgen? Of zou je het erbij laten zitten?” Alle studenten kiezen logischerwijs voor het laatste. De professor vervolgt: “Je hebt elke dag 86.400 seconden tot je beschikking en dat is kostbare tijd. Je kunt altijd meer werken om meer geld te verdienen, maar elke seconden die voorbij gaat, komt niet meer terug. Elke keer wanneer iemand iets doet waar we door van slag raken, duurt dat pakweg tien seconden. Waarom zouden we die resterende 86.390 seconden, of een groot deel ervan, dan weggooien door erover te blijven piekeren?”

Vond dit wel een mooie Eye-opener.
dré
--------

Credo in unum Deo

merel

Berichtdoor merel » 13 Jun 2019, 07:51

Mijn werk wordt langzamerhand een grote ergernis

Arja

Berichtdoor Arja » 13 Jun 2019, 08:11

merel schreef:Mijn werk wordt langzamerhand een grote ergernis

Serieus? Geen fijn team? Te hoge werkdruk?
O blessed peace, where is no sin! Heaven begins where sin ends.

Terug naar “Overige”