Vluchtelingen in Europa

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Als het westen goede militaire keuzes had gemaakt was de chaos in Syrië al lang over. Maar wij vinden onze economie,koopkracht en welvaart veel belangrijker.

Consequentie: Deze week 71 Syriërs vermoord op hun vlucht + honderden mensen(mannen,jongens,vrouwen,meisjes,kleuters,peuters en zuigelingen) verdronken op de vlucht....ach ach die arme Syriërs wie zou niet wenen?

..en de VVD,PVV maar roepen dat alle economische vluchtelingen terug moeten. De barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.

en Luther idd ik heet ze allemaal van harte welkom.
Die neiging krijg ik ook steeds meer.

Maar welke militaire keuzes had het Westen moeten maken? Want de chaos al lang voorbij.... dat lijkt me haast een utopie. Voor Syrië hadden we Egypte, Libië, Afghanistan, etc. Het houdt niet op.
Vroeger had ik een Aardrijkskunde leraar die zei: Als wij de mensen in Afrika niet helpen komt er een tijd dat ze allemaal naar Europa komen.
Dat was bijna 40 jaar geleden en nu komt zijn voorspelling uit.

Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking? Te bizar voor woorden.


Op jouw vraag: Het westen heeft IS gecreëerd, heeft Assad laten zitten en heeft zo de dodelijke chaos in Syrië op zijn geweten.
Nu is het onze opdracht om de slachtoffers van deze situatie te helpen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28737
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Zoveel mensen uit Afrika komen er anders niet. Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de ontwikkelingshulp ook niet effectief is, scholing van mensen en gezondheidszorg uitgezonderd.

Als we de economische grenzen openen, en alleen voor de oorspronkelijke Nederlanders een basisinkomen instellen, is het probleem misschien op te lossen. Maar daarmee wordt onze samenleving wel ongelukkiger, ook vanwege de extra welvaartsverschillen die dat meebrengt. Maar het stoppen van handelsbarrières zou al een goede eerste stap zijn.

Het is niet geheel de verantwoordelijkheid van Europa dat landen in het Midden Oosten en in Afrika politiek instabiel zijn, maar wel deels.

Maar een situatie waarin christenen (of anderen, maar nu zijn het christenen) aan de lopende band worden afgeslacht kunnen we niet zeggen: je ziet maar hoe je het redt. Dat is bizar.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

DDD schreef:Zoveel mensen uit Afrika komen er anders niet. Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de ontwikkelingshulp ook niet effectief is, scholing van mensen en gezondheidszorg uitgezonderd.
huisman schreef:Lybie,Sudan behoren tot Afrika
Als we de economische grenzen openen, en alleen voor de oorspronkelijke Nederlanders een basisinkomen instellen, is het probleem misschien op te lossen. Maar daarmee wordt onze samenleving wel ongelukkiger, ook vanwege de extra welvaartsverschillen die dat meebrengt. Maar het stoppen van handelsbarrières zou al een goede eerste stap zijn.
huisman schreef:Niet bang zijn voor vreemdelingen maar mededogen tonen helpt pas echt
Het is niet geheel de verantwoordelijkheid van Europa dat landen in het Midden Oosten en in Afrika politiek instabiel zijn, maar wel deels.
huisman schreef:Deels....in welke wereld leef jij?


Maar een situatie waarin christenen (of anderen, maar nu zijn het christenen) aan de lopende band worden afgeslacht kunnen we niet zeggen: je ziet maar hoe je het redt. Dat is bizar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28737
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

Er komen ook relatief weinig asielzoekers uit Libie en Sudan.

Ik leef natuurlijk in een heel bevoorrecht milieu. Maar dat zegt niets over de vraag of het Westen verantwoordelijk is voor alles wat misgaat in het Midden Oosten en Afrika. We kunnen toch heel eenvoudig vaststellen dat het in de Bric-landen wel beter gaat, maar dat daar ook een enorme sociale ongelijkheid is. Er zit ook een culturele component in de problematiek. Het heeft geen zin de eigen verantwoordelijkheid van samenlevingen onder tafel te schuiven.

Afrikaanse landen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen (wan)beleid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

DDD schreef:Er komen ook relatief weinig asielzoekers uit Libie en Sudan.

Ik leef natuurlijk in een heel bevoorrecht milieu. Maar dat zegt niets over de vraag of het Westen verantwoordelijk is voor alles wat misgaat in het Midden Oosten en Afrika. We kunnen toch heel eenvoudig vaststellen dat het in de Bric-landen wel beter gaat, maar dat daar ook een enorme sociale ongelijkheid is. Er zit ook een culturele component in de problematiek. Het heeft geen zin de eigen verantwoordelijkheid van samenlevingen onder tafel te schuiven.

Afrikaanse landen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen (wan)beleid.
Zomaar wat vragen.

1. Is een hele bevolking schuldig aan de wandaden van zijn dictatoriaal regime?
2. Heeft het schatrijke westen zijn koloniale verleden en wandaden al goedgemaakt.?
3. Heeft ons beleid in Irak en Syrië niet veel van deze problemen veroorzaakt ?
4. Als de vluchteling aan onze poort staat,berooid en getraumatiseerd. Wat is dan onze plicht in Bijbels licht?
5.Zijn de christen Syriërs welkom in onze kerken?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Mister »

huisman schreef:
DDD schreef:Er komen ook relatief weinig asielzoekers uit Libie en Sudan.

Ik leef natuurlijk in een heel bevoorrecht milieu. Maar dat zegt niets over de vraag of het Westen verantwoordelijk is voor alles wat misgaat in het Midden Oosten en Afrika. We kunnen toch heel eenvoudig vaststellen dat het in de Bric-landen wel beter gaat, maar dat daar ook een enorme sociale ongelijkheid is. Er zit ook een culturele component in de problematiek. Het heeft geen zin de eigen verantwoordelijkheid van samenlevingen onder tafel te schuiven.

Afrikaanse landen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen (wan)beleid.
Zomaar wat vragen.

1. Is een hele bevolking schuldig aan de wandaden van zijn dictatoriaal regime?
2. Heeft het schatrijke westen zijn koloniale verleden en wandaden al goedgemaakt.?
3. Heeft ons beleid in Irak en Syrië niet veel van deze problemen veroorzaakt ?
4. Als de vluchteling aan onze poort staat,berooid en getraumatiseerd. Wat is dan onze plicht in Bijbels licht?
5.Zijn de christen Syriërs welkom in onze kerken?
1. Nee, daarom heeft het land er nog wel zelf voor te zorgen.
2. Non-argument
3. Dat is heel goed mogelijk.
4. Open doen. Onderdak geven, eten, kleding etc.
5. Ik mag toch hopen van wel...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Mara »

Een meerderheid van de Nederlanders heeft er geen bezwaar tegen als er vluchtelingen in zijn of haar gemeente worden opgevangen. Dat blijkt uit een enquête van DVJ Insights.

Het onderzoeksbureau ondervroeg 500 Nederlanders over de opvang van vluchtelingen. De deelnemers zijn verdeeld over de vraag of ons land meer vluchtelingen moet opnemen. Zo'n 56 procent vindt van niet, 44 procent vindt van wel.

Waar zouden vluchtelingen opgevangen moeten worden? Op die vraag komt een duidelijker antwoord. Bijna 80 procent van de ondervraagden vindt dat vluchtelingen opgevangen moeten worden in de regio van herkomst.

Ook vindt een meerderheid van 65 procent dat de binnengrenzen in Europa weer dicht moeten.

Daar staat tegenover dat 65 procent van de ondervraagden geen bezwaar heeft tegen opvang in zijn of haar gemeente.

Een vluchteling thuis opvangen gaat voor de overgrote meerderheid te ver: slechts 9 procent ziet dat zitten. Ook koopkracht inleveren zodat Nederland meer vluchtelingen kan opnemen, gaat de meerderheid (72 procent) te ver.
bron: editienl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28737
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

@Huisman:

Ik blijf erbij dat uiteindelijk ieder mens primair zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Dat vind ik een heel belangrijk uitgangspunt. Sommige mensen worden slecht opgevoed. Dat is geen excuus voor welk verkeerd gedrag dan ook. En dat geldt ook in breder verband.

Als we die verantwoordelijkheid loslaten, wordt heel veel in de samenleving onleefbaar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Maar welke militaire keuzes had het Westen moeten maken? Want de chaos al lang voorbij.... dat lijkt me haast een utopie. Voor Syrië hadden we Egypte, Libië, Afghanistan, etc. Het houdt niet op.
Vroeger had ik een Aardrijkskunde leraar die zei: Als wij de mensen in Afrika niet helpen komt er een tijd dat ze allemaal naar Europa komen.
Dat was bijna 40 jaar geleden en nu komt zijn voorspelling uit.
Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking? Te bizar voor woorden.
Ik weet niet of de manier van Ontwikkelingssamenwerking die bijv. iemand als Jan Pronk voorstond, zoveel effect had. Meestal gingen er grote bedragen uiteindelijk in grote zakken van mensen aan wie je het achteraf gezien niet wilde geven. Ik heb nog steeds geen grondige weerlegging gelezen van het boek 'De prijs van een slecht geweten" van AJ Boekestijn.
Op jouw vraag: Het westen heeft IS gecreëerd, heeft Assad laten zitten en heeft zo de dodelijke chaos in Syrië op zijn geweten.
Nu is het onze opdracht om de slachtoffers van deze situatie te helpen.[/quote]Het probleem is ook hierin dat we maar een beperkt blikveld hebben. Het is nog niet eens zo heel lang geleden (een jaar of twee denk ik) dat Alexander Pechtold in de Tweede Kamer een pleidooi voerde om ISIS te steunen, zodat het gruwelijke regiem van Assad omver geworpen zou worden. Let wel: Hij werd door vrijwel niemand tegengesproken in de Kamer. Het was bedoeld om de mensen die slachtoffer waren van Assad te helpen.
Laatst gewijzigd door Luther op 29 aug 2015, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Huisman:

Ik blijf erbij dat uiteindelijk ieder mens primair zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Dat vind ik een heel belangrijk uitgangspunt. Sommige mensen worden slecht opgevoed. Dat is geen excuus voor welk verkeerd gedrag dan ook. En dat geldt ook in breder verband.

Als we die verantwoordelijkheid loslaten, wordt heel veel in de samenleving onleefbaar.
Met zulke argumenten hielden wij in de dertiger jaren van de vorige eeuw de grenzen dicht voor Duitse Joden met een afschuwelijke uitkomst.

Natuurlijk is Assad verantwoordelijk voor zijn daden maar is zijn arme volk ook dader of slachtoffer? Assad en IS vluchten niet maar hun slachtoffers staan aan de poorten van Europa.

Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28737
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:

Ik blijf erbij dat uiteindelijk ieder mens primair zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Dat vind ik een heel belangrijk uitgangspunt. Sommige mensen worden slecht opgevoed. Dat is geen excuus voor welk verkeerd gedrag dan ook. En dat geldt ook in breder verband.

Als we die verantwoordelijkheid loslaten, wordt heel veel in de samenleving onleefbaar.
Met zulke argumenten hielden wij in de dertiger jaren van de vorige eeuw de grenzen dicht voor Duitse Joden met een afschuwelijke uitkomst.

Natuurlijk is Assad verantwoordelijk voor zijn daden maar is zijn arme volk ook dader of slachtoffer? Assad en IS vluchten niet maar hun slachtoffers staan aan de poorten van Europa.

Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Wat is dat nu voor een idiote reactie. Ik heb zelf geschreven dat ik vind dat er een pendeldienst naar Syrie moet worden opgezet. Maar dat sluit toch verantwoordelijkheid voor burgers voor hun eigen samenleving niet uit?

Ik had het bovendien nadrukkelijk niet over Assad, maar over Afrikaanse landen. Het feit dat mensen primair verantwoordelijk zijn voor hun eigen samenleving, kerk, gezin, persoon, sluit verantwoordelijkheid voor de naasten niet uit, maar in.
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Mister »

Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Ik adviseer, als je deze opmerking meent, een cursus begrijpend lezen :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Mister schreef:
Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Ik adviseer, als je deze opmerking meent, een cursus begrijpend lezen :)
Dit las ik in jouw post: Ook koopkracht inleveren zodat Nederland meer vluchtelingen kan opnemen, gaat de meerderheid (72 procent) te ver.
bron: editienl.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Mister schreef:
Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Ik adviseer, als je deze opmerking meent, een cursus begrijpend lezen :)
Dit las ik in jouw post: Ook koopkracht inleveren zodat Nederland meer vluchtelingen kan opnemen, gaat de meerderheid (72 procent) te ver.
bron: editienl.
Ik adviseer een bril ;)
Dat staat in een post van Mara, niet van Mister. :huhu
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17374
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Razzia in Duitsland

Bericht door huisman »

Mister schreef:
huisman schreef:
Mister schreef:
Maar Europa denkt alleen aan zijn koopkracht lees ik in Mister zijn post :bobo
Ik adviseer, als je deze opmerking meent, een cursus begrijpend lezen :)
Dit las ik in jouw post: Ook koopkracht inleveren zodat Nederland meer vluchtelingen kan opnemen, gaat de meerderheid (72 procent) te ver.
bron: editienl.
Ik adviseer een bril ;)
Dat staat in een post van Mara, niet van Mister. :huhu
Oeps ik associeer blijkbaar een parasol,ligstoel,strand en zon met jou. Excuses voor mijn domheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie