Tiberius schreef:huisman schreef:@tiberius dat het genadeverbond van eeuwigheid is is een dogmatische veronderstelling. Net zoals dat er een rechtvaardigmaking van eeuwigheid zou zijn. Hier wordt op grond van de Schrift verschillend over gesproken door gereformeerd denkende theologen.
Dat er over de rechtvaardiging van eeuwigheid verschil van mening is, was mij wel bekend.
Maar dat er mensen zijn, die het genadeverbond niet van eeuwigheid vinden, is nieuw voor mij. Volgens mij vindt dat geen steun in de belijdenisgeschriften.
Maar ik ken nog enkele mensen die in de eeuwigheid ingeleid zijn. Hoe ze daar de Drie-enige God hebben ontmoet: Hoe de Vader
tot hen sprak, de Zoon en de Heilige Geest. Dit zijn zaken waar meer over te lezen is in verhandelingen uit vroeger dagen.
Het is wel altijd een zeldzaamheid, maar zeker in deze dagen waar je dit (ik haast zeggen) niet meer hoort. Als deze mensen uit
deze gemeenschap terugkeren lijkt het soms of ze niet weten of ze nog op de aarde waren. Je kunt daar ook duidelijk over lezen uit
de levensbeschrijving van L. Potappel. Daar zien we dat deze zaken al in de vroege kerk werden beleeft.
Zo wordt in het boek over L. Potappel een citaat aangehaald waarin Augustinus met zelfs ongeveer dezelfde woorden deze ervaring
beschrijft, hoewel er in feite geen menselijke woorden voor zijn.