Jaarboek '15 GGiN

Nipo
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:10
Locatie: Classis Kampen

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Nipo »

-DIA- schreef: Daardoor, en omdat ze nu een 'jaarboek online' hebben deed me twijfelen.
Waar vindt u dat 'jaarboek online' ?
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door refo »

astroguy schreef:
-DIA- schreef:
emigrant schreef:
-DIA- schreef: Misschien komt het nog in het jaaroverzicht in DWS?
Zowel De Saambinder als De Wachter Sions hebben de gewoonte aan het eind van een jaar een jaaroverzicht te plaatsen.
Ben al jaren abbonnee en nooit ledentallen gezien.
Maar als er geen jaarboek verschijnt moeten ze toch ergens opening van zaken geven? Ik denk ook dat ze dat min of meer verplicht zijn om de ANBI-status te behouden? Of hoe zit dat dan?
In de GGiN verschijnt een jaarboek en het jaarboek bevat van alle gemeenten de ledentallen.
Vandaag staat in de krant dat ze dat dit jaar niet laten verschijnen. 2017 weer. Staat geen D.v. bij.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door emigrant »

In DWS stond een tijd terug, dat er over het algemeen te weinig gegevens veranderen, om het vele redactionele werk voor de uitgave te rechtvaardigen. Komt erop neer dat men te weinig tijd heeft een jaarboek samen te stellen op het moment.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Bruna »

emigrant schreef:In DWS stond een tijd terug, dat er over het algemeen te weinig gegevens veranderen, om het vele redactionele werk voor de uitgave te rechtvaardigen. Komt erop neer dat men te weinig tijd heeft een jaarboek samen te stellen op het moment.
Ja. Dat staat nu toch ook in de krant?
Waarom elk jaar zo'n boekje uitgeven? Vindt het een wijs besluit. En wie weet is het de opmaat naar een digitale versie.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door -DIA- »

refo schreef: Vandaag staat in de krant dat ze dat dit jaar niet laten verschijnen. 2017 weer. Staat geen D.v. bij.
Ik las het vanavond pas... In feite veranderen de cijfers ook niet zo drastisch om een jaarlijkse uitgave te rechtvaardigen.
Wel vind ik het jammer van de mooie (achtergrond)artikelen die doorgaans in het Jaarboek zijn opgenomen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Ouddorp »

Voorgaande jaren kwam de groei bijna altijd geheel voor rekening van Opheusden en Barneveld. Dit jaar zijn deze twee gemeenten gezamenlijk veel minder gegroeid, maar toch nam het totaal aantal leden nog ongeveer evenveel toe als andere jaren en dat is positief want dat betekend dat er ook in de andere gemeenten nog wat groei zit.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Panny »

Toch als ik ggin zou zijn zou ik deze cijfers heel zorgelijk vinden.
Er is inderdaad groei door geboorte. Maar als je puur kijkt naar groei door mensen die uit andere kerkverbanden overkomen of onkerkelijken die lid worden tegenover de mensen die het kerkverband verlaten dan is er krimp.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Bruna »

Panny schreef:Toch als ik ggin zou zijn zou ik deze cijfers heel zorgelijk vinden.
Er is inderdaad groei door geboorte. Maar als je puur kijkt naar groei door mensen die uit andere kerkverbanden overkomen of onkerkelijken die lid worden tegenover de mensen die het kerkverband verlaten dan is er krimp.
Vindt de cijfers ook zorgelijk. Maar in welke kerkverbanden zijn deze niet zorgelijk (plaatselijke uitzonderingen daargelaten)?
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door mulder »

op ggin.webklik.nl staan de ledentallen van 2016 inmiddels. Het is inderdaad zo dat er zonder de overkomst van de buitenverbanders niet veel groei is. anticonceptie komt natuurlijk ook al ruim in de ggin voor. Een paar zaken die me opvielen:
Nieuwerkerk (Zeeland) groeit behoorlijk. maar bruinisse neemt juist snel af. ook de gemeente terneuzen blijft krimpen.
Gemeenten als urk, geldermalsen en krimpen groeien wat, dat zal wel met overkomst te maken hebben.
Kleine gemeenten worden steeds kleiner, al groeien de grote gemeenten ook niet snel meer (muv. Rhenen, maar dat zal grotendeels de groei uit Opheusden en Ochten zijn).
de cijfers uit Noord-Amerika staan helaas niet op deze site.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door emigrant »

De groei van Nieuwerkerk komt voort uit de sluiting van Zierikzee. De leden daarvan (ingeschreven in de moedergemeente Bruinisse) vallen nu onder Nieuwerkerk.

Overigens een buitenverband gemeente die is teruggekomen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Johannes 3:16 »

"Het medicijn tegen kerkverlating is dat kerkleden weer de voetstappen van Christus gaan drukken, in nederigheid en zachtmoedigheid. Dan krijgt de kerk weer aantrekkingskracht"

Ds. A.A. Egas

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... d_1_988136
aggieoudje
Berichten: 903
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door aggieoudje »

Bij ons is onlangs een gezin met 8 kinderen ingeschreven(overgeschreven) vanuit de Ger. Gem. in Ned. hier ter plaatse(Krimpen a/d IJssel). Met ons bedoel ik overigens de PKN Hervormd Ger. Bond. Best een grote stap lijkt me zo.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Orchidee »

Een cultuurschok
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door DDD »

Waarom niet? Een overstap naar de plaatselijke GG zet ook geen zoden aan de dijk, en de HHK is volgens mij van dezelfde ligging. Ik ben niet zo voor het overstappen van kerk, maar goed. Soms zijn daarvoor goede redenen.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door emigrant »

Die overstappen gaan vaak niet over de leer die ergens gebracht wordt. Volgens mij meer om familiale en sociale redenen.
Een vrouw die ik ken kerkt al jaren bij de Ger. Bond, maar verder is zij nog altijd sterk in leer en leven op de GGiN betrokken, waar ze vandaan komt.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gesloten