Ds. Moerkerken over 'Eten bij de buren'

Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Ds. Moerkerken over 'Eten bij de buren'

Bericht door Marc_44 »

Tom A Hawk schreef:Als je als CGK'er een prekenbundel van een GerGemmer leest, valt dat ook onder 'eten bij de buren'?
Je hebt de heerlijke geuren van het eten bij de buren opgesnoven. Echt eten bij de buren is het nog niet. Maar daar moet bij gezegd worden dat het Maal door GerGemmers zelf ook vrij weinig genuttigd wordt.
Theodosius
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2014, 20:57
Locatie: Betuwe

Re: Ds. Moerkerken over 'Eten bij de buren'

Bericht door Theodosius »

pierre27 schreef:
Theodosius schreef:En wat vindt Moerkerken dan van collega-'koks' die ook weleens bij de buren een potje koken?
Ik dacht overigens dat het Brood des Levens en het Levende Water in elke eetgelegenheid hetzelfde smaakte, ook al is de opmaak van de schalen wellicht anders.
Dan heb je het goed fout gedacht beste Theodosius.
O, denk ik te positief?
Volgens mij is Brood toch echt Brood en geen brood. En evenzo Water. De basis is dan toch hetzelfde. Dat de Smaak 'verkracht' kan worden, dat ben ik met je eens. Ik hoorde eens een verhaal van een vrouw die het totaal niet eens was met de prediking van haar predikant: om in termen van het eten te blijven: vergif. Er werd een niet-Bijbelse Jezus gepreekt. Toch ging ze naar de kerk. En wat gebeurde er? Ze werd gesterkt door de zegengroet aan het begin van de dienst. Toch Brood gegeten, al was de rest van de maaltijd vergif.

Blijft de vraag: wat moeten we denken van GG-koks ie bij de buren koken? Zou Moerkerken die af willen zetten?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ds. Moerkerken over 'Eten bij de buren'

Bericht door Mannetje »

Vraag het aan dominee Moerkerken, zou ik zeggen.

Gegevens kun je op internet vinden.
-
Plaats reactie