WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Mannetje »

Een WK-actie van supermarktketen Jumbo rond een zogeheten oranje juichpak van stylist Roy Donders valt slecht in christelijke kring.
Lees verder op refdag.nl
En hier

Ik heb het krantje van Jumbo ook gehad. Ik heb de gruwelen van het hele WKgedoe, maar deze actie was mij nog niet eens opgevallen als zijnde extreem. Maar goed, op diverse plaatsen denken mensen er anders over en vallen ze over de gebruikte slogan.

En jullie?
-
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door ejvl »

Het is nu eenmaal de achternaam van die man, maar in spreektaal vind ik het ongeoorloofd taalgebruik, en daardoor ongeschikt als slogan.
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Bettler »

Ik vind het een overtrokken reactie en hierdoor profileer je jezelf op een verkeerde manier... Wat volgt er? Ook geen donderdag meer in Barneveld e.o. ?? Je kunt ook doorschieten... Richt je liever op wat er écht toe doet...
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door sirdanilot »

Ook ik vind dit niets dan negatieve publiciteit rondom het (reformatorische) christendom.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Mannetje »

Het was voor mij duidelijk anders geweest als de Naam van God in het geding was geweest, direct of in en verbasterde vorm.
Nu vind ik het geen fraaie uitdrukking, maar ook geen reden voor protest.
-
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door FlyingEagle »

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Panny »

Ik kende deze "vloek" helemaal niet eerlijk gezegd.

Ik heb ook heb ook het idee dat de media het een beetje opblazen en er helemaal geen sprake is van grote ophef.

Twee tegenstrijdige berichten in Trouw:

"'Ik had er tot vrijdagochtend nog niets over gehoord', vertelt scriba D. Veenendaal van de Gereformeerde Gemeente in het centrum van het dorp desgevraagd. Ook hij onthoudt zich van een oordeel. 'Volgens mij valt het met de boosheid hierover reuze mee. In ieder geval staat bevindelijk Barneveld echt niet op zijn achterste benen.
Volgens Veenendaal is een uitdrukking als 'het dondert' in de Gereformeerde Gemeenten geen probleem. 'Maar als je het woord op een andere manier gebruikt, is het een krachtterm. Een halve vloek.'"

En:

"Landelijk scriba Wim Silfhout van de Gereformeerde Gemeenten laat weten dat hij niet gediend is van de slogan. 'Dit is zulk grof taalgebruik, dat had ook op andere manieren gekund', meent Silfhout. 'Hier mag je best iets van zeggen. Het is dan aan de bedrijfsleider om te bepalen of hij de spullen uit de handel wil halen.'"
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Bonny »

FlyingEagle schreef:Twitter stond er bol van vandaag https://twitter.com/Karelien1/status/472460178571673600)
Zwarte juichkousen :haha :haha :humhihi
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Mara »

Ach ja, hoe een spuuglelijk pak onderwerp van "gesprek"... nou ja, gesprek, kan worden.
Wie er één wil bekomen, gewoon op MP kijken en voor een paar tientjes kun je er leuk oranje bijlopen. (Wel wachten tot het donker is ;) )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Floppy »

Prima :-) Ik was echt stomverbaasd dat mensen uit de refo achterban hier zo'n probleem van maken, en heb nog steeds moeite om me iets bij de bezwaren voor te stellen.
-DIA-
Berichten: 32752
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:Prima :-) Ik was echt stomverbaasd dat mensen uit de refo achterban hier zo'n probleem van maken, en heb nog steeds moeite om me iets bij de bezwaren voor te stellen.
Dat is tenminste gezond denken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door eilander »

Discussie over zaligverklaringen even gesplitst naar dit topic: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=11916
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Bettler »

In je juichpak rennen door Barneveld


BARNEVELD - Om te laten zien dat iedereen welkom is in Barneveld houdt een aantal inwoners op 2de Pinksterdag de Dondersrun. De loop wordt georganiseerd naar aanleiding van de commotie rondom de WK-juichpakken van realityster Roy Donders.
Vorige week bleek dat de Jumbo in Barneveld na klachten van klanten het promotiemateriaal van de juichpakken uit de winkel had gehaald. De christelijke klanten maakten om religieuze redenen bezwaar tegen het woord Donders in de slogan 'We geven ze op hun Donders'.

De Dondersrun is een paar kilometer lang en mag lopend, wandelend of hardlopend worden afgelegd. Het is niet verplicht om de run in juichpak te lopen. De route gaat langs de Jumbo.

Bron
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door helma »

Oh oh... laten christenen zich toch vooral druk maken over dingen die er écht toe doen.
We maken onszelf soms zo bespottelijk.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: WKslogan Jumbo valt slecht in christelijk kring

Bericht door Mister »

helma schreef:Oh oh... laten christenen zich toch vooral druk maken over dingen die er écht toe doen.
We maken onszelf soms zo bespottelijk.
Inderdaad. Over abortus lijkt minder ophef te zijn.
Plaats reactie