Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door helma »

ejvl schreef:Kun je geen christen zijn bij de PVV?
Nee. Ik kan niet begrijpen dat je als christen achter een partij staat waar Gods Woord geen enkele zeggenschap heeft.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

helma schreef:
ejvl schreef:Kun je geen christen zijn bij de PVV?
Nee. Ik kan niet begrijpen dat je als christen achter een partij staat waar Gods Woord geen enkele zeggenschap heeft.
Nog los daarvan: verschillende PVV-standpunten en vooral de verwoording ervan staan nogal haaks op de wijze waarop de Bijbel spreekt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

helma schreef:
ejvl schreef:Kun je geen christen zijn bij de PVV?
Nee. Ik kan niet begrijpen dat je als christen achter een partij staat waar Gods Woord geen enkele zeggenschap heeft.
Dat zijn wel twee verschillende dingen. Ik denk dat je als christen best bij een seculiere partij kunt horen, in Amerika is er geen andere keus. Je hoeft bovendien niet (helemaal) achter alle partijstandpunten te staan om toch lid te kunnen zijn van een partij.

Ik zal niet beweren dat je geen christen kunt zijn als je bij de PVV actief bent, maar ik denk wel dat je als christen niet bij de PVV kunt zitten, vooral voor wat betreft het spreken over de vreemdeling binnen onze poorten is de PVV onchristelijk.

@Tiberius:
Ik ben niet de geïnterviewde en het is flauw om ChristenUnie-leden aan te spreken op een domme uitspraak van de ChristenUnie-fractievoorzitter in Ede, waarvan overigens nog maar te bezien staat of die uitspraak daadwerkelijk zo gedaan is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door refo »

Wat je er ook van vindt: Wilders verwoordt wat veel mensen vinden.
En dat hij minder Marokkanen wil in Nederland is toch al veel langer bekend?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

refo schreef:Wat je er ook van vindt: Wilders verwoordt wat veel mensen vinden.
En dat hij minder Marokkanen wil in Nederland is toch al veel langer bekend?
Het is inderdaad langer bekend, maar zó discriminerend had hij het nog nooit verwoord. Dat mensen nu een vergelijking maken met de Tweede Wereldoorlog en de opzwepend taal van Mussert en Hitler, dat heeft hij gewoon ingecalculeerd. Beetje hypocriet om daar zo boos over te worden.
Er zijn veel Marokkaanse medelanders die het ontzettend goed doen.

En dat hij verwoordt wat veel mensen denken, geeft mij alleen maar meer reden om te denken dat de kiezer helemaal niet altijd gelijk heeft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Tiberius »

Dat klopt: de kiezers hebben er nog nooit zo naast gezeten als bij de verkiezingen van afgelopen woensdag; begreep ik van Diederik Smit
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Dat klopt: de kiezers hebben er nog nooit zo naast gezeten als bij de verkiezingen van afgelopen woensdag; begreep ik van Diederik Smit
Even vraag: Ben jij het eens met de uitspraak "De kiezer heeft altijd gelijk?"
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Fjodor »

Luther schreef:
refo schreef:Wat je er ook van vindt: Wilders verwoordt wat veel mensen vinden.
En dat hij minder Marokkanen wil in Nederland is toch al veel langer bekend?
Het is inderdaad langer bekend, maar zó discriminerend had hij het nog nooit verwoord. Dat mensen nu een vergelijking maken met de Tweede Wereldoorlog en de opzwepend taal van Mussert en Hitler, dat heeft hij gewoon ingecalculeerd. Beetje hypocriet om daar zo boos over te worden.
Dit ben ik niet met je eens. Als je iets incalculeert is het nog niet hypocriet, het is juist helemaal niet hypocriet. Hij vindt dat gewoon.

Het is zeker waar dat hij aan de andere kant ook zegt dat hij alleen de criminelen het land uit wil hebben! En Marokkanen komen door de bank genomen ook veel meer in aanraking met justitie. Dat moeten we allemaal niet gaan ontkennen. Dát is zijn terecht omdat veel mensen dit terecht ook belangrijk vinden stemmen er veel mensen op Wilders.

Het vervelende is inderdaad dat dit soort uitspraken zó ongenuanceerd zijn dat het populistisch is en ook racistisch. Volgens mij is racisme verboden in ons land dus dan zou hij daarop aangepakt kunnen worden.

Maar stiekem denk ik ook dat het letterlijk genomen gewoon kan, zo'n uitspraak. Hij zegt dan:

Willen jullie meer of minder Marokkanen = We weten dat er veel criminele Marokkanen zijn en willen jullie dat die het land uitgezet worden?

En dát standpunt kan je misschien nog wel zonder al te veel bezwaren verdedigen..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door ejvl »

Er staat in zn programma, vrijwillige remigratie, criminelen het land uit, minder immigratie. Dan krijg je automatisch minder Marokkanen. Dat is o.a de verdediging van dhr Wilders.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door refo »

Willen jullie meer of minder vrouwen in de politiek?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

ejvl schreef:Er staat in zn programma, vrijwillige remigratie, criminelen het land uit, minder immigratie. Dan krijg je automatisch minder Marokkanen. Dat is o.a de verdediging van dhr Wilders.
Dan gaan we dus helemaal mee in zijn retoriek. Een politicus is ook verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn woorden.
En criminele Nederlanders, autochtoon of van Marokkaanse afkomst, moeten keihard aangepakt worden. Want dat is wel een punt: het gaat nu weer over Wilders en niet over de oplossing van de problemen. En de oplossingen die hij aandraagt, kunnen helemaal niet. Het gaat Wilders ook helemaal niet om oplossingen. Hij gaat door, ook als iedereen bij hem wegloopt.
Ik zag een bange man, die in wanhoop de vlucht naar voren neemt, omdat hij vast zit in zijn eigen fuik. Het kan hem niets schelen wie het met hem eens is of net, wie er wegloopt of niet.
En ondertussen hebben we het er niet over dat de PVV gewoon verloren heeft in de gemeenten waar de partij mee deed.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Bonny »

refo schreef:Willen jullie meer of minder vrouwen in de politiek?
:haha :haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Dat klopt: de kiezers hebben er nog nooit zo naast gezeten als bij de verkiezingen van afgelopen woensdag; begreep ik van Diederik Smit
Even vraag: Ben jij het eens met de uitspraak "De kiezer heeft altijd gelijk?"
Zo kan je dat niet stellen.
Gelijk of niet; iedereen maakt zijn eigen keuze. En daar moeten de politici rekening mee houden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:@Tiberius:
Ik ben niet de geïnterviewde en het is flauw om ChristenUnie-leden aan te spreken op een domme uitspraak van de ChristenUnie-fractievoorzitter in Ede, waarvan overigens nog maar te bezien staat of die uitspraak daadwerkelijk zo gedaan is.
Je mag hier op het forum iedereen direct aanspreken; dat hoeft niet via een moderator.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:
refo schreef:Wat je er ook van vindt: Wilders verwoordt wat veel mensen vinden.
En dat hij minder Marokkanen wil in Nederland is toch al veel langer bekend?
Het is inderdaad langer bekend, maar zó discriminerend had hij het nog nooit verwoord. Dat mensen nu een vergelijking maken met de Tweede Wereldoorlog en de opzwepend taal van Mussert en Hitler, dat heeft hij gewoon ingecalculeerd. Beetje hypocriet om daar zo boos over te worden.
Er zijn veel Marokkaanse medelanders die het ontzettend goed doen.

En dat hij verwoordt wat veel mensen denken, geeft mij alleen maar meer reden om te denken dat de kiezer helemaal niet altijd gelijk heeft.


Meer dan 70% van Marokkanen is uitkeringsafhankelijk (en dat alleen nog maar in NL, bedenk eens hoe veel er in Marokko zitten die mee teren op een uitkering)
62% van Marokkaanse mannen in aanraking geweest met politie vanwege criminaliteit...

Maar we mogen ze niet benoemen, Wilders heeft daar groot gelijk in, iemand moet het doen...

Verder vind ik al die gutmenschen die zonodig op FB en twitter hun afschuw en gal spugen op Geert Wilders stuitend.
Zie mij is politiekcorrect zijn bah...
Dat er vanmiddag in de demonstratie tegen Wilders jihad vlaggen werden getoond, notabene naast de dokwerker zegt genoeg over de demonstranten.
Om nog maar te zwijgen over het spandoek "Wilders is de hond van Israel", maar zulke dingen zie je niet bij onze staatsomroep.
Plaats reactie