Vraag (algemeen)

Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

mijn contract loopt 30-6 ten einde. Ik krijg bijna dezelfde tarieven als 3 jaar geleden, echter enkel een contract ivm met een jaar.
Ik zit over te denken om ze van m'n dak te halen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Terri »

Bertiel schreef: 29 feb 2024, 14:14 mijn contract loopt 30-6 ten einde. Ik krijg bijna dezelfde tarieven als 3 jaar geleden, echter enkel een contract ivm met een jaar.
Ik zit over te denken om ze van m'n dak te halen
Dus we gaan in de toekomst weer terug naar zonnepanelen-loze daken?
Ligt het nu aan mij dat ik het allemaal nogal krom vind?
Het voelt alsof we van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

dat is hoe het rijk er mee omgaat natuurlijk.
Maar als het mij meer gaat kosten om zonnepanelen te hebben, dan gaat de stekker eruit.
Ik moet dat nog bereken:
1. wat gebruik ik zelf van mijn "eigen" productie
2. wat kost het als ik dat van het net afneem
3. wat kost het teruggeleveren

Maar voorlopig is er een salderingsregeling, dus kost het nog niets als ik het goed begrijp.
In April krijg ik een aanbieding van eneco, check ook nog wat anderen en dan weet ik hoe en wat.
had het liefst een zo lang mogelijk contract gehad, maar dat wordt het nu dus niet meer.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

Ik was zonnepanelen aan het overwegen, maar het lijkt toch wel nogal minder aantrekkelijk te worden...
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef: 29 feb 2024, 15:00 Ik was zonnepanelen aan het overwegen, maar het lijkt toch wel nogal minder aantrekkelijk te worden...
Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je niet meer opwekt dan je gebruikt en zoveel mogelijk overdag de apparaten laat draaien.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef: 27 feb 2024, 20:30 Wij hebben een diepe kruipruimte waar ongeveer een halve meter water instaat.
Daar wil ik graag vanaf en ik ben aan het bedenken hoe we dat kunnen doen.
Nu lees ik her en der dat je zand in je kruipruimte kunt laten spuiten. Mijn vraag is of dat wel werkt. Kan je daarmee het water buiten de deur houden of komt het water alsnog boven het zand uit? Of krijg je ipv water een kruipruimte vol nat zand/modder.
Wat je er ook dumpt, grondwaterstand = grondwaterstand. Als het je doel is om er een wijnkelder van te maken zul je moeten pompen of draineren (dat doe je dan ook grotendeels voor evt buren). Als je wil voorkomen dat het je vloer en muren intrekt kun je isolatie laten spuiten, zodat je vloer en muren op een omgekeerd boterbakje lijken.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Ararat schreef: 29 feb 2024, 15:06
Bourdon16 schreef: 27 feb 2024, 20:30 Wij hebben een diepe kruipruimte waar ongeveer een halve meter water instaat.
Daar wil ik graag vanaf en ik ben aan het bedenken hoe we dat kunnen doen.
Nu lees ik her en der dat je zand in je kruipruimte kunt laten spuiten. Mijn vraag is of dat wel werkt. Kan je daarmee het water buiten de deur houden of komt het water alsnog boven het zand uit? Of krijg je ipv water een kruipruimte vol nat zand/modder.
Wat je er ook dumpt, grondwaterstand = grondwaterstand. Als het je doel is om er een wijnkelder van te maken zul je moeten pompen of draineren (dat doe je dan ook grotendeels voor evt buren). Als je wil voorkomen dat het je vloer en muren intrekt kun je isolatie laten spuiten, zodat je vloer en muren op een omgekeerd boterbakje lijken.
Zolang onder de vloer voldoende geventileerd kan worden, heb je weinig tot geen kans op overlast van het grondwater. Wij hebben daarom op.meerdete plekken in de muren een rooster zitten
Hierdoor kan het ventileren onder de vloer
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Hoopvol »

Bertiel schreef: 29 feb 2024, 14:55 dat is hoe het rijk er mee omgaat natuurlijk.
Maar als het mij meer gaat kosten om zonnepanelen te hebben, dan gaat de stekker eruit.
Ik moet dat nog bereken:
1. wat gebruik ik zelf van mijn "eigen" productie
2. wat kost het als ik dat van het net afneem
3. wat kost het teruggeleveren

Maar voorlopig is er een salderingsregeling, dus kost het nog niets als ik het goed begrijp.
In April krijg ik een aanbieding van eneco, check ook nog wat anderen en dan weet ik hoe en wat.
had het liefst een zo lang mogelijk contract gehad, maar dat wordt het nu dus niet meer.
Ik sta er exact hetzelfde in. De zonnepanelen heb ik al terugverdiend, als ze me geld gaan kosten gaat de stotz uit en gaat de hele handel van het dak richting de sloop of Marktplaats.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ambtenaar »

Terri schreef: 29 feb 2024, 14:09 Een maandelijks bedrag betalen als je zonnepanelen hebt.
Wij hebben er (tot nu toe) nog niet mee te maken, maar zullen ook hier niet aan ontkomen ben ik bang. Bij wie is dit inmiddels al wel zo? En hoe ervaar je dit?

https://id.nl/energie-en-klimaat/elektr ... atschappij
En wat is je probleem? Jouw zonnepanelen leveren meer op dan de extra kosten. En het is wel zo eerlijk dat je betaalt, er worden namelijk ook extra kosten gemaakt omdat je zonnepanelen hebt
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Beetje onzin om mensen te belasten als er stroom richting wordt teruggeleverd terwijl er overal een stroomtekort is :bobo
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Henk J »

Er is niet zozeer een stroomtekort maar geen capaciteit om die stroom te transporteren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12061
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Herman »

Bij zonnig en winderig weer is er zelfs een stroomoverschot.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Terri »

Henk J schreef: 29 feb 2024, 19:48 Er is niet zozeer een stroomtekort maar geen capaciteit om die stroom te transporteren.
Dan zou wellicht een eigen accu een oplossing zijn? Er blijken al heel inventieve accu's te bestaan, maar ongelooflijk duur, niet echt geschikt voor particulieren begreep ik.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Ook niet toegestaan door verzekeringen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef: 29 feb 2024, 20:12 Ook niet toegestaan door verzekeringen
Die heeft toch niemand op Refoforum.
Plaats reactie