Wist je dat...

Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wist je dat...

Bericht door Marco »

refo schreef:
Mannetje schreef:... ik nog maar net mijn tank vol kon tanken?
Er past ruim 70 liter in onze tank, en bij de pomp waar ik was mag je voor max 125 euro tanken.
Als ik de tank dus helemaal leeg zou rijden kon ik hem net wel/net niet meer vol tanken. Stijgt de benzineprijs nog een beetje, dan dus helemaal niet meer.
Nu bleef het beperkt tot rond de 110 euro.
Tank je twee keer.
Met een 70-liter tank hoef je niet vaak te tanken (scheelt weer) óf je hebt een zuiperd van een auto (dan wordt het misschien tijd om naar iets anders te kijken).. :modo
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

1 op 11 ofzo. Ford Galaxy, veel kleiner moet het niet worden met het gezin...
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat...

Bericht door Orchidee »

1 op 22 is dan wél heerlijk
En mijn tank is maar 35 liter maar rijd toch net zoveel kilometers
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:1 op 22 is dan wél heerlijk Afbeelding
En mijn tank is maar 35 liter maar rijd toch net zoveel kilometers Afbeelding
Maar niet met 7 personen, waarvan 5 de lengte (en soms ook breedte) van een volwassene hebben, waarbij je ook nog ruim bagage mee kunt nemen.

Mijn Clio rijdt ook een stuk zuiniger, gelukkig.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Dodo »

Onze vorige auto was ook een Galaxy, ik heb daar nog wel eens heimwee naar. Zo'n fijne auto, en heel veel ruimte inderdaad.
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

Mannetje schreef:
Mijn Clio rijdt ook een stuk zuiniger, gelukkig.
Vind mijn clio-tje beetje tegenvallen qua zuinigheid.
1:16 verder kom ik niet.
Redelijk sportief rijder, dat wel...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Ik rijd gemiddeld 1:11/2 denk.
Ik dacht, als ik een nieuwere auto koop dan is dat allicht zuiniger, maar dat bleek even niet echt zo te zijn. Wel is het zo dat we nu echt bijna alleen maar korte stukjes rijden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

ik rij ook langere stukken (35 km over 80 km wegen), daar zou die toch zuiniger moeten zijn dan in het dorp.
Maar helaas.
heb een 0.9 TCE volgens de boekjes 1:22
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat...

Bericht door Orchidee »

Eerlijk: ik vind de Celerio top! Maar verlang best weleens terug naar onze Opel Meriva!
Qua kosten zijn we minder dan de helft kwijt maar qua comfort ook
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Bertiel schreef:ik rij ook langere stukken (35 km over 80 km wegen), daar zou die toch zuiniger moeten zijn dan in het dorp.
Maar helaas.
heb een 0.9 TCE volgens de boekjes 1:22
1:19 lukte mij wel, maar dan moet je je rechtervoet goed in bedwang houden.
Probleem is dat je voor een beetje lekker scheuren al gauw boven de 3000 toeren komt, en dan is het einde zuinigheid bij de Clio.
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Ik heb ook een 0,9 Tce (Dacia Logan 2018). Ik kan wel 1:22 halen, maar dan moet je constant 90 km/h rijden, alleen in de auto zitten en geen wind tegen hebben.
Meestal rijd ik 1:18 à 19, met stadsritten en langere ritten gecombineerd. Stadsritten zijn redelijk funest voor het gemiddelde.
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

Mannetje schreef:
Bertiel schreef:ik rij ook langere stukken (35 km over 80 km wegen), daar zou die toch zuiniger moeten zijn dan in het dorp.
Maar helaas.
heb een 0.9 TCE volgens de boekjes 1:22
1:19 lukte mij wel, maar dan moet je je rechtervoet goed in bedwang houden.
Probleem is dat je voor een beetje lekker scheuren al gauw boven de 3000 toeren komt, en dan is het einde zuinigheid bij de Clio.
hihi, dat dus
en bij de golf TSi kan dat al met 1500 toeren... dus ja
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Eerlijk: ik vind de Celerio top! Maar verlang best weleens terug naar onze Opel Meriva!
Qua kosten zijn we minder dan de helft kwijt maar qua comfort ookAfbeeldingAfbeelding
Hier hebben we dezelfde ervaring, als ik mijn Hyundai Atos vergelijk met mijn vorige Renault Clio!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Ik heb ook een 0,9 Tce (Dacia Logan 2018). Ik kan wel 1:22 halen, maar dan moet je constant 90 km/h rijden, alleen in de auto zitten en geen wind tegen hebben.
Meestal rijd ik 1:18 à 19, met stadsritten en langere ritten gecombineerd. Stadsritten zijn redelijk funest voor het gemiddelde.
Ik rijd in de Golf Variant, diesel, rond de 1:22 over langere ritten. Maar op de korte afstanden gaat het heel snel achteruit. Ik merk wel dat ik in een leaseauto iets minder de drang tot zuinigheid voel, dan in de eigen auto.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
refo schreef:Ik heb ook een 0,9 Tce (Dacia Logan 2018). Ik kan wel 1:22 halen, maar dan moet je constant 90 km/h rijden, alleen in de auto zitten en geen wind tegen hebben.
Meestal rijd ik 1:18 à 19, met stadsritten en langere ritten gecombineerd. Stadsritten zijn redelijk funest voor het gemiddelde.
Ik rijd in de Golf Variant, diesel, rond de 1:22 over langere ritten. Maar op de korte afstanden gaat het heel snel achteruit. Ik merk wel dat ik in een leaseauto iets minder de drang tot zuinigheid voel, dan in de eigen auto.
Ik rijd met benzine.
Plaats reactie