Wist je dat...

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ik heb het meest recente deel van de discussie over de nieuwe aarde naar een nieuw topic verplaatst.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wet en Evangelie »

DDD schreef:Je geeft geen antwoord op de vraag: hoeveel preken heb je gehoord over de nieuwe aarde.

Los nog van het feit dat je waarschijnlijk zelden een preek hebt gehoord van een gereformeerde theoloog. Want je kunt niet iedere dominee een theoloog noemen, en zeker niet in de zin waarover wij het hier hadden.
Arminius zal in zijn tijd ook waarschijnlijk zichzelf een "gereformeerde theoloog" genoemd hebben maar een volgeling van hem zal zeker voor eeuwig verdoemd worden als God het niet verhoedt en hem komt te bekeren.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Floppy »

Wet en Evangelie schreef:...
Arminius zal in zijn tijd ook waarschijnlijk zichzelf een "gereformeerde theoloog" genoemd hebben maar een volgeling van hem zal zeker voor eeuwig verdoemd worden als God het niet verhoedt en hem komt te bekeren.
Dat is geen verstandige opmerking. Laten we niet op de troon van God gaan zitten en bepalen wie wel en wie niet wordt gered.
Bovendien dacht ik even aan Wesley.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Welke kleding bedoel je dan? Ik zie op de website dat ze inderdaad leggings verkopen. Maar ja, als je daar tegenwoordig op tegen bent, wordt je uitgelachen waar je bij staat. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door TSD »

Floppy schreef:
Wet en Evangelie schreef:...
Arminius zal in zijn tijd ook waarschijnlijk zichzelf een "gereformeerde theoloog" genoemd hebben maar een volgeling van hem zal zeker voor eeuwig verdoemd worden als God het niet verhoedt en hem komt te bekeren.
Dat is geen verstandige opmerking. Laten we niet op de troon van God gaan zitten en bepalen wie wel en wie niet wordt gered.
Bovendien dacht ik even aan Wesley.
Ik dacht aan A. W. Pink.

Hij heeft veel gestreden tegen het Arminianisme. Maar na zijn bekering was hij eerst wel zelf Arminiaan. Zijn ogen zijn later pas geopend daarvoor.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Welke kleding bedoel je dan? Ik zie op de website dat ze inderdaad leggings verkopen. Maar ja, als je daar tegenwoordig op tegen bent, wordt je uitgelachen waar je bij staat. Tenminste, dat is mijn ervaring.

:haha Ik vrees en hoop dat ik erin getrapt ben. Een verlate 1 aprilgrap ofzo...
Er kwam een advertentie op FB voorbij. Maar klik je op de site zie je het niet terug...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Welke kleding bedoel je dan? Ik zie op de website dat ze inderdaad leggings verkopen. Maar ja, als je daar tegenwoordig op tegen bent, wordt je uitgelachen waar je bij staat. Tenminste, dat is mijn ervaring.

:haha Ik vrees en hoop dat ik erin getrapt ben. Een verlate 1 aprilgrap ofzo...
Er kwam een advertentie op FB voorbij. Maar klik je op de site zie je het niet terug...
Ik kreeg de nieuwsbrief https://mailchi.mp/99103d97b264/welkom- ... 4b21b8caa3, 50% korting op de tweede broek. Maar op de site is niks terug te vinden. Bijzonder.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Welke kleding bedoel je dan? Ik zie op de website dat ze inderdaad leggings verkopen. Maar ja, als je daar tegenwoordig op tegen bent, wordt je uitgelachen waar je bij staat. Tenminste, dat is mijn ervaring.

:haha Ik vrees en hoop dat ik erin getrapt ben. Een verlate 1 aprilgrap ofzo...
Er kwam een advertentie op FB voorbij. Maar klik je op de site zie je het niet terug...
Ik kreeg de nieuwsbrief https://mailchi.mp/99103d97b264/welkom- ... 4b21b8caa3, 50% korting op de tweede broek. Maar op de site is niks terug te vinden. Bijzonder.
Ja ik keek net mijn email box na. Ik ook. Het is dezelfde advertentie als op FB. :quoi
Dus toch?
De nieuwe eigenaar zou toch alles bij het oude houden ofzo?
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door margrietha »

Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:College style ook gezwicht is voor mannelijke vrouwenkleding :quoi
Welke kleding bedoel je dan? Ik zie op de website dat ze inderdaad leggings verkopen. Maar ja, als je daar tegenwoordig op tegen bent, wordt je uitgelachen waar je bij staat. Tenminste, dat is mijn ervaring.

:haha Ik vrees en hoop dat ik erin getrapt ben. Een verlate 1 aprilgrap ofzo...
Er kwam een advertentie op FB voorbij. Maar klik je op de site zie je het niet terug...
Ik zag hier pas in de winkel broeken hangen
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Ik weet niet of het voor heel veel klanten een doorslaggevend bezwaar zou zijn. De meeste klanten zijn volgens mij 40-, en die kopen niet alleen maar bij College Style, maar ook bij Zara, H&M en bij duurdere ketens. Daar vind je zowel rokken als broeken. Je kiest wat je wilt en laat de rest hangen.
College Style werd actief toen het voor middelbare school-meisjes bijna onmogelijk was om in reguliere winkels rokken te vinden. In mijn middelbareschooltijd (ruim 20 jaar geleden) was dat het geval. Maar mijn moeder vond zeer terecht de College Style-prijzen niet voor alledaagse schoolkleding, dus ik priegelde het zelf achter de naaimachine in elkaar.
Nu is de kledingmarkt compleet anders: overal zijn leuke rokken en jurken te krijgen, dus een speciale winkel is niet meer nodig. Ja, voor hen die alleen donkerblauw of zwart willen dragen in degelijke lengtes kan een reformatorische winkel nog wel een uitkomst zijn. Maar verder zie ik de toegevoegde waarde totaal niet.
Ze zijn van mij ook niet rijk geworden. In die 25 jaar hooguit drie dingen gekocht.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

Van mij ook niet. Maar jammer vind ik het wel dat ze erin meegaan. En nuchter gezien koop ik vaak ook in winkels ( goedkoper) rokjes en jurkjes waar ook broeken verkocht worden.

Maar juist omdat er gezegd werd bij overname met de achterban rekening te houden... vind ik het opvallend. Of de achterban is al gebroekt, kan ook.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

eilander schreef:Ik heb het meest recente deel van de discussie over de nieuwe aarde naar een nieuw topic verplaatst.
Waarom niet de hele discussie?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Zita schreef:Ja, voor hen die alleen donkerblauw of zwart willen dragen in degelijke lengtes kan een reformatorische winkel nog wel een uitkomst zijn. Maar verder zie ik de toegevoegde waarde totaal niet.
Ze zijn van mij ook niet rijk geworden. In die 25 jaar hooguit drie dingen gekocht.
:haha
Wat betreft dat eerste: op de Veluwe zijn er vaak ook plaatselijke kledingwinkels, die zulke kleding verkopen, vooral in de dorpen daar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Ik denk dat een groot deel van de klantenkring regelmatig gebroekt gaat.
Onlangs had ik een activiteit met mijn klas waarbij het mogelijk handiger (maar niet noodzakelijk) zou zijn om een broek te dragen. Ik koos er bewust voor om gewoon een jurkje te dragen, om zo de meisjes die om principiële redenen geen broek zouden dragen een steuntje in de rug te bieden. Want ik weet uit mijn eigen middelbareschooltijd dat het echt niet leuk was om altijd vrijwel de enige op een refoschool te zijn die gewoon een rok droeg. Maar ook de meisjes uit de strengste gezinnen waren hip en strak gebroekt.
Voor mij is het geen principieel punt; het is een opmerkelijke Nederlandse traditie die ik enigszins begrijp. Maar het verbaasde mij wel van de leerlingen van wie ik wist dat het thuis wel een heel principieel punt is.
Ik denk dus dat op dat punt nog maar weinigen zo absoluut de grenzen trekken als voorheen. In ieder geval in mijn omgeving.
Plaats reactie