Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door refo »

Reizen zonder John - Geert Mak
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Ad Anker »

De dominee die de hemel niet inkon, van Laarman.
Mooi boek!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door huisman »

refo schreef:Reizen zonder John - Geert Mak

Ik ook .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

Badwater van Guurtje Leguijt.
Vers uit de bieb, ik moet me dwingen om het weg te leggen tot later!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door J.C. Philpot »

L.J.Van. Valen - Van Kolendrager Tot Predikant. Het Leven Van William Huntington (1745-1813)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door refo »

huisman schreef:
refo schreef:Reizen zonder John - Geert Mak
Ik ook .
De USA was in 2010 economisch opzicht een tamelijk problematisch land.
Het is bepaald niet meer 'het beloofde land'.

Dat daar failliete mensen (ook) altijd weer een kans krijgen is niet langer meer juist.

Pfff, als je leest hoe Detroit in 50 jaar van een rijke stad is veranderd in een spookstad.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door dennis »

jakobmarin schreef:Afbeelding

Een onwaarschijnlijk mooi verhaal over 16-jarige jongen. Van hoog niveau, prachtig beschreven.
Als je van mooie verhalen houdt, een echte aanrader!

Is geen christelijke roman trouwens, al is het een verhaal 'waar je God zal vinden', zegt de schrijver.
Verder onthul ik niet, anders is de spanning uit het verhaal weg.
Ik heb erg van dit boek genoten.. Heel knap, triomf voor de verbeelding.. De andere boeken van deze schrijver vond ik overigens weer niet om door te komen (en dat heb ik dan ook niet gedaan)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Simon »

refo schreef:
huisman schreef:
refo schreef:Reizen zonder John - Geert Mak
Ik ook .
De USA was in 2010 economisch opzicht een tamelijk problematisch land.
Het is bepaald niet meer 'het beloofde land'.

Dat daar failliete mensen (ook) altijd weer een kans krijgen is niet langer meer juist.

Pfff, als je leest hoe Detroit in 50 jaar van een rijke stad is veranderd in een spookstad.
1251 moorden per 100.000 inwoners.
Das ongeveer hetzelfde als 10.000 moorden in Amsterdam per jaar.
30 per dag. 1 stad.
Eigenlijk nog weinig in een land met meer wapens dan inwoners, en een kijkkast in ieder huis om te laten zien hoe het moet.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door refo »

John Steinbeck - East of Eden.

Naar aanleiding van het boek van Geert Mak.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Rijke inhoudsvolle preken van de Puritein Obadiah Sedgwick (o. 1600 - 1657)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door François Turretini »

R. Hooykaas - Religion and the rise of modern science

Tot nu toe vind ik het een erg interessant boek.
Ik citeer even de achterkant (excuses voor het Engels, maar het boek is nu eenmaal in het Engels ondanks dat het geschreven is door een Nederlander):

"At a time when religion and science are seen by many to be antagonists locked in a battle to the death, Professor Hooykaas offers a refreshing and somewhat startling proposition: modern science, he suggests, is in good part a product of the Judaeo-Christian influence on western thought.
( ... )
The role of Protestantism - and especially that of Calvinist puritanism - in the rise of classical modern science is given particular emphasis. And in general, Hooykaas finds that religion exerted a healthy influence on the development of scientific thought."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door parsifal »

François Turretini schreef:R. Hooykaas - Religion and the rise of modern science

Tot nu toe vind ik het een erg interessant boek.
Ik citeer even de achterkant (excuses voor het Engels, maar het boek is nu eenmaal in het Engels ondanks dat het geschreven is door een Nederlander):

"At a time when religion and science are seen by many to be antagonists locked in a battle to the death, Professor Hooykaas offers a refreshing and somewhat startling proposition: modern science, he suggests, is in good part a product of the Judaeo-Christian influence on western thought.
( ... )
The role of Protestantism - and especially that of Calvinist puritanism - in the rise of classical modern science is given particular emphasis. And in general, Hooykaas finds that religion exerted a healthy influence on the development of scientific thought."
Ik denk dat Hooykaas' visie vrij breed gedragen wordt (al gaat het dan vaak over montheistische godsdiensten, ook in de islam was er redelijk wat wetenschap al zat het systematisch denken over tijd er daar niet zo in, wat veel heeft bijgedragen aan de moderne wetenschap). De standpunten van Dawkins en Philipse over religie en wetenschap zijn zeker niet breed gedragen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Erasmiaan »

G. Groen van Prinsterer - Handboek der geschiedenis van het vaderland
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door helma »

The Great Awakenings Series (Jack Cavanaugh & Bill Bright)

Boeken die tot nadenken stemmen.

http://jackcavanaugh.typepad.com/jacksb ... eries.html
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door jakobmarin »

Het liefst lees ik (literaire) thrillers van christelijke uitgeverijen (anders kan het soms zo grof zijn allemaal).

Dit boek maakt daar een positieve uitzondering op (gebaseerd op een waargebeurd verhaal).
Uiteraard hier en daar schuttingtaal (zulke lieverdjes zijn die geheime dienstagenten niet in Rusland).

Het verhaal is werkelijke indrukwekkend en afschuwelijk, vooral als je beseft dat het (deels) echt gebeurd is.

Wat leven wij dan in een land met enorme voorrechten!!

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten