Vermist: Ruben en Julian

Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Eppo Gremdaat »

Een in- en intrieste affaire, dit gebeuren.
Depressieve vader neemt zijn twee zoontjes mee voor een vacantie(?).
Vader blijkt zelfmoord te hebben gepleegd. De zoontjes Robin en Julian
zijn tot nu toe - na een uitgebreide zoekactie - spoorloos. Onbegrijpelijk.
Zelf heb ik een triest voorgevoel over dit alles: de gescheiden vader heeft zijn zoontjes meegenomen om ze te vermoorden en op de een of andere manier zò te begraven dat niemand deze jongens vindt. Zelf heeft hij daarna de hand aan zichzrlf geslagen.
Wat zullen de nabestaanden - vooral de moeder van Robin en Julian - in onzekerheid verkeren over de (hopelijk goede?)afloop van dit familiedrama.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Desiree »

Ja, verschrikkelijk.. het zou ons ook kunnen overkomen. Dit doe je niet zomaar, arme, arme man. Arme kinderen wat een leuke 'koppies' hebben/hadden ze en hoe komt die vrouw er ooit overheen. En de opa's en oma's dan, als ze nog leven. Zoon kwijt, kleinkinderen zoek..

P.S. Ik dacht nog, laten ze zoeken op de plek waar hij zijn mobiel uitgezet heeft. Als je kwaad in de zin hebt, zet je je mobiel niet aan. Maar de politie is zoveel slimmer en zo te zien hebben ze dat al gedaan.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door refo »

Het is jammer dat de politie niet ALLES verteld heeft in 'Opsporing verzocht'.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mara »

NRC is op onderzoek gegaan en heeft gevonden dat er al sinds 2009 sprake was van ruzie en mishandeling. De rechter moest er menig keer aan te pas komen.
Hoe kan het dat deze jongens dan nog thuis woonden?
Op de dag van de zelfmoord van vader, stond de afspraak gepland voor een definitieve afspraak.
Vader heeft er nu voor gezorgd dat het zover niet kon komen :fi
Dus er is veel meer aan de hand dan een wanhopige of zwaar depressieve vader, er is al een heel lang traject aan vooraf gegaan.
En zoals immer, de kinderen zijn de dupe (in dit geval een understatement)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door hervormde »

Bijvoorbeeld: Denis heeft geld gepind en uitgegeven. Hoeveel geld was dat? Als ze niet concreet willen zien noem dan wel het bedrag ongeveer. Honderd euro of een paar duizend euro maakt nogal verschil. Bij het laatste bedrag zou het mogelijk zijn dan Denis zijn kinderen ergens heeft ondergebracht. Is het huis van zijn ex-vriendin in Limburg onderzocht. Even langs komen is anders dan grondig onderzoeken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mara »

Ach ja hervormde, privacy is een groot goed.
Dat vind ik ook, maar er zijn uitzonderingen dat er toch echt meer openheid gegeven zou moeten worden.
Nu moeten we met zn allen op zoek naar een onderbroek en een T shirt. Waarom? ( nu pas )
Als dit maar geen zelfde geval wordt als de meisjes in Zwitserland, 2 jaar geleden. Ze zijn niet meer gevonden.
Ik vraag me eerlijk gezegd af, hoe depressief was vader echt? Ben je dan in staat om zoveel ingewikkelde dingen te bedenken en uit te voeren?
Zo'n rookgordijn op te trekken?
Het is allemaal zeer zorgvuldig voorbereid.
Hoeveel haat draag je dan in je?
En alle vingers wijzen naar vader, maar heeft moeder helemaal geen schuld in deze zaak, dit nu allemaal wetende?
Ik raak er kompleet van in verwarring.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Afgewezen »

Als ik die vader zie, vind ik dat helemaal geen man om zulke gruwelijke dingen te doen. Maar hij heeft het kennelijk toch gedaan.
Die kinderen worden mogelijk nooit meer gevonden of per toeval een keer ontdekt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:Als ik die vader zie, vind ik dat helemaal geen man om zulke gruwelijke dingen te doen. Maar hij heeft het kennelijk toch gedaan.
Die kinderen worden mogelijk nooit meer gevonden of per toeval een keer ontdekt.
Als ik in de spiegel kijk vertrouw ik mijzelf ook helemaal maar........geneigd tot alle kwaad.Alleen weerhoudende en algemene genade maakt deze aarde nog leefbaar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mara »

Dat gevoel heb ik bij sommige moordenaars en zware criminelen ook.
Buitenkant verschilt kennelijk nog wel eens van de binnenkant.
Ach, en wat borrelt er soms in mijn hart niet op voor vuiligheid :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Afgewezen »

Soms kun je ook te snel zijn met rechtzinnige verklaringen.
Mij grijpt het aan dat zo'n man tot zoiets komt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door helma »

Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Cees
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:05

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Cees »

helma schreef:Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Als zij en de vader dat allemaal nou eerder hadden beseft dan was dit toch anders gelopen. Misschien een harde opmerking, maar de kinderen zijn de dupe geworden van de handelswijze van zowel de vader als de moeder. Er komt zo langzamerhand meer naar buiten en het allemaal intriest!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:Soms kun je ook te snel zijn met rechtzinnige verklaringen.
Mij grijpt het aan dat zo'n man tot zoiets komt.
Het is niet rechtzinnig bedoeld.
Als de Heere ons er niet voor bewaart, kunnen wij ook tot verschrikkelijke daden komen, vrees ik.
Je moet maar eens enorm in het nauw worden gedrongen, geen uitzicht meer zien (in de meeste brede zin van het woord) en alles en iedereen zich tegen je keert.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:Soms kun je ook te snel zijn met rechtzinnige verklaringen.
Mij grijpt het aan dat zo'n man tot zoiets komt.
Het is niet rechtzinnig bedoeld.
Als de Heere ons er niet voor bewaart, kunnen wij ook tot verschrikkelijke daden komen, vrees ik.
Je moet maar eens enorm in het nauw worden gedrongen, geen uitzicht meer zien (in de meeste brede zin van het woord) en alles en iedereen zich tegen je keert.
Juist dat laatste bedoel ik! Natuurlijik weet ik ook wel dat wij allen geneigd zijn tot verschrikkelijke daden, maar als het daadwerkelijk gebeurt, mogen we toch ook kijken naar de mens die erachter zit?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:Soms kun je ook te snel zijn met rechtzinnige verklaringen.
Mij grijpt het aan dat zo'n man tot zoiets komt.
Het is niet rechtzinnig bedoeld.
Als de Heere ons er niet voor bewaart, kunnen wij ook tot verschrikkelijke daden komen, vrees ik.
Je moet maar eens enorm in het nauw worden gedrongen, geen uitzicht meer zien (in de meeste brede zin van het woord) en alles en iedereen zich tegen je keert.
Juist dat laatste bedoel ik! Natuurlijik weet ik ook wel dat wij allen geneigd zijn tot verschrikkelijke daden, maar als het daadwerkelijk gebeurt, mogen we toch ook kijken naar de mens die erachter zit?
Dat is zeker waar! Ik weet niet hoe jij of anderen dit ervaren, maar de ene keer borrel je over van verontwaardiging, zelfs boosheid, de andere keer voel je mededogen.
Misschien omdat je maar een fractie weet. En klopt die fractie wel?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten