Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Gezang »

MGG schreef: 17 feb 2024, 11:15
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:13
MGG schreef: 17 feb 2024, 10:58 Dus niet uit de NAVO en 'het geld niet aan defensie besteden'. Conclusie je wil de gemaakte afspraken niet nakomen. Jezus zei 'Maar laat zijn uw woorden ja, ja; neen, neen; wat boven deze is, dat is uit den boze.'
Jezus zegt ook:
- Keer iemand de andere wang toe:
- Heb uw vijanden lief.
Klopt. Hoe ondersteunt dit jouw standpunt om bewust afspraken niet na te komen?
Je kunt ook van afspraken terugkomen. Zou mooi zijn als we vanaf nu altijd aan vast zouden zitten. Hier een mooi filmpje van baudet over de vredestichters.

https://youtu.be/I5WTqHlbdiU?si=pKwUGx3SVNwpzrn1
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Gezang »

huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:07 Hoe leggen jullie onderstaande dan uit? Net als Navalny kreeg jullian het in Amerika ook moeilijk.

https://youtu.be/xgYUJACYTqs?si=fCKaXG0UTuFCYwB8
Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:19
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:07 Hoe leggen jullie onderstaande dan uit? Net als Navalny kreeg jullian het in Amerika ook moeilijk.

https://youtu.be/xgYUJACYTqs?si=fCKaXG0UTuFCYwB8
Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
Navalny is vermoord. Voor de rest vind ik deze vergelijking van een FvD gehalte dat ik er niet op inga .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door DDD »

Het spijt me, maar deze wonderlijke combinatie van standpunten doet mij geheel denken aan Cyrillus.
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Gezang »

huisman schreef: 17 feb 2024, 11:26
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:19
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:07 Hoe leggen jullie onderstaande dan uit? Net als Navalny kreeg jullian het in Amerika ook moeilijk.

https://youtu.be/xgYUJACYTqs?si=fCKaXG0UTuFCYwB8
Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
Navalny is vermoord. Voor de rest vind ik deze vergelijking van een FvD gehalte dat ik er niet op inga .
Ja, precies dat is het verschil. Maar ook Amerika doet z'n best om de boel onder de pet te houden.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Mannetje »

Het viel mij ook al op, nu het Cyrelliaanse geluid om voor mij onbekende redenen niet klinkt, komt er ineens Baudetiaans getint Gezang voorbij hier.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door parsifal »

Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:19
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:07 Hoe leggen jullie onderstaande dan uit? Net als Navalny kreeg jullian het in Amerika ook moeilijk.

https://youtu.be/xgYUJACYTqs?si=fCKaXG0UTuFCYwB8
Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
VS is ook slecht, dus laat Oekraïne, Baltische Staten en Finland maar stikken. En door je claim dat Rusland hier echt niet gaat binnenvallen worden je verwijzingen naar de woorden van de Heere krachteloos. Ik heb respect voor pacifisme, maar niet voor pacifisme wat voortkomt uit gevoel van wereldse veiligheid.

Wereldpolitiek is ingewikkeld. Ik denk dat het vrije markt denken groot kwaad heeft gedaan, maar juist nu is VS politiek vrij krachteloos want politiek extreem verdeeld en de directe invloed op Europa echt een stuk minder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:28
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:26
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:19
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13

Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
Navalny is vermoord. Voor de rest vind ik deze vergelijking van een FvD gehalte dat ik er niet op inga .
Ja, precies dat is het verschil. Maar ook Amerika doet z'n best om de boel onder de pet te houden.
Ook dat is niet waar. Amerika heeft een vrije pers. Onderzoeksjournalisten openbaren van alles. Natuurlijk zijn er zaken die een staat geheim wil houden. Ik had als militair een vrij hoge screening die ik nodig had voor mijn werk. Daarboven zitten screenings die steeds minder mensen bezitten. De echte topgeheimen worden bv in ons land gedeeld in de commissie stiekem. Het lekken of doorverkopen van die informatie is ook in ons land strafbaar. Terecht want het gaat over de veiligheid van de gewone burger.

Nu je met instemming een Baudet fragment hebt geplaatst begrijp ik er niets meer van. Hoe kun je als christen daar achter staan?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door MGG »

Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:18
MGG schreef: 17 feb 2024, 11:15
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:13
MGG schreef: 17 feb 2024, 10:58 Dus niet uit de NAVO en 'het geld niet aan defensie besteden'. Conclusie je wil de gemaakte afspraken niet nakomen. Jezus zei 'Maar laat zijn uw woorden ja, ja; neen, neen; wat boven deze is, dat is uit den boze.'
Jezus zegt ook:
- Keer iemand de andere wang toe:
- Heb uw vijanden lief.
Klopt. Hoe ondersteunt dit jouw standpunt om bewust afspraken niet na te komen?
Je kunt ook van afspraken terugkomen. Zou mooi zijn als we vanaf nu altijd aan vast zouden zitten. Hier een mooi filmpje van baudet over de vredestichters.

https://youtu.be/I5WTqHlbdiU?si=pKwUGx3SVNwpzrn1
Je wil toch niet uit de NAVO stappen?? Het is of liegen of uit de NAVO. Optie 3 is als NAVO afspreken de 2% norm los te laten. Deze optie was al ongelooflijk naïef en na de inval in Oekraïne is het niet onderhandelbaar.
Zelfs de spreekbuis van Rusland (FVD) wil 2% aan defensie besteden.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door MGG »

Mannetje schreef: 17 feb 2024, 11:28 Het viel mij ook al op, nu het Cyrelliaanse geluid om voor mij onbekende redenen niet klinkt, komt er ineens Baudetiaans getint Gezang voorbij hier.
En is het psalmgezang verstomd. Ik mis wel de onderlinge complimentjes.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 17 feb 2024, 11:42
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:19
huisman schreef: 17 feb 2024, 11:13
Gezang schreef: 17 feb 2024, 11:07 Hoe leggen jullie onderstaande dan uit? Net als Navalny kreeg jullian het in Amerika ook moeilijk.

https://youtu.be/xgYUJACYTqs?si=fCKaXG0UTuFCYwB8
Net als Navalny……echt belachelijk. Het is of ik met een Baudet aanhanger aan het praten ben.
Ff niet op de persoon. Leg maar uit wat het verschil is.
VS is ook slecht, dus laat Oekraïne, Baltische Staten en Finland maar stikken. En door je claim dat Rusland hier echt niet gaat binnenvallen worden je verwijzingen naar de woorden van de Heere krachteloos. Ik heb respect voor pacifisme, maar niet voor pacifisme wat voortkomt uit gevoel van wereldse veiligheid.

Wereldpolitiek is ingewikkeld. Ik denk dat het vrije markt denken groot kwaad heeft gedaan, maar juist nu is VS politiek vrij krachteloos want politiek extreem verdeeld en de directe invloed op Europa echt een stuk minder.
Ik denk dat het vooral komt doordat er maar 2 relevante partijen zijn. Samen met een steek gevoel van onafhankelijkheid is dat ideaal voor polarisatie. Juist door het vrije markt denken is het Westen rijk en machtig geworden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 17 feb 2024, 11:44

Ook dat is niet waar. Amerika heeft een vrije pers. Onderzoeksjournalisten openbaren van alles. Natuurlijk zijn er zaken die een staat geheim wil houden. Ik had als militair een vrij hoge screening die ik nodig had voor mijn werk. Daarboven zitten screenings die steeds minder mensen bezitten. De echte topgeheimen worden bv in ons land gedeeld in de commissie stiekem. Het lekken of doorverkopen van die informatie is ook in ons land strafbaar. Terecht want het gaat over de veiligheid van de gewone burger.

Nu je met instemming een Baudet fragment hebt geplaatst begrijp ik er niets meer van. Hoe kun je als christen daar achter staan?

Nu is het openbaren van oorlogsmisdaden of illegale spionage waarover senaat en congres worden voorgwlogen (Snowden) wel iets wat waardering verdient. Een staat mag er niet mee wegkomen dat ze missaden tot staatsgeheim maken. Het is goed als vuile handen zoals de betrokkenheid bij massamoorden in Indonesie in jaren 60 niet pas na decennia zichtbaar worden.

Neemt niet weg dat Rusland is geen probleem want VS is ook slecht ongeveer het slechtste argument is wat ik zou kunnen bedenken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Gezang schreef: 17 feb 2024, 09:36 We moeten het geld niet aan defensie besteden. Er moet meer geld in de portemonnee van de burger. Rusland is echt geen bedreiging.
Als je niet in vrijheid kunt leven, heb je weinig aan geld in je portemonnee. We moeten meer investeren in capaciteiten, het liefst in Europees verband. Laatst klaagde iemand over het lawaai van gevechtsvliegtuigen toen hij een paar dagen op Vlieland was. Ik zei dat hij het geluid van de vrede hoorde.
Dit zijn best ingewikkelde vraagstukken. In onze gemeente wenst men een nieuwe defensieradar te plaatsen en laagvlieg-oefengebieden aan te wijzen. Die direct betrokken inwoner is tegen, maar die zelfde inwoner wil wel graag bescherming en een effectieve defensie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 17 feb 2024, 11:49

Ik denk dat het vooral komt doordat er maar 2 relevante partijen zijn. Samen met een steek gevoel van onafhankelijkheid is dat ideaal voor polarisatie. Juist door het vrije markt denken is het Westen rijk en machtig geworden.
Het speelt mee, maar het is niet beroerder in Noorwegen of Zweden dan in VS of VK. De extreme afslag die Thatcher en Reagan hebben genomen was m.i. niet geweldig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef:
Mannetje schreef: 17 feb 2024, 11:28 Het viel mij ook al op, nu het Cyrelliaanse geluid om voor mij onbekende redenen niet klinkt, komt er ineens Baudetiaans getint Gezang voorbij hier.
En is het psalmgezang verstomd. Ik mis wel de onderlinge complimentjes.
De laatste is er wel een om in te lijsten. ‘ze waren supergoed is de discussie’ Afbeelding
Plaats reactie