Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Johann Gottfried Walther schreef: 15 mei 2023, 14:41
Herman schreef: 12 mei 2023, 20:51 Ik kom zojuist van de kerkmarkt terug.

Toch mooi om voor € 2,50 de brieven van Samuel Rutherford op te kop te kunnen tikken, terwijl toch vermaarde boekensnuffelaars mij voor zouden moeten zijn geweest.
Onderschat je eigen neus niet. :livre :)
Daar ben ik best tevreden mee, als het op interessante boeken aankomt. Alleen de combinatie goed en goedkoop is een stuk lastiger.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Maanenschijn schreef:Wederom een zaterdag voorbereiding treffen voor het plaatsen van de mantelzorg woning voor mijn schoonouders op ons terrein. Vandaag waren de nutsvoorzieningen aan de beurt.
Wat mooi en fijn dat jullie dit kunnen doen en realiseren!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Vanmorgen hebben we een goede vriend en buurman moeten begraven, 79 jaar. Mijn ouders kende hem en zijn vrouw al wel uit de kerk in hun jongere jaren, maar toen ze ruim 52 jaar geleden 2 weken na elkaar trouwden en buren werden ontstond een warme vriendschap. Voor mij waren/zijn het altijd een soort oom en tante geweest.
Broeder van Werkhoven, onze pastoraal werker leidde de dienst in de kerk en op de begraafplaats. Hij sprak over Psalm 23.
Het meest bijzondere vond ik dat de weduwe op verzoek van haar overleden man de dienst zelf heeft begeleid op het orgel dat wilde hij heel graag. Hij genoot er altijd zo van als ze thuis oefende of speelde in de kerkdienst. Zo knap dat ze het ook kon, ze kreeg hiervoor de kracht van God!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Wat bijzonder dat ze dat kon @Aggieoudje! Het is een heel sterke en empathische vrouw, ik hoop dat ze nu als weduwe ook kracht krijgt van de Heere, maar dat ze, zoals ze zelf ook altijd zoveel voor anderen doet/deed, niet vergeten word door haar medemens.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.

Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen ;). Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1455
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 17 mei 2023, 09:03 Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.

Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen ;). Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
En wat ga je bakken? Wat fijn als er mensen naar je omzien.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 17 mei 2023, 09:46
merel schreef: 17 mei 2023, 09:03 Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.

Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen ;). Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
En wat ga je bakken? Wat fijn als er mensen naar je omzien.
Een aardbeienbavarois slof en een advocaatslof en waarschijnlijk nog wel een red velvet cake. Ik ben nog in dubio wat ik morgen qua eten klaarmaak. Een deel van de mensen die komen, eten thuis alleen maar aardappelen met een enkele keer rijst. Wat kook je dan?
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het was een Hemelvaartspreek. Ik heb gemerkt dat meer vakante gemeenten deze gedendagen houden op een andere dag, als er een predikant kan komen. Wij hebben morgen overigens leesdient.

De tekst was uit Handelingen 1 vers 11 (midden).
Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel?
Het thema was:
HET GELOOFSZIEN VAN HET FEIT VAN DE HEMELVAART
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien

De preek van vanavond is nog na te luisteren via onderstaande link
https://kerkdienstgemist.nl/stations/1986
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef: 17 mei 2023, 22:48 Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het was een Hemelvaartspreek. Ik heb gemerkt dat meer vakante gemeenten deze gedendagen houden op een andere dag, als er een predikant kan komen. Wij hebben morgen overigens leesdient.

De tekst was uit Handelingen 1 vers 11 (midden).
Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel?
Het thema was:
HET GELOOFSZIEN VAN HET FEIT VAN DE HEMELVAART
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien

De preek van vanavond is nog na te luisteren via onderstaande link
https://kerkdienstgemist.nl/stations/1986
Dan hadden jullie het net zo goed samen met Wierden kunnen houden.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef: 17 mei 2023, 22:58
-DIA- schreef: 17 mei 2023, 22:48 Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het was een Hemelvaartspreek. Ik heb gemerkt dat meer vakante gemeenten deze gedendagen houden op een andere dag, als er een predikant kan komen. Wij hebben morgen overigens leesdient.

De tekst was uit Handelingen 1 vers 11 (midden).
Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel?
Het thema was:
HET GELOOFSZIEN VAN HET FEIT VAN DE HEMELVAART
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien

De preek van vanavond is nog na te luisteren via onderstaande link
https://kerkdienstgemist.nl/stations/1986
Dan hadden jullie het net zo goed samen met Wierden kunnen houden.
Ja misschien was dat wel praktisch... Maar dan zouden de leden uit Wierden naar Rijssen moeten komen. Die wonen nogal verspreid: Naast Wierden wonen er leden in Almelo, Vriezenveen en Aadorp. Misschien nog wel meer plaatsen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Vanmorgen heerlijk in het zonnetje langs de lijn bij het korfbalveld. Bakje koffie, taartje. Wat een weer.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Tuinieren en dat is geen hobby.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 20 mei 2023, 16:55 Tuinieren en dat is geen hobby.
Dan doe je het lekker niet?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

merel schreef: 20 mei 2023, 16:55 Tuinieren en dat is geen hobby.
Hoe herkenbaar ;)
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Ik vind het ook maar beperkt een hobby. Maar het is mooi weer. Ik ben niet naar de rommelmarkt gegaan, omdat ik genoeg boeken heb die ik nog niet heb gelezen. Dat is dan weer een overwinning;-)
Plaats reactie