Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5475
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

refo schreef: 03 mar 2023, 14:18 Nou, het zal allemaal wel goed te praten zijn, maar waarom zou je in vredesnaam naar Ethiopië moeten gaan om bij te praten en te dineren? Alleen de econimie van de KLM en Shell is daarmee gebaat, verder niets of niemand.
Dag refo, kruip lekker in je bubbel. Sterkte met invullen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

refo schreef: 03 mar 2023, 14:18 Nou, het zal allemaal wel goed te praten zijn, maar waarom zou je in vredesnaam naar Ethiopië moeten gaan om bij te praten en te dineren? Alleen de econimie van de KLM en Shell is daarmee gebaat, verder niets of niemand.

Waarom zo negatief, terwijl je helemaal niet weet waarom het bewuste forumlid naar Ethiopië is gegaan, wat hij daar doet en wat de achtergrond is..
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5475
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Framboos schreef: 03 mar 2023, 20:55
refo schreef: 03 mar 2023, 14:18 Nou, het zal allemaal wel goed te praten zijn, maar waarom zou je in vredesnaam naar Ethiopië moeten gaan om bij te praten en te dineren? Alleen de econimie van de KLM en Shell is daarmee gebaat, verder niets of niemand.

Waarom zo negatief, terwijl je helemaal niet weet waarom het bewuste forumlid naar Ethiopië is gegaan, wat hij daar doet en wat de achtergrond is..
Een tipje, familie/vrienden en zakelijk....idd redelijk bevreemdend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4171
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »


pierre27 schreef:


Een tipje, familie/vrienden en zakelijk....idd redelijk bevreemdend.
En mooie vogels op de foto zetten tussendoor... Afbeelding. Geniet van al het moois van de schepping!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2986
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door CvdW »

@Pierre27, geniet er van. Leuk om je familie even te zien. Uit ervaring weet ik dat je met meer spullen er naartoe gaat dan terugkomt.
Online
Bertiel
Berichten: 4706
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Nog wel een paar foto’s hier delen ajb
Veel plezier
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef: 03 mar 2023, 21:18
Framboos schreef: 03 mar 2023, 20:55
refo schreef: 03 mar 2023, 14:18 Nou, het zal allemaal wel goed te praten zijn, maar waarom zou je in vredesnaam naar Ethiopië moeten gaan om bij te praten en te dineren? Alleen de econimie van de KLM en Shell is daarmee gebaat, verder niets of niemand.

Waarom zo negatief, terwijl je helemaal niet weet waarom het bewuste forumlid naar Ethiopië is gegaan, wat hij daar doet en wat de achtergrond is..
Een tipje, familie/vrienden en zakelijk....idd redelijk bevreemdend.
Gewoon laten kletsen dat zuur religieus groen.
Deze nieuwe hedendaagse religie kent meer preciezen en fundamentalisten dan welke andere religieuze stroming ook.

Ik hoop dat je genoten hebt, en ga snel nog een keer!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12200
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Bezorgd schreef: 04 mar 2023, 09:34 Gewoon laten kletsen dat zuur religieus groen.
Deze nieuwe hedendaagse religie kent meer preciezen en fundamentalisten dan welke andere religieuze stroming ook.

Ik hoop dat je genoten hebt, en ga snel nog een keer!
Het maatschappelijk debat is natuurlijk aardig aangescherpt doordat er nogal veel wereldreizigers óók deelnemen aan Extinction nogwat acties of Schiphol lopen te bezetten omdat ze tegen privéjets zijn. In dat licht vind ik de vraag tussen internationaal reizen en milieu inmiddels niet alleen maar een zaak van extremisten, maar ook gewoon van een eigen overtuiging en een eigen ecologische voetafdruk.

Niettemin denk ik dat het klimaat toch wel verandert, dat is wat groter dan de bijdrage van de mensheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17540
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Herman schreef: 04 mar 2023, 10:27
Bezorgd schreef: 04 mar 2023, 09:34 Gewoon laten kletsen dat zuur religieus groen.
Deze nieuwe hedendaagse religie kent meer preciezen en fundamentalisten dan welke andere religieuze stroming ook.

Ik hoop dat je genoten hebt, en ga snel nog een keer!
Het maatschappelijk debat is natuurlijk aardig aangescherpt doordat er nogal veel wereldreizigers óók deelnemen aan Extinction nogwat acties of Schiphol lopen te bezetten omdat ze tegen privéjets zijn. In dat licht vind ik de vraag tussen internationaal reizen en milieu inmiddels niet alleen maar een zaak van extremisten, maar ook gewoon van een eigen overtuiging en een eigen ecologische voetafdruk.

Niettemin denk ik dat het klimaat toch wel verandert, dat is wat groter dan de bijdrage van de mensheid.
We praten wel groen en duurzaam maar we doen het niet. De luchtvaart is na de corona crisis onverwacht snel aan het herstellen.
Het is dat de luchtvaartmaatschappijen rekening moeten houden met het personeelsgebrek op bijna alle Europese luchthavens anders zou de groei nog veel sneller gaan. Iedereen wil weer vliegen en vliegschaamte lijkt gelukkig niet meer te bestaan.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... instgevend
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9354
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 04 mar 2023, 10:48 We praten wel groen en duurzaam maar we doen het niet. De luchtvaart is na de corona crisis onverwacht snel aan het herstellen.
Het is dat de luchtvaartmaatschappijen rekening moeten houden met het personeelsgebrek op bijna alle Europese luchthavens anders zou de groei nog veel sneller gaan. Iedereen wil weer vliegen en vliegschaamte lijkt gelukkig niet meer te bestaan. https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... instgevend
Het is zorgelijk dat steeds meer mensen willen vliegen, omdat dit met relatief veel CO2-uitstoot per persoon gepaard gaat. Zeker als christen vind ik dat je in het kader van rentmeesterschap goed moet nadenken over vliegen, omdat klimaatverandering ernstige gevolgen heeft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17540
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 12:00
huisman schreef: 04 mar 2023, 10:48 We praten wel groen en duurzaam maar we doen het niet. De luchtvaart is na de corona crisis onverwacht snel aan het herstellen.
Het is dat de luchtvaartmaatschappijen rekening moeten houden met het personeelsgebrek op bijna alle Europese luchthavens anders zou de groei nog veel sneller gaan. Iedereen wil weer vliegen en vliegschaamte lijkt gelukkig niet meer te bestaan. https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... instgevend
Het is zorgelijk dat steeds meer mensen willen vliegen, omdat dit met relatief veel CO2-uitstoot per persoon gepaard gaat. Zeker als christen vind ik dat je in het kader van rentmeesterschap goed moet nadenken over vliegen, omdat klimaatverandering ernstige gevolgen heeft.
Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9354
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 04 mar 2023, 12:17 Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket. :OO3
Niet van mij. De afgelopen 15 jaar heb ik bewust slechts een keer gevlogen.
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 12:20
huisman schreef: 04 mar 2023, 12:17 Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket. :OO3
Niet van mij. De afgelopen 15 jaar heb ik bewust slechts een keer gevlogen.
Ook niet van mij. Afgelopen 20 jaar heb ik 1x gevlogen en dat was nog niet eens mijn keuze, maar opgelegd vanuit de ANWB. ( kapotte auto in Midden Italië en moesten met ander vervoer terug).
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

merel schreef: 04 mar 2023, 12:42
Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 12:20
huisman schreef: 04 mar 2023, 12:17 Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket. :OO3
Niet van mij. De afgelopen 15 jaar heb ik bewust slechts een keer gevlogen.
Ook niet van mij. Afgelopen 20 jaar heb ik 1x gevlogen en dat was nog niet eens mijn keuze, maar opgelegd vanuit de ANWB. ( kapotte auto in Midden Italië en moesten met ander vervoer terug).
Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Mensen die menen niet te willen vliegen zouden eigenlijk ook niet in het buitenland op vakantie moeten gaan. Ga op een camping in een naburig dorp op vakantie en geniet van de groene rust.
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Hoopvol schreef: 04 mar 2023, 12:48
merel schreef: 04 mar 2023, 12:42
Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 12:20
huisman schreef: 04 mar 2023, 12:17 Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket. :OO3
Niet van mij. De afgelopen 15 jaar heb ik bewust slechts een keer gevlogen.
Ook niet van mij. Afgelopen 20 jaar heb ik 1x gevlogen en dat was nog niet eens mijn keuze, maar opgelegd vanuit de ANWB. ( kapotte auto in Midden Italië en moesten met ander vervoer terug).
Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Mensen die menen niet te willen vliegen zouden eigenlijk ook niet in het buitenland op vakantie moeten gaan. Ga op een camping in een naburig dorp op vakantie en geniet van de groene rust.
Hoezo hypocriet? De milieubelasting van het rijden met een auto is beduidend lager dan de milieubelasting van het vliegtuig. Dit geldt nog meer als je met meerdere personen rijdt. Daarnaast gebruiken wij onze auto zo min mogelijk en pakken de fiets of het OV.

Verder vraag ik mij af waarom jij zulke grote woorden als ' hypocriet ' gebruikt als iemand bewust niet vliegt, maar af en toe de auto pakt voor de jaarlijkse vakantie of familie bezoek.
Plaats reactie