Refoforum in het RD!

Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Chrisje72 »

Simon schreef:
Chrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?
Wie altijd goed opgelet heeft weet precies wie wie is, op ieder genoemd forum.
't Is een beetje puzzelwerk, maar het klopt als een bus.
O maar ik ben nog niet zo lang lid en heb niet alle berichten gelezen. En op de andere forums ben ik geen lid, had nog niet eens van allemaal gehoord zelfs.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?
Ik heb wat inside information ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Chrisje72 schreef:Volgens mij staan er geen nicknames in, dus wie weet hebben ze wel mods geinterviewd. Of bedoel je vooraan?
Wie altijd goed opgelet heeft weet precies wie wie is, op ieder genoemd forum.
't Is een beetje puzzelwerk, maar het klopt als een bus.
Inderdaad Simon! :haha :nananere
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door refo »

Het artikeltjen heeft tot nu toe 1 nieuw lid opgeleverd voor RF, 0 voor RW, 1 voor GG en 1 voor Rehoboth.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Tiberius »

In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn... :)
Gian in 2007 misschien?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Simon »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn... :)
Gian in 2007 misschien?
't is maar goed dat hier geen letterkundigen aanwezig zijn, die de betekenis van dit woord kennen.Anders werd het zeker 'afgewezen'.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Mara »

Hoe weet jij dat er geen letterkundigen zijn hier? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
:barbare
Terwijl het gewoon ' gezelligheidstopic' heet :super :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door refo »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn... :)
Gian in 2007 misschien?
Maar die opmerking zat in een serieus topic. Zie onder.
Adrianus heeft op een achternamiddag al z'n posts zelf verwijderd of laten verwijderen, ongeveer nadat hij op de uni benoemd was. (Volgens mij waart hij hier nog steeds rond, hoewel wat spraarzamelijker dan toen)
Marnix is levenslang verbannen. Ook dat is RF.
Marnix schreef:Ik ben er bang voor Afgewezen, na zoveel posts is dat nog steeds niet gelukt. We hebben beiden dezelfde motivatie, namelijk God van harte dienen. En denken beiden dat de manier waarop goed is.
Adrianus schreef:
Marnix schreef:[Ik zie verschillen, maar ook een hoop overeenkomsten en vind die belangrijker
Stel ik voor dat je je in het vervolg daartoe beperkt. Het helpt als je theologische discussies die nu juist over verschillen gaan zoveel mogelijk probeert te vermijden. Maar dat goede advies heb je in de OSW-tijd volgens mij van de toenmalige leiding ook al eens gekregen.....
Juist niet! Over overeenkomsten hoef je niet te discussieren. Juist over verschillen en het anders omgaan met dingen is het goed om van mening te wisselen en van elkaar te leren. En ik heb een hoop adviezen gekregen, maar nooit het advies om alleen maar dingen te zeggen als je zeker weet dat iedereen het 100% met je eens is :)

Overigens zie ik jou ook regelmatig over verschillen posten hier ;)
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Heb in elk geval niet het gevoel dat ik me met onoorbare dingen bezighoud.
Leuk dat we nu je echte naam ook weten :) .
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Simon »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:In de krant: "Leutertopic" :yahoo
Misschien komt dat woord dan volgend jaar ook nog in de VanDale.
Wie heeft die term ingevoerd? Dat moet volgens mijn wel ergens na te trekken zijn... :)
Gian in 2007 misschien?
Maar die opmerking zat in een serieus topic. Zie onder.
Adrianus heeft op een achternamiddag al z'n posts zelf verwijderd of laten verwijderen, ongeveer nadat hij op de uni benoemd was. (Volgens mij waart hij hier nog steeds rond, hoewel wat spraarzamelijker dan toen)
Marnix is levenslang verbannen. Ook dat is RF.
Misschien komt er ooit nog een barmhartig jubeljaar.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Simon »

PvS schreef:
Afgewezen schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Heb in elk geval niet het gevoel dat ik me met onoorbare dingen bezighoud.
Leuk dat we nu je echte naam ook weten :) .
heeft dat een toegevoegde waarde?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refoforum in het RD!

Bericht door Luther »

refo schreef:Ja, leve de tegengeluiden. De fundamentalisten aan het woord.
Doe nou eens gewoon positief over het verschijnsel en hang je vermeende gave des onderscheids niet zo buiten.
Nee, het gaat niet om MIJN tegengeluid, want dat heb ik niet zo, maar wel van ambtsdragers e.d./ predikanten bijvoorbeeld. Ik ken er genoeg die fora op internet een verschrikkelijk fenomeen vinden en daarmee ook een oordeel hebben over de personen die daar anders over denken. Geldt ook voor facebook, twitter, en voorts alles wat ook maar enigszins aan niet-noodzakelijk intergebruik te koppelen is.

Ik bedoel dat in de lijn van een onder ons bekende RF'er die meerdere keren heeft gezegd: "Zou Gods volk zich wel bezig houden met internet? Zou Gods volk wel op een forum willen zijn?"
Dát tegengeluid bedoelde ik in eerste instantie.
En verder zijn RF'ers die zelf hebben aangegeven in het verleden dat ze echt niet altijd onverdeeld gelukkig zijn met de inhoud van postings, of de wijze waarop anderen hen bejegenden.
(Overigens mag dat tegengeluid ook rustig weer voorzien worden van een kadertje over het geluk van Demo en MarthaMartha bijvoorbeeld... ;) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie