Hoe is je stemming op dit moment? [2]

MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

Onbekende schreef:
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Je veroordeelde in de onderstaande quote personen. Nog los van het feit dat God en niet jij oordeelt over wie de vruchten van de Geest wel of niet begrijpen.
'Er zijn hier die duidelijk niets van de vruchten van de Geest begrijpen'
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ad Anker »

MGG schreef:
Onbekende schreef:
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Je veroordeelde in de onderstaande quote personen. Nog los van het feit dat God en niet jij oordeelt over wie de vruchten van de Geest wel of niet begrijpen.
'Er zijn hier die duidelijk niets van de vruchten van de Geest begrijpen'
Een vrucht van de Geest is ook toegeven dat je fout zat. ;)
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door refomart »

MGG schreef:
Onbekende schreef:
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Je veroordeelde in de onderstaande quote personen. Nog los van het feit dat God en niet jij oordeelt over wie de vruchten van de Geest wel of niet begrijpen.
'Er zijn hier die duidelijk niets van de vruchten van de Geest begrijpen'
Misschien eens nagaan of er verschil bestaat tussen veroordelen en oordelen?
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef:
MGG schreef:
Onbekende schreef:
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Je veroordeelde in de onderstaande quote personen. Nog los van het feit dat God en niet jij oordeelt over wie de vruchten van de Geest wel of niet begrijpen.
'Er zijn hier die duidelijk niets van de vruchten van de Geest begrijpen'
Een vrucht van de Geest is ook toegeven dat je fout zat. ;)
Voor de duidelijkheid @Huisman zit er volgens @Onbekende naast.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Eloesje »

huisman schreef:
Onbekende schreef:
Eloesje schreef:Verdrietig en teleurgesteld over de manier waarop sommige mensen kunnen (ver)oordelen
Trek het je niet teveel aan.1. Er zijn hier die duidelijk niets van de vruchten van de Geest begrijpen. Anderen proef je de liefde wel in.

2.Probeer het van een afstandje te bekijken: sommigen zijn zó gebakerd in een cultuur van (ver)oordelen dat ze het normaal zijn gaan vinden, 3.ze worden daarin voorgeleefd vanaf de kansel. 4.Dit ontslaat hen echter niet van hun eigen verantwoordelijkheid. Voor jezelf kun je dan echter beter relativeren.

Wat een hoogmoedige reactie. Zal hem samenvatten:
1. @Onbekende begrijpt alles van de vruchten van de Geest.
2. Neem afstand van de achterlijke cultuur. Bedoeld wordt hier de refo-cultuur.
3. Neem afstand van de prediking die van refo kansels gehoord wordt.
4. Deze blinde stumperds kunnen er ook niets aan doen maar ze zijn wel verantwoordelijk

Sorry @Onbekende maar als jij wat jij hier schrijft niet als oordelen en veroordelen ziet ben je ziende blind. De pot verwijt……………
Ga vooral geen ruzie maken over mijn gevoel :fi
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

Onbekende schreef:
huisman schreef:
Onbekende schreef:
Ik laat deze reactie voor je eigen verantwoording, huisman. Je legt me dingen in de mond die ik niet gezegd heb, en vult voor me in. Niet sjiek.

Bovendien deugt je samenvatting van geen kant. Je legt er je eigen vooroordelen richting mij in. Ik zit blijkbaar in je allergie zone. Dat kan maar probeer wel eerlijk te blijven en dat doe je nu niet
Nogmaals:
Punt 1: veroordeel je forummers
Punt 2: veroordeel je forummers
Punt 3: veroordeel je predikanten
Punt 4: veroordeel je forummers

Mag allemaal hoor maar in het kader van de inhoud is het toch echt: De pot verwijt........
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Het is verleidelijk om met een jij-bak te antwoorden maar dat ga ik niet doen. Als je geen personen wilde veroordelen heb je het nogal knullig verwoord.

Verder zeg je ergens dat jij in mijn allergie zone zou zitten. Ik ga daar eens over nadenken. Ik heb namelijk wel zo’n allergie zone.
Van twee zaken weet ik dat ik daar allergisch voor ben.
1. Kerkmensen die tussen neus en lippen door steeds hun ‘goede werken’ benoemen.
2. En kerkmensen met wat ik voor mijzelf noem ootmoedige hoogmoed of hoogmoedige ootmoed. (Is hetzelfde)

Ik zeg niet dat die allergie terecht is maar hij is er wel bij mij.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Onbekende »

huisman schreef:
Onbekende schreef:
huisman schreef:
Onbekende schreef:
Ik laat deze reactie voor je eigen verantwoording, huisman. Je legt me dingen in de mond die ik niet gezegd heb, en vult voor me in. Niet sjiek.

Bovendien deugt je samenvatting van geen kant. Je legt er je eigen vooroordelen richting mij in. Ik zit blijkbaar in je allergie zone. Dat kan maar probeer wel eerlijk te blijven en dat doe je nu niet
Nogmaals:
Punt 1: veroordeel je forummers
Punt 2: veroordeel je forummers
Punt 3: veroordeel je predikanten
Punt 4: veroordeel je forummers

Mag allemaal hoor maar in het kader van de inhoud is het toch echt: De pot verwijt........
Ik veroordeel enkel daden, geen personen. En juist door er van een afstandje naar te kijken en op deze manier te relativeren lukt het om de persoon erachter te blijven zien en te waarderen.

Persoonlijk vind ik het nogal bijzonder dat je voor mij denkt in te mogen vullen alsof je mij kan doorgronden. Nee dus, je zit ernaast. Dat geeft verder niet, no hard feelings. Iedereen zit er wel eens naast.
Het is verleidelijk om met een jij-bak te antwoorden maar dat ga ik niet doen. Als je geen personen wilde veroordelen heb je het nogal knullig verwoord.

Verder zeg je ergens dat jij in mijn allergie zone zou zitten. Ik ga daar eens over nadenken. Ik heb namelijk wel zo’n allergie zone.
Van twee zaken weet ik dat ik daar allergisch voor ben.
1. Kerkmensen die tussen neus en lippen door steeds hun ‘goede werken’ benoemen.
2. En kerkmensen met wat ik voor mijzelf noem ootmoedige hoogmoed of hoogmoedige ootmoed. (Is hetzelfde)

Ik zeg niet dat die allergie terecht is maar hij is er wel bij mij.
Dank voor je inhoudelijke reactie. Het vetgedrukte sluit ik zeker niet uit, ik blink niet uit in dingen helder verwoorden.

Het doet me oprecht goed dat je open staat voor reflectie. Eigenlijk had ik dat niet verwacht om eerlijk te zijn. Kun je zien dat (ver)oordelen er ook bij mij nog altijd in zit, ondanks dat ik daar zelf door ervaringen uit het verleden redelijk allergisch voor ben geworden.

Een allergie is meestal wat overtrokken, zo ook bij mij. Ik sla nog wel eens te snel ergens op aan.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Jullie zijn gewoon in veel dingen bang voor twee uitersten, ook door de eigen voorgeschiedenis. En jullie drukken je allebei geregeld erg stevig uit.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Christen »

Stemming was goed tot www.refoforum.nl :) snel naar de libelle :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mannetje »

Christen schreef:Stemming was goed tot http://www.refoforum.nl :) snel naar de libelle :)
Daar kan de stemming vast goed zijn, maar de inhoud...
-
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Christen »

Licht er net aan wat je leest..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ad Anker »

Onbekende schreef:
Het doet me oprecht goed dat je open staat voor reflectie. Eigenlijk had ik dat niet verwacht om eerlijk te zijn.
:haha Nu jij nog.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Christen »

Christen schreef:Licht er net aan wat je leest..
Wel meer ligt dan Licht helaas... taalfout met doordenkertje zie ik nu.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Onbekende »

Ad Anker schreef:
Onbekende schreef:
Het doet me oprecht goed dat je open staat voor reflectie. Eigenlijk had ik dat niet verwacht om eerlijk te zijn.
:haha Nu jij nog.
Beetje flauw heer Anker. Ik geef juist aan dat ik niet uitblink in helder verwoorden én dat ik soms te snel ergens op aansla. Bovendien geef ik eerlijk aan dat er bij mij ook wat aan schort qua (ver)oordelen.

Ik ervaar dit als op de persoon. Vind het onnodig en niets toevoegen.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Overrompelend... of dat een stemming weet ik niet, het was wel weer een verassing of een wonderlijke gewaarwording.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie