Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door helma »

HHR schreef:
Haggai schreef: 05 jan 2024, 04:05 Daarnaast wilde hij melden dat hij geen frequent bezoeker is van het forum. Hij kijkt er zo nu en dan eens op als zijn naam genoemd wordt en hij daarop gewezen wordt.
.
Altijd zo grappig. Ik hoor het regelmatig.
Al die dominees die expliciet aangeven alleen maar af en toe te kijken of als ze er op geattendeerd worden. :haha
Praktijk is meestal dat ze gewoon vaste bezoeker zijn. (En begrijpelijk, als je wilt weten wat er leeft in de achterban moet je RF lezen)

Maar erken dat gewoon.
Ik sprak onlangs een predikant, elders in den lande. Ineens zei hij: jij bent toch Helma van Refoforum??
Oeps... een meelezer. Ik zal hem niet verraden.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door HHR »

helma schreef: 05 jan 2024, 11:00
HHR schreef:
Haggai schreef: 05 jan 2024, 04:05 Daarnaast wilde hij melden dat hij geen frequent bezoeker is van het forum. Hij kijkt er zo nu en dan eens op als zijn naam genoemd wordt en hij daarop gewezen wordt.
.
Altijd zo grappig. Ik hoor het regelmatig.
Al die dominees die expliciet aangeven alleen maar af en toe te kijken of als ze er op geattendeerd worden. :haha
Praktijk is meestal dat ze gewoon vaste bezoeker zijn. (En begrijpelijk, als je wilt weten wat er leeft in de achterban moet je RF lezen)

Maar erken dat gewoon.
Ik sprak onlangs een predikant, elders in den lande. Ineens zei hij: jij bent toch Helma van Refoforum??
Oeps... een meelezer. Ik zal hem niet verraden.
Jij bent inmiddels dan ook een BR-r ;)
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door DDD »

Ik ga er maar gewoon vanuit dat vanuit de doelgroep het overgrote deel van de predikanten regelmatig hier meeleest. Het zou mijns inziens ook heel onverstandig zijn om dat niet te doen. Maar zeker weten doe ik het niet.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Job »

DDD schreef: 05 jan 2024, 11:26 Ik ga er maar gewoon vanuit dat vanuit de doelgroep het overgrote deel van de predikanten regelmatig hier meeleest. Het zou mijns inziens ook heel onverstandig zijn om dat niet te doen. Maar zeker weten doe ik het niet.
We zullen het nooit zeker weten omdat ze onder de radar blijven. Wat ook wel weer verstandig is. Makkelijk lijkt me dat niet altijd. Je zult maar openbaar besproken worden.

Persoonlijk zou ik best wel eens vanuit de anonieme positie van predikanten wat antwoorden willen hebben die openbaar niet gegeven kunnen worden, bijvoorbeeld over hoe er onder (in mijn geval GG-)predikanten gesproken en gedacht wordt over bepaalde gemeenten. Waardoor bepaalde gemeenten nooit mee lijken te doen in het beroepingswerk. Hoe bepaalde besluitvorming in mijn kerkverband tot stand komt. Maar als er zich een predikant daarvoor aanbiedt, heeft hij geen (anoniem) leven meer.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Job »

DDD schreef: 05 jan 2024, 11:26 Ik ga er maar gewoon vanuit dat vanuit de doelgroep het overgrote deel van de predikanten regelmatig hier meeleest. Het zou mijns inziens ook heel onverstandig zijn om dat niet te doen. Maar zeker weten doe ik het niet.
In één van de boeken van Adr. van Belzen vertelt naar ik meen de predikant van DIA uitgebreid over besproken worden op fora, met name Refoforum. Ik heb het even niet bij de hand, dus ik kan niet citeren. Dat het een verleiding kan vormen om op zo'n forum te kijken, maar dat het ook heel erg kwetsbaar maakt. En iets met de strekking van: als je iets wilt zeggen over me, wees dan een vent en neem contact met me op, maar ga het niet op een openbaar forum zetten. Ik denk dat het in het boek "Preken is een liefdedienst" is.
Haggai
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2018, 00:43

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Haggai »

Erskinees schreef: 05 jan 2024, 08:46 Erg bijzonder allemaal.
Erg bijzonder dat twee mailtjes naar een predikant, die ik goed ken, bijzonder zouden zijn ...
Hij heeft mij toestemming gegeven terugkoppeling te geven op dit forum.

Ik heb hem nog een vraag gesteld aangaande het volgen van het forum. Hij heeft aangegeven dat hij bekend is met het forum, er zo nu en dan eens op kijkt maar in het bijzonder als hij hoort dat zijn naam wordt genoemd of als hij verneemt dat e.e.a. interessant is m.b.t. actuele discussies. Hij zegt geen tijd te hebben om heel de dag een forum te bekijken en te volgen.

Momenteel reageert hij kort omdat zijn zoontje ziek is.
Ik zal hem daarom voorlopig maar met rust laten.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Erskinees »

Ik zou hem voor zulke vragen sowieso maar met rust laten.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door merel »

helma schreef: 05 jan 2024, 11:00
HHR schreef:
Haggai schreef: 05 jan 2024, 04:05 Daarnaast wilde hij melden dat hij geen frequent bezoeker is van het forum. Hij kijkt er zo nu en dan eens op als zijn naam genoemd wordt en hij daarop gewezen wordt.
.
Altijd zo grappig. Ik hoor het regelmatig.
Al die dominees die expliciet aangeven alleen maar af en toe te kijken of als ze er op geattendeerd worden. :haha
Praktijk is meestal dat ze gewoon vaste bezoeker zijn. (En begrijpelijk, als je wilt weten wat er leeft in de achterban moet je RF lezen)

Maar erken dat gewoon.
Ik sprak onlangs een predikant, elders in den lande. Ineens zei hij: jij bent toch Helma van Refoforum??
Oeps... een meelezer. Ik zal hem niet verraden.
O haha, dan ben je ook beduusd! Ik zou dat iig wel zijn.

Mijn nieuwste aanwinst is 'daar waar de rivierkreeften zingen' . Een mooi en rauw boek.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Hoopvol »

Ik heb twee boeken gekregen: Vervolgstoffen deel 1 en 2 van Johannes Beukelman. Ik ben er erg blij mee.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef: 08 jan 2024, 10:14
helma schreef: 05 jan 2024, 11:00
HHR schreef:
Haggai schreef: 05 jan 2024, 04:05 Daarnaast wilde hij melden dat hij geen frequent bezoeker is van het forum. Hij kijkt er zo nu en dan eens op als zijn naam genoemd wordt en hij daarop gewezen wordt.
.
Altijd zo grappig. Ik hoor het regelmatig.
Al die dominees die expliciet aangeven alleen maar af en toe te kijken of als ze er op geattendeerd worden. :haha
Praktijk is meestal dat ze gewoon vaste bezoeker zijn. (En begrijpelijk, als je wilt weten wat er leeft in de achterban moet je RF lezen)

Maar erken dat gewoon.
Ik sprak onlangs een predikant, elders in den lande. Ineens zei hij: jij bent toch Helma van Refoforum??
Oeps... een meelezer. Ik zal hem niet verraden.
O haha, dan ben je ook beduusd! Ik zou dat iig wel zijn.

Mijn nieuwste aanwinst is 'daar waar de rivierkreeften zingen' . Een mooi en rauw boek.
Grappig die heb ik ook gekocht, maar dan als e-book.
Maar e-books doe ik niet meer, want ik vergeet vaak die te lezen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Marck »

Herman schreef: 04 jan 2024, 14:05 Om terug te keren naar het onderwerp: ik verheug me op een hele stapel nieuwe boeken, te verkrijgen op mijn verjaardag volgende week.
Ben benieuwd naar wat het geworden is.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Marck »

Hoopvol schreef: 08 jan 2024, 12:43 Ik heb twee boeken gekregen: Vervolgstoffen deel 1 en 2 van Johannes Beukelman. Ik ben er erg blij mee.
Goede kost lijkt me. Veel profijt toegewenst!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

Mission at Nuremberg - Tim Townsend

Mission at Nuremberg is Tim Townsend's gripping story of the American Army chaplain sent to save the souls of the Nazis incarcerated at Nuremberg, a compelling and thought-provoking tale that raises questions of faith, guilt, morality, vengeance, forgiveness, salvation, and the essence of humanity.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Herman »

Marck schreef: 08 jan 2024, 19:56
Herman schreef: 04 jan 2024, 14:05 Om terug te keren naar het onderwerp: ik verheug me op een hele stapel nieuwe boeken, te verkrijgen op mijn verjaardag volgende week.
Ben benieuwd naar wat het geworden is.
Goodwin
Spurgeon
Perkins
A. de Reuver
P. de Vries
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef: 15 jan 2024, 15:20 Mission at Nuremberg - Tim Townsend

Mission at Nuremberg is Tim Townsend's gripping story of the American Army chaplain sent to save the souls of the Nazis incarcerated at Nuremberg, a compelling and thought-provoking tale that raises questions of faith, guilt, morality, vengeance, forgiveness, salvation, and the essence of humanity.
Ben je overtuigd over Keitel?
Plaats reactie