De PVV en de elfstedentocht

Plaats reactie
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

De PVV en de elfstedentocht

Bericht door boontje »

Ik lees in de krant dat de PVV de elfstedentocht, als die gehouden wordt, wil uitroepen tot nationale feestdag. Schande! Daarmee wordt een mooie traditie tot speelbal gemaakt van een nationalistische, zo niet racistische, agenda. Nu hoop ik maar dat de tocht de komende jaren niet door zal gaan, totdat de PVV bij de komende verkiezingen ineen schrompelt tot splinterpartijtje. De voortekenen beginnen gelukkig een beetje zichtbaar te worden. En als de tocht wel doorgaat, zal de PVV het vast niet fijn vinden om al die schaatsers met gezichtsbedekkende kleding langs te zien komen.
ejvl
Berichten: 5753
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: De PVV en de elfstedentocht

Bericht door ejvl »

Dat de PVV dat graag wil, is toch geen representatief voor de rest van Nederland, hopen dat hij daarom niet doorgaat vind ik echt overdreven.
Ze kunnen wel zoveel roepen, het gaat echt niet gebeuren.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De PVV en de elfstedentocht

Bericht door helma »

boontje schreef:En als de tocht wel doorgaat, zal de PVV het vast niet fijn vinden om al die schaatsers met gezichtsbedekkende kleding langs te zien komen.

haha,klopt; ik heb van de week heel wat mensen gezien met winteraccessoires die niet onder deden voor een burka.
Ik wandelde met mijn schoonpa door Veenendaal en regelmatig fietste er iemand langs en dan vroeg schoonpa: wie is dat? Maar in de meeste gevallen zag ik geen gezicht; dus wist ik het niet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De PVV en de elfstedentocht

Bericht door Luther »

boontje schreef:Ik lees in de krant dat de PVV de elfstedentocht, als die gehouden wordt, wil uitroepen tot nationale feestdag. Schande! Daarmee wordt een mooie traditie tot speelbal gemaakt van een nationalistische, zo niet racistische, agenda. Nu hoop ik maar dat de tocht de komende jaren niet door zal gaan, totdat de PVV bij de komende verkiezingen ineen schrompelt tot splinterpartijtje. De voortekenen beginnen gelukkig een beetje zichtbaar te worden. En als de tocht wel doorgaat, zal de PVV het vast niet fijn vinden om al die schaatsers met gezichtsbedekkende kleding langs te zien komen.
Waarom is dat opeens een nationalistische, racistische agenda???
Ik vind t prima hoor, een extra vrije dag.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De PVV en de elfstedentocht

Bericht door refo »

Het is ingewikkeld geworden.

PVV wil een vrije dag geven. Dat is makkelijk als het zaterdag of zondag zal worden.
Maar met beide dagen gaat er weer iets mis in het kader van de Joodse resp. Christelijke wortels.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De PVV en de elfstedentocht

Bericht door Bonny »

Zucht, de club van de Venlose Mozart wil meeliften met Elfstedenkoorts...sneu.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie