op de gergem-hoop gesmeten

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door england
Op zich mee eens, Auto...
Maar zijn er geen mensen waar bij het anders is? Ik ken mensen die de gg hebben verlaten, en op niks hebben ingegeven. Integendeel...

Ook in ben het er over eens dat de kerkelijke weg bewandelt moet worden. Maar wat als die weg nou doodloopt? Voorbeeld is een nichtje van mij, niet van de gg, maar haar man klaagde over de preek, en stuurde een brief naar de kerkeraad, waarin hij citaten van Calvijn en van Rheenen had gezet. Hij werd op het matje geroepen, en tenzij hij zou herroepen zou hij geschorst worden. Hij stelde dat er niks te herroepen was, omdat het niet zijn woorden waren. Hij kreeg nog wat bedenktijd, maar werd door de weeks al gebeld of ie al besloten had om te herroepen, want ze konden hun zitplaatsen eigenlijk wel erg goed gebruiken....

Zie je, hij had duidelijk de kerkelijke weg bewandeld, maar kwam van de koude kermis thuis....
Kijk, hier heb ik al vrij vroeg in dit topic voor gewaarschuwd, dat het gaat ritselen van de van-horen-zeggen-dingen, waarbij vooral frustraties worden geuit.

Mensen, wat heb je nu aan dit soort niet te verifiëren verhalen, wie zit hier nu echt op te wachten?
Jij bent wel erg allergisch voor praktijkverhalen waar het er niet zo netjes aan toeging. Waarom deze vorm van ontkenning?
Plaats reactie