'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door jakobmarin »

Volgens Brits onderzoek zien lezers geen verschil tussen 'vrouwonvriendelijke' teksten uit mannenbladen en citaten van vrouwenverkrachters. Daarnaast staan mannen onbewust zelfs eerder achter uitspraken van een verkrachter dan achter citaten uit een mannentijdschrift.
Lees verder...

Bron: Elsevier
Iedereen weet toch dat die mannenbladen niet gezond zijn voor mannen (en hun vrouwen) :oO
Aardig dat de wetenschap er nu ook mee komt.. :hum
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door -DIA- »

jakobmarin schreef:
Volgens Brits onderzoek zien lezers geen verschil tussen 'vrouwonvriendelijke' teksten uit mannenbladen en citaten van vrouwenverkrachters. Daarnaast staan mannen onbewust zelfs eerder achter uitspraken van een verkrachter dan achter citaten uit een mannentijdschrift.
Lees verder...

Bron: Elsevier
Iedereen weet toch dat die mannenbladen niet gezond zijn voor mannen (en hun vrouwen) :oO
Aardig dat de wetenschap er nu ook mee komt.. :hum
Begin jaren 60 waren Panorama, Revue, en De Spiegel nog redelijk netjes.
Toen brak de revolutie uit.
Die revolutie spaarde niets en niemand, en elk terrein van het leven werd besmet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door dennis »

Dus: laten we ons ver houden van dit soort bladen. Thuis, maar ook in wachtkamers etc.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door TAF »

en wat is de invloed dan van de (christenlijke) vrouwenbladen.. vraagt een mens zich af;)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door JolandaOudshoorn »

TAF schreef:en wat is de invloed dan van de (christenlijke) vrouwenbladen.. vraagt een mens zich af;)
de christelijke vrouwenbladen hebben natuurlijk alleen maar een positieve invloed. Zijn er trouwens ook specifieke christelijke mannenbladen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door parel »

Hebben jullie weleens een tijdschrift in een wachtkamer weggelegd omdat deze totaal inging tegen Gods woord?
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door JolandaOudshoorn »

parel schreef:Hebben jullie weleens een tijdschrift in een wachtkamer weggelegd omdat deze totaal inging tegen Gods woord?
O jawel, als ik iets lees wat mij niet zint, leg ik het gewoon terug. Lijkt me logisch.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door parsifal »

Het is wel opvallend dat mannen- en vrouwenbladen allebei vrouwen als belangrijkste onderwerp hebben. Verder doen de mannenbladen inderdaad veel kwaad.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door parel »

JolandaOudshoorn schreef:
parel schreef:Hebben jullie weleens een tijdschrift in een wachtkamer weggelegd omdat deze totaal inging tegen Gods woord?
O jawel, als ik iets lees wat mij niet zint, leg ik het gewoon terug. Lijkt me logisch.
Ja, maar tienerbladen kunnen heel intressant zijn als je op die leeftijd ben. Ik heb weleens echt bewust moeten wegleggen.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door TAF »

sja, ik heb nooit echt een van zulke bladen gehad.
wel heb ik de donald duck vaak gelezen.
is dat altijd goed?? das idd ook de vraag.

in wachtkamers.. vind ik het aanbod van magazines vaak bedroevend..
een national geograffic wil ik soms nog wel openslaan, maar die ligt er vaak niet bij;)

Ik herrinner me dat bij mijn laatste huisartsenbezoek er een damesblad bovenop de stapel lag, met erop in het groot het onderwerp aangeprezen "het nut van vreemdgaan"
daar me wel aan gestoord ja.. (en daarom het magazin onderop de stapel gelegd)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door JolandaOudshoorn »

parsifal schreef:Het is wel opvallend dat mannen- en vrouwenbladen allebei vrouwen als belangrijkste onderwerp hebben. Verder doen de mannenbladen inderdaad veel kwaad.
Dat is inderdaad erg merkwaardig, daarom vroeg ik mij af of er een mannenblad was met mannen als belangrijkste onderwerp. Dat moet toch kunnen met alle mannendagen, -ontbijten, -conferenties en dergelijke van tegenwoordig.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:
parsifal schreef:Het is wel opvallend dat mannen- en vrouwenbladen allebei vrouwen als belangrijkste onderwerp hebben. Verder doen de mannenbladen inderdaad veel kwaad.
Dat is inderdaad erg merkwaardig, daarom vroeg ik mij af of er een mannenblad was met mannen als belangrijkste onderwerp. Dat moet toch kunnen met alle mannendagen, -ontbijten, -conferenties en dergelijke van tegenwoordig.
Er zijn ook andere mannenbladen, zelf lees ik al jaren AUTOVisie, dat wordt ook een mannenblad genoemd,
en heeft als onderwerp alles wat met auto's te maken heeft.
Ik lees het slechts oppervlakkig, maar wil wel graag een beetje met het autonieuws op de hoogte blijven.
Bladen als Distrifood en Levensmiddelenkrant vind ik trouerns nog veel interessanter....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door Bonny »

Geven vrouwenbladen geen oneigenlijk beeld van het fenomeen 'de man'?
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door -DIA- »

Bonny schreef:Geven vrouwenbladen geen oneigenlijk beeld van het fenomeen 'de man'?
Ik denk het niet..., jonge vriend!
Ik zie in de kantine best eens en ander liggen en merk wel dat er eigenlijk vaak maar heel oppervlakkig en eenzijdig wordt geschreven.
Nee, dan kun je misschien nog beter Bommel lezen, daar leer je tenminste nog wat Bommeliaanse uitdrukkingen
Als u begrijpt wat ik bedoel
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 'Mannenbladen en verkrachters even vrouwonvriendelijk'

Bericht door -DIA- »

Ik zat zo even over mijn dwaze post hierboven te denken...

Maar toch is er iets vreemd...
De taal van de genoemde ´heer van stand´ komt soms wonderbaarlijk overeen met de taal van onze Statenvertaling....
Toch hoor je eigenlijk nooit dat de taal die Toonder gruikte niet meer begrepen wordt....
Eigenlijk wel iets om over na te denken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie