De Opname, is het echt dichtbij?

Mooie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2011, 12:47

De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Mooie »

DIT JAAR (2011) blijkt erg interessant te zijn...
Openbaring 12:1 vindt plaats in 2011 – hierbij ook de link:
http://www.youtube.com/watch?v=FBSsBg1AGpk

Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”

2 Zelfs de engelen of de Zoon zelf weten niet wanneer:
MAAR - In de Joodse huwelijkstraditie, is het gewoon te antwoorden op de vraag, wanneer de bruiloft zal plaatsvinden, met “Ik weet het niet, zelfs de engelen niet, maar alleen de Vader weet het”. Eenvoudig, omdat de vader van de bruid de datum van de bruiloft vastlegt, wanneer hij tevreden is over alle dingen die daarvoor gereed zijn. Wanneer de grote bruiloft nadert, wordt alles bekendgemaakt… als de vader het alles duidelijk maakt, komt de bruidegom met een roep en een bazuin (trompet) (Yom Teruah ofwel Rosh Hashana) en neemt de bruid mee voor 7 dagen….
3 Niemand weet de dag of het uur dat Hij zal komen: "niemand weet die dag of het uur, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen”. Matth 24:36
MAAR – Rosh Hashana – IS het Joodse Feest, ook wel genoemd, "niemand weet de dag of het uur, zelfs de engelen niet…” En wordt ook genoemd, “de dag van de luide roep, de dag van ontzag, de dag van trompetten, DE VERBORGEN DAG”. Ook wordt het genoemd, “de tijd van Jakobs benauwdheid, de dag van het ontwakende bazuingeschal, de dag des oordeels, het openen van de Boeken, het openen van de poorten, bruiloft van de Messias, kroning van de Messias...

Rosh Hashana wordt de Verborgen Dag genoemd, omdat Hij deze dag met name voor satan en zijn gevallen engelen verborgen heeft.
Rosh Hashana WAS een MYSTERIE…., MAAR GEOPENBAARD IN DE BRIEF AAN DE KORINTHIERS, VEEL LATER….. wanneer Paulus zegt: “Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, in een ondeelbaar ogenlik, bij de laatste bazuin (sjofar van ROSH HASHANA), want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewerkt worden en wij zullen veranderd worden”. (1 Kor. 15:51-52)

Shavuot (Joods Pinksterfeest) is bekend als de eerste bazuin, Yom Kippoer (Grote Verzoendag) is bekend als de LUIDE BAZUIN en Rosh Hashanah (Yom Teruah of Trompettenfeest) is bekend als de “Laatste Bazuin” (want het omvat 100 bazuingeschallen van de sjofar). Daarna volgen de Dagen van Ontzag (van Bekering).

Merk op, de feesten zijn Zijn Mo'edim (Vastgestelde tijden, afspraken met Hem):
1 De geboorte van Johannes viel samen met Pesach (Joods Paasfeest) in 4BC.

2 6 Maanden later de geboorte van Christus – vond plaats op Sukkot (Loofhuttenfeest) op 11 september, 3BC.

3 Op 11 september, 3BC, passeerde de Maan onder Virgo (Maagd) aan haar voeten, met de Zon bekleed en een krans van 12 sterren op haar hoofd. Openbaring 12 laat ons deze samenstand van de zon, maan en sterren spoedig (2011) nogmaals zien, welke na 3BC nooit meer is voorgekomen….. verbazingwekkend.

4 Hetgeen ons de datum van conceptie (van Jezus) geeft, 9 maanden eerder, nl. tijdens Chanoeka (het Feest van de Lichtjes).

5 De besnijdenis, 8 dagen later, valt op de 8ste Assembly Dag.

6 Christus’ dood op Pesach

7 Christus’ hemelvaart op Mem B'Omer

8 Heilige Geest komt op Shavuot

WAT IS HET VOLGENDE? Is hier een patroon, waarvan we ons bewust moeten zijn?

9 Rosh Hashana – Trompettenfeest…. de Opname?

Kijk ook eens naar de 7 jaren van Grote Verdrukking, die volgen na de opname van de gemeente.
Rosh Hashana 2011 tot Yom Kippoer (Grote Verzoendag) 2018… hier zijn nog meer feiten:

1 Exact 2550 Dagen (7 jaren) zoals Openbaring nauwkeurig aangeeft.

2 Het is een Heilige dag, net als Hij eerder genoemde profetieën reeds vervulde op de andere Joodse Feesten.

3 Dit jaar heeft iets ZEER interessants, dat plaatsvindt op het Rosh Hashana feest 2011. De Mo'edim (vaste tijden) in de sterren laten Virgo zien op 29 september 2011, zoals getoond in Openbaring 12:1 (toeval?).

4 Palestina wil Jeruzalem verdelen in september 2011.
"… en Ik zal aldaar met hen in het gericht treden ter oorzake van mijn volk en van mijn erfdeel Israël, dat zij onder de volken verstrooid hebben, terwijl zij mijn land verdeelden…” Joel 3:2

5 De Opname is het beeld van de Bruidegom die komt voor Zijn Bruid. De traditionele Joodse Bruiloft begint met de verloofde man, komend met een luide roep, een bazuingeschal, en neemt vervolgens de bruid mee voor 7 dagen van vreugde.

6 Wist je dat planeet/komeet Elenin precies tussen de Aarde en de Zon zal passeren op 28 tot 30 september 2011? Toeval?

7 Iets om ons bewust van te zijn is, dat Rosh Hashanah start op woensdagavond 28 september 2011. En de "Laatste BAZUIN" (100 bazuingeschallen op de laatste dag) op de laatste dag…

8 Tishrei 1, 2011 (28ste september van Rosh Hashana 2011) is tevens het Joodse Nieuwjaar.

Het is HEEL goed mogelijk, dat de 7 jaren Verdrukking zullen aanvangen op Yom Kippoer 2011, nadat de 10 dagen van ontzag en bekering (29 september tot 8 oktober) voorbij zijn…. een PERFECTE vervulling van 2550 dagen:

- Yom Kippoer 2011 (8 oktober) en 1260 dagen brengt ons bij Rosh Hashana – Joods Nieuwjaar - 2015 (Zonsverduistering op 20 maart 2015)
- Rosh Hashana 2015 (20 maart) en 1290 dagen brengt ons bij Hoshanah Rabbah 2018 (30 september). Hoshana Rabbah staat bekend als de laatste dag van de Dag des Oordeels (de Grote Verdrukking)!!!

Van 2014/2015 naar 2018
Wat gebeurt er in 2014 en 2015, op de helft van de Grote Verdrukking?

De komst van 4 bloedrode manen vanaf 2014 tot in 2015. Dit is de enige groep van vier in de nabije toekomst, die plaatsvinden gedurende Joodse Feesten. De betekenis van een bloedrode maan is de aankondiging van onheil.
We vinden de 4 bloedrode manen en maansverduisteringen op een rij op:
- 15 April 2014 op Pesach
- 8 Oktober 2014 op het Loofhuttenfeest
- 4 April 2015 op Pesach
- 28 September 2015 op het Loofhuttenfeest

De laatste paar keer dat dit voorkwam, was gedurende een GROTE verandering in Israël.
Na 2015 komt het een lange tijd niet meer voor…

Hetgeen ons brengt bij het jaar 2018 (5778 op de Joodse Kalender).
Het Hebreeuwse jaar 5778 (op onze kalender is dit 2017/2018) is:

1. 120 Jaar na het eerste Zionistische Congres;

2. 100 Jaar sinds de Balfour Verklaring, die Israël het recht gaf een Natie te worden;

3. 70 Jaar sinds Israël tot een Staat werd verklaard;

4. 50 Jaar sinds de verovering van de Tempelberg in Jeruzalem;

5. 40 Jaar sinds het Camp David Vredesakkoord en Israël's conflict met Libanon;

6. Jubeljaar der Jubeljaren;

7. 120 = Lengte van jaren – leeftijd van een mens (Gen. 6:3);

8. 100 = Gevangenschap;

9. 70 = Profetie Compleet en max. tijdsperiode van lijden;

10. 50 = Jubeljaar – Ontheffing van Schulden, en Vrede;

11. 40 = Beproeving;

12. Misschien is het slechts toeval, MAAR de fotosfeer van de Zon heeft bijv. een temperatuur van 5778K (hetgeen overeenkomt met het Hebreeuwse jaar 5778/2018).

Behoor je tot de Bruid, die niet uitkijkt naar Zijn komst?
Blijf alsjeblieft ook kijken, zelfs als er niets gebeurt op of rond 28 en 29 september 2011.
Blijf uitkijken, want HIJ zal op een dag komen, en Hij ZAL degenen die Hem verwachten de tijden en het seizoen laten weten.

Bron: http://www.getreadyforjesus.com/
Vertaald: Marion Verkleij
Posted: eindtijdnieuws.blogspot.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4006
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Terri »

Hoe het allemaal zal gaan is onzeker, maar het is zeker interessant om deze dingen mee te nemen in onze harten en er rekening mee te houden.

"Broeders, ik wil niet dan gij onwetende zijt"
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door memento »

En ik maar denken dat we als christenen sterrenkijkerij afgezworen hadden...
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door henriët »

Toe of afdoen aan de bijbel is zeer gevaarlijk.
Daarom, wees bereid en speculeer niet.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4006
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Terri »

memento schreef:En ik maar denken dat we als christenen sterrenkijkerij afgezworen hadden...
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je kan er toch op z'n minst over na denken..........?

Even over die "sterrenkijkerij"; hoe zijn de wijzen uit het Oosten eigenlijk in Bethlehem beland?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door henriët »

Mooie schreef:Dit is juist heel Bijbels gefundeerd. Ook mogen/moeten we letten op de tekenen, die de Heer in de lucht geeft... zon, maan en sterren.
Als de Heere nu Zelf aangeeft dat Hij zal komen als een dief in de nacht, waarom zouden we dan willen speculeren.
Eerder is het dan van belang, ben ik bereid? ipv op welke dag Hij terugkomt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4006
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Terri »

Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”




Maar de teksten zoals o.a. deze kunnen we ook niet negeren.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door memento »

Terri schreef:Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”




Maar de teksten zoals o.a. deze kunnen we ook niet negeren.
In vers 6 en 8 van 1 Thess. 5 gaat het verder:

6 dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn.
8 maar laten wij, die toebehoren aan de dag, op onze hoede zijn, omgord met het harnas van geloof en liefde, en getooid met de helm van de hoop op redding

Het gaat hier dus niet over een weten wanneer die dag komt, maar een voorbereid zijn wanneer die dag komt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door henriët »

Terri schreef:Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”




Maar de teksten zoals o.a. deze kunnen we ook niet negeren.
De apostel zegt hier tegenb de thessalonicensen dat het onnodig en nutteloos is onderzoek in te stellen naar de juiste tijd van Crhistus'wederkomst.
Het is zeker dat Christus wederkomt en de tijd daarvoor is vastgesteld, maar er was geen noodzaak dat de apostel daarover schreef.
vers 4 is juist bedoeld als troost voor de rechtvaardigen. Zij zullen niet in de duisternis zijn, zij zijn kinderen des lichts. Het voordeel zou dan zijn dat die dag hen niet zou bevangen. Het zou hun eigen schuld zijn als ze door die dag overvallen werden. Ze waren gewaarschuwdEn die dat zal dus komen als een vriend bij dag en niet als een dief in de nacht.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4800
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zulk gereken en geredeneer lijkt me eerder dwaasheid dan stichtelijk.
Laten we bereid zijn ja daar roept Gods woord ons toe op.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17475
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door huisman »

memento schreef:
Terri schreef:Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”




Maar de teksten zoals o.a. deze kunnen we ook niet negeren.
In vers 6 en 8 van 1 Thess. 5 gaat het verder:

6 dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn.
8 maar laten wij, die toebehoren aan de dag, op onze hoede zijn, omgord met het harnas van geloof en liefde, en getooid met de helm van de hoop op redding

Het gaat hier dus niet over een weten wanneer die dag komt, maar een voorbereid zijn wanneer die dag komt.
En over dat voorbereid zijn heeft Christus ons onderwezen. Heel duidelijk in Mattheüs 24 en 25. In 24v vs 1-31 openbaart Christus met welke tekenen de eindtijd gepaard zal gaan. Daarna verteld Hij verschillende gelijkenissen met hetzelfde slot.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal .
44 Daarom, zijt ook gij bereid ; want in welke ure gij het niet meent , zal de Zoon des mensen komen.
13 Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal.
Dit spreken van Christus is toch duidelijk genoeg, daar heb ik geen menselijke rekensommetjes voor nodig.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32789
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door -DIA- »

Vliedt de toekomende toorn!
Ik zou zeggen: Sluit internet,
en ga in de binnenkamer.
Ik zou dat als eerste tegen mezelf moeten zeggen...

De tijden die we beleven zijn ongekend,
en alles duidt op de werderkomst van Christus.
Maar we hoeven niet te speculeren.
Nee dat mogen we niet.
maar ziet toe,
dat u die dag niet onvoorziens overvalle!

Daarom, ik zal het nog eens zeggen:
De dag des Heeren is nabij.
Maar wie zal bestaan als de hitte van Zijn gramschap niet
is geblust.
Voor MIJ en voor U en JOU - persóónlijk.

Waag het niet op een gevoeligheid of gemoedelijkheid.

Dat moest ik zeggen, voor de rest laat ik me niet
verleiden om hier verder op te reageren
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door Gian »

Ook Job bestudeerde de sterren. Hij noemt verschillende sterrenbeelden. Ik heb nog een studie liggen over het evangelie adv de sterren. Misschien eens lezen binnenkort.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17475
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door huisman »

Gian schreef:Ook Job bestudeerde de sterren. Hij noemt verschillende sterrenbeelden. Ik heb nog een studie liggen over het evangelie adv de sterren. Misschien eens lezen binnenkort.
Wij hebben Gods openbaring in de Bijbel,(Job niet) daar hoeft toch niets bij ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Bericht door refo »

Die vier bloedrode manen gaan er niet komen. Tenminste, niet in Nederland. De eerste drie zijn hier niet zichtbaar. De laatste wel. Hoe de zichtbaarheid in andere streken (Israël?) is weet ik niet.
Plaats reactie