Wat voor huis bewonen wij?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Wat voor huis bewonen wij?

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:soms vraag ik me af, al dat gezeur over dure auto's, grote huizen, merkkleding... komt dat niet omdat we stiekem jaloers zijn op de mensen die zich dat kunnen veroorloven? Waarom maken we ons zo druk om de uitgaven van iemand anders? Zou dit ook niet onder de christelijke vrijheid behoren?

soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Dat kan ik me voorstellen, maar heeft ook wel zo zijn praktische voordelen... ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Lassie »

ach het scheelt met een klein huisje ben je zo klaar met schoonmaken. :haha
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Precies! :-) we hebben aan ons huisje al de handen vol :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef: soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Ik niet, je moet het allemaal maar bijhouden...of je moet het je ook kunnen permiteren om er huish.hulp bij te krijgen net zoals vroeger bij de rijke boeren... :huhu
Nee hoor... ben tevreden met wat ik heb!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
Lassie schreef: soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Ik niet, je moet het allemaal maar bijhouden...of je moet het je ook kunnen permiteren om er huish.hulp bij te krijgen net zoals vroeger bij de rijke boeren... :huhu
Nee hoor... ben tevreden met wat ik heb!
En dat is iemand met een groot huis en evt. een huish. hulp ook!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door helma »

Orchidee schreef:
Lassie schreef: soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Ik niet, je moet het allemaal maar bijhouden...of je moet het je ook kunnen permiteren om er huish.hulp bij te krijgen net zoals vroeger bij de rijke boeren... :huhu
Nee hoor... ben tevreden met wat ik heb!

een groter huis zou ik best graag willen; om meer en vaker gasten te kunnen herbergen.
Nu is de ruimte daarvoor meestal erg beperkt.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door albion »

helma schreef:
Orchidee schreef:
Lassie schreef: soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Ik niet, je moet het allemaal maar bijhouden...of je moet het je ook kunnen permiteren om er huish.hulp bij te krijgen net zoals vroeger bij de rijke boeren... :huhu
Nee hoor... ben tevreden met wat ik heb!

een groter huis zou ik best graag willen; om meer en vaker gasten te kunnen herbergen.
Nu is de ruimte daarvoor meestal erg beperkt.
Hoe groter het huis hoe meer spullen je weer kwijt moet.. Wij zijn verhuisd van een 'klein' huis naar een 'groot' huis, voor de geluidsoverlast. In het oude huis konden we
de gesprekken vrij goed volgen van de buren, vooral als je vlakbij de schoorsteen zat. Niet dat wij last van hen hadden, maar ik was bang dat zij last van ons zouden hebben,
als zoonlief ouder werd... (muziek en zo), bovendien waren de buren op leeftijd en we wisten niet wie na hen in het huis zouden komen. Vandaar de verhuizing. Maar tjonge, wat
moest ik wennen....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marco »

Heeft er iemand zin om een topic te openen: "Wat voor huis bewonen wij?" :)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door jvdg »

Marco schreef:Heeft er iemand zin om een topic te openen: "Wat voor huis bewonen wij?" :)
Ikke niet, we zijn meer dan tevreden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Marco schreef:Heeft er iemand zin om een topic te openen: "Wat voor huis bewonen wij?" :)
Beetje off-topic he;) Wel je aan de forumregels houden natuurlijk... :langue
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door vlinder »

Lassie schreef:ach het scheelt met een klein huisje ben je zo klaar met schoonmaken. :haha
Dat is waar, maar het is zo snel een rommeltje. Wanneer er in onze kamer 3 kranten op tafel liggen of een stapel boeken op de grond staat dat rommelig en vol. Wanneer dit bij mijn ouders is, staat het gezellig, want als dat huis opgeruimd is lijkt het zo groot en steriel.
Een iets groter huis zou ik ook wel lekker vinden. We kunnen nu amper naast elkaar in de douche staan. En de slaapkamer deur kan zover open dat je er precies in kunt stappen voor hij tegen het bed botst. Een vaatwasser kunnen we niet kwijt en droger ook niet, al mis ik die laatste niet. En dat je zomaar naar buiten kunt lopen lijkt me ook wel lekker. Ach ja. Nog paar jaartjes, dan hopen we te verhuizen. Heb in gedachten dat onbekende huis al 6 keer ingericht. Tegenwoordig zeg ik niet: later als ik groot ben, maar later als we een huis hebben....;)

Aan de andere kant heeft het zeker voordelen. In één ochtendje maak ik mijn huis schoon en het is echt super knus vind ik zelf.

Andere vraag: wat maakt het dat mensen zich thuis voelen bij jou thuis?

(ps. ik wil wel een topic openen, maar splitsen lijkt me handiger, maar ik weet na al die jaren nog niet hoe dat moet. Zal morgen auto of tiberius even lief digitaal aankijken).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door oesterschelpje »

vlinder schreef: (ps. ik wil wel een topic openen, maar splitsen lijkt me handiger, maar ik weet na al die jaren nog niet hoe dat moet. Zal morgen auto of tiberius even lief digitaal aankijken).
:haha :haha Pas op, anders komt er hieruit weer een nieuw topic....!
"Wie kijk je digitaal lief aan en waarom......" :huhu
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:(ps. ik wil wel een topic openen, maar splitsen lijkt me handiger, maar ik weet na al die jaren nog niet hoe dat moet. Zal morgen auto of tiberius even lief digitaal aankijken).
U kijkt, wij draaien. :garde
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door vlinder »

Tiberius schreef:
vlinder schreef:(ps. ik wil wel een topic openen, maar splitsen lijkt me handiger, maar ik weet na al die jaren nog niet hoe dat moet. Zal morgen auto of tiberius even lief digitaal aankijken).
U kijkt, wij draaien. :garde
Top! Als ik iets meer tijd heb, wil ik graag ook nog een digitale cursus. :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie