Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Welke partij stemmen we morgen?

Peiling eindigde op 02 mar 2011, 19:04

VVD
1
2%
CDA
4
8%
PVV
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
SP
2
4%
GL
0
Geen stemmen
D66
0
Geen stemmen
CU
8
15%
SGP
37
71%
PvdD, overige en provinciale partijen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Wat verrassend dat Dijkgraaf een stem op de SGP belangrijk vindt...

Maar zijn argument over de 1e kamer is juist een argument om niet op de SGP te stemmen.
Willen we als SGP-ers dit kabinet eigenlijk wel?
Ja, waarom niet? Het regeerakkoord heeft aardige overeenkomsten met het SGP-verkiezingsprogramma.
En om dan steun te gaan uitruilen tegen 'eigen scholen' dat zet op termijn alleen maar kwaad bloed.
Bij links, bij de achterbannen van VVD en PVV.
Waarom? Er is niets uitgeruild, dat allereerst. Verder zijn VVD en PVV juist blij met de SGP. En links, ach ja. Als ze de SGP straks nodig hebben voor een wetsvoorstel komen ze ook weer vragen om steun. Het is allemaal betrekkelijk in de politiek. Over vier jaar is de halve kamer weer van samenstelling veranderd, dus het collectieve geheugen is dan ook weg. En vergeet niet dat dit een normale gang van zaken in de politiek is, steun uitruilen. Dat kan je niemand kwalijk nemen als je het zelf ook doet. En als het de SGP kwalijk wordt genomen, so what?
En dat hoort ook zo: vest op prinsen geen betrouwen.
Ja, dat hoorde ik ook ja, van Elbert Dijkgraaf.
Principële politiek is wat anders dan de politiek gebruiken om principiele zaken geregeld te krijgen.
Het is meer, ja, maar het omvat ook zeker dit. Waarom niet?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door MarthaMartha »

Zojuist twee stemmen uitgebracht, demo is aan het werk, dus heb die van hem ook maar laten horen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Ander »

Willem schreef:
vlinder schreef:Waarschijnlijk ga ik niets stemmen dit keer. Eerst zo naar mijn bed en vanavond lidmatenkring en daarna weer door naar mijn nachtdienst. Daarnaast weet ik niet wat ik zou willen stemmen. SGP haalt m.i. niet zoveel uit. Christenunie is links, dus niet handig voor dit kabinet. Zou CDA worden, maar daar sta ik ook niet helemaal achter, maar lijkt me het handigst om wat te kunnen bereiken en voor het huidige kabinet....
'k Sla maar een keertje over denk ik.
Ik dacht serieus dat dit soort geluiden niet meer voorkwamen bij de bevindelijk gereformeerden. :cry
In huize vlinder denken ze op dit vlak iets anders. :hum
Maar niet stemmen is ook een hele verantwoordelijkheid. :) Mijn stem gaat naar de SGP en ik heb die van vlinder toch ook nog. De dag is nog lang.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Marnix »

Ik heb in de poll gestemd op CU. Ik heb gestemd op de lijstverbinding in Noord-Holland van CU en SGP. Wel heb ik als signaal op de eerste vrouw op de lijst gestemd, omdat ik de lijstverbinding met de SGP een goede zaak vind maar ik het op dat punt totaal niet ze eens ben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Tom A Hawk »

Ik twijfelde tussen een stem op de nr. 5 van de SGP of op de nr. 1 van de CU.
Na het lezen van onderstaand artikel, is het toch CU geworden. Ik vind het een gevaarlijke manier van omgaan met godsdienstvrijheid wat e SGP hier doet:
http://www.refdag.nl/nieuws/protest_teg ... a_1_537041
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door eilander »

Tom A Hawk schreef:Ik twijfelde tussen een stem op de nr. 5 van de SGP of op de nr. 1 van de CU.
Na het lezen van onderstaand artikel, is het toch CU geworden. Ik vind het een gevaarlijke manier van omgaan met godsdienstvrijheid wat e SGP hier doet:
http://www.refdag.nl/nieuws/protest_teg ... a_1_537041
Waarom is dit gevaarlijk?
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Tom A Hawk »

Om de overheid te vragen missionaire uitingen van andere christenen te weren omdat je het niet eens bent met vorm of inhoud. Dat gaat veel verder dan het weren van valse godsdiensten. Dit zet de deur open naar overheidsbemoeienis met vorm of inhoud van kerken, scholen en andere christelijke activiteiten.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

Tom A Hawk schreef:Om de overheid te vragen missionaire uitingen van andere christenen te weren omdat je het niet eens bent met vorm of inhoud. Dat gaat veel verder dan het weren van valse godsdiensten. Dit zet de deur open naar overheidsbemoeienis met vorm of inhoud van kerken, scholen en andere christelijke activiteiten.
Welnee. Dit is Bijbels. Geeft het heilige de honden niet.

Overigens, wat hebben de vragen van de plaatselijke SGP-fractie in Gouda te maken met de provinciale en landelijke SGP? Volgens mij is dat een stukje onkunde. Ik zie dat wel meer: ik stem bij de provinciale verkiezingen niet meer op het CDA want in mijn woonplaats hebben ze er een potje van gemaakt; dit en dat hebben ze niet tegengehouden etc. Maar op mijn vraag wat dat te maken heeft met de provinciale standpunten blijft het vaak stil...
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 02 mar 2011, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:
Tom A Hawk schreef:Om de overheid te vragen missionaire uitingen van andere christenen te weren omdat je het niet eens bent met vorm of inhoud. Dat gaat veel verder dan het weren van valse godsdiensten. Dit zet de deur open naar overheidsbemoeienis met vorm of inhoud van kerken, scholen en andere christelijke activiteiten.
Welnee. Dit is Bijbels. Geeft het heilige de honden niet.
En je wilt de uitvoering daarvan bij een niet-christelijke overheid neerleggen? Een niet-christelijke overheid moet gaan bepalen wat een goede, echt-christelijke boodschap is, en op basis daarvan dingen verbieden?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

memento schreef:
Erasmiaan schreef:
Tom A Hawk schreef:Om de overheid te vragen missionaire uitingen van andere christenen te weren omdat je het niet eens bent met vorm of inhoud. Dat gaat veel verder dan het weren van valse godsdiensten. Dit zet de deur open naar overheidsbemoeienis met vorm of inhoud van kerken, scholen en andere christelijke activiteiten.
Welnee. Dit is Bijbels. Geeft het heilige de honden niet.
En je wilt de uitvoering daarvan bij een niet-christelijke overheid neerleggen? Een niet-christelijke overheid moet gaan bepalen wat een goede, echt-christelijke boodschap is, en op basis daarvan dingen verbieden?
Nee, er wordt iets gevraagd aan de overheid. Meer niet.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Marnix »

Klopt, maar als het goed is heeft de SGP in Gouda geen fundamenteel andere punten dan de provinciale en de landelijke SGP dus als dit zijn afweging is om niet op de SGP te stemmen is dat volgens mij niet direct onwetendheid. Het is wel 1 issue maar aangezien hij lang twijfelde kan zo'n puntje dan de doorslag geven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Rambam »

Erasmiaan schreef:Welnee. Dit is Bijbels. Geeft het heilige de honden niet.
Mattheus 15 schreef: 26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen.
27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel van hun heren.
28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Rambam »

Erasmiaan schreef:Nee, er wordt iets gevraagd aan de overheid. Meer niet.
Ik vind het pertinent onjuist dat christenen de overheid verzoeken maatregelen te treffen die op evenementen die kunnen worden geschaard onder de vrijheid van godsdienst, terwijl diezelfde christenen dankzij dit grondrecht openlijk hun geloof kunnen belijden.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

Rambam schreef:
Erasmiaan schreef:Nee, er wordt iets gevraagd aan de overheid. Meer niet.
Ik vind het pertinent onjuist dat christenen de overheid verzoeken maatregelen te treffen die op evenementen die kunnen worden geschaard onder de vrijheid van godsdienst, terwijl diezelfde christenen dankzij dit grondrecht openlijk hun geloof kunnen belijden.
Dan ben je zeker ook tegen artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Rambam »

Erasmiaan schreef:Dan ben je zeker ook tegen artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis?
Ik deel de opvatting over de overheid, zoals verwoord is in dit artikel, niet. Het is bovendien een van de redenen waarom ik geen SGP stem. Ik vind niet dat je als partij of als geloofsgemeenschap een grondrecht kunt toeeigenen en dit tegelijkertijd aan anderen wilt ontzeggen.
Laatst gewijzigd door Rambam op 02 mar 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie