Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Welke partij stemmen we morgen?

Peiling eindigde op 02 mar 2011, 19:04

VVD
1
2%
CDA
4
8%
PVV
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
SP
2
4%
GL
0
Geen stemmen
D66
0
Geen stemmen
CU
8
15%
SGP
37
71%
PvdD, overige en provinciale partijen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Marnix »

Daarom heb ik ook op de eerste vrouw op de lijstverbinding CU/SGP gestemd. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Mister »

JALP schreef: Vereniging tot het behoud van de Staatkundig Gereformeerde beginselen bla, bla, bla... de extremistische tak van de SGP: In het spoor..
Ontspoord. ;)
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door JALP »

Mister schreef:
JALP schreef: Vereniging tot het behoud van de Staatkundig Gereformeerde beginselen bla, bla, bla... de extremistische tak van de SGP: In het spoor..
Ontspoord. ;)
Wat dan het mooiste is... Ze hebben een brochure van ds. Kersten waarin e.e.a. van dit standpunt blijkbaar toegelicht wordt. Die brochure kan je bestellen, maar de advertentie zetten ze 2 dagen voor de verkiezingen erin. Dan kan die brochure er nooit meer op tijd zijn om een gedegen afweging te maken.

Ik denk dat ik zo maar eens ga stemmen. Dan doe ik het gelijk voor mijn vrouw... Heeft ze toch geluisterd naar de In het Spoor...
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door rekcor »

Waar staat in de bijbel dat we als christenen wereldse macht zouden moeten nastreven? Gods Koninkrijk is toch niet van deze wereld?

M.i. heeft de geschiedenis wel laten zien waar een zgn christelijke overheid toe kan leiden: vervolging van hugenoten, kruistochten, etc.

Overigens heb ik netjes christelijk-sociaal gestemd vanochted (ook namens mijn vrouw).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door helma »

ik zou voor mijn man stemmen
heeft-ie het stembiljet ingevuld en bij degene die voor hem moet stemmen zijn eigen naam ingevuld :jongle
vervolgens denkt mijn dochter: dat is handig; ik laat mama stemmen.
Hoe heeft papa dat ingevuld? oh ja.
en zij schrijft ook haar eigen naam in bij de volmacht :bobo

nu moeten we vanavond er maar met z'n 3-en heen...
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Willem »

JALP schreef:
MarthaMartha schreef:
JALP schreef:Vrouwen Stem niet!
Dat stond er... ZUCHT
echt waar???
Waar ging die advertentie van uit dan?
Vereniging tot het behoud van de Staatkundig Gereformeerde beginselen bla, bla, bla... de extremistische tak van de SGP: In het spoor..
Eigenlijk wel lachen. Ze roepen de vrouwen op om niet te gaan stemmen omdat ze - volgens hun - geen recht hebben om te kiezen. Je kan natuurlijk - als je principeel tegen het vrouwenkiesrecht bent - de vrouwen niet oproepen om te kiezen voor niet stemmen. Principieel geredeneerd zou men dan de SGP mannen op moeten roepen hun vrouwen niet te laten stemmen. Maar dat durfden ze blijkbaar toch niet helemaal aan...

Brengt me wel op het volgende punt. Waar haalt dit "verenigingetje" het lef vandaan om mij als "gezinsopperhoofd" te negeren en buiten mij om mijn vrouw op te roepen haar eigen keuze's te maken? Ik heb nog wel een appeltje te schillen met deze "heren". Oproepen tot anarchie in mijn domein worden niet getolereerd. Het facilitereren van oproepen tot ongehoorzaamheid zoals het RD heeft gedaan met het plaatsen van deze advertentie is eveneens laakbaar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:ik zou voor mijn man stemmen
heeft-ie het stembiljet ingevuld en bij degene die voor hem moet stemmen zijn eigen naam ingevuld :jongle
vervolgens denkt mijn dochter: dat is handig; ik laat mama stemmen.
Hoe heeft papa dat ingevuld? oh ja.
en zij schrijft ook haar eigen naam in bij de volmacht :bobo

nu moeten we vanavond er maar met z'n 3-en heen...
:haha :haha :haha :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Hoewel de mening van In het spoor niet meer heel breed gedragen wordt, maakt deze visie gewoon onderdeel uit van de gereformeerde gezindte. Het is daarom niet toegestaan deze visie belachelijk te maken, of daar onnodig respectloos over te spreken (termen als: extremistisch).
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Marnix »

JALP schreef:
Mister schreef:
JALP schreef: Vereniging tot het behoud van de Staatkundig Gereformeerde beginselen bla, bla, bla... de extremistische tak van de SGP: In het spoor..
Ontspoord. ;)
Wat dan het mooiste is... Ze hebben een brochure van ds. Kersten waarin e.e.a. van dit standpunt blijkbaar toegelicht wordt. Die brochure kan je bestellen, maar de advertentie zetten ze 2 dagen voor de verkiezingen erin. Dan kan die brochure er nooit meer op tijd zijn om een gedegen afweging te maken.

Ik denk dat ik zo maar eens ga stemmen. Dan doe ik het gelijk voor mijn vrouw... Heeft ze toch geluisterd naar de In het Spoor...
Nee, zo werkt dat niet :) Ze heeft jou gemachtigd om te stemmen, wat inhoudt dat zij (via jou) haar eigen stem uitbrengt :) Je kan dus niet zeggen: Ik stem niet maar ik laat een man voor me stemmen. De vrouw maakt dan net zo goed gebruik van het stemrecht wat ze niet zou hebben ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door rekcor »

memento schreef:Moderator opmerking

Hoewel de mening van In het spoor niet meer heel breed gedragen wordt, maakt deze visie gewoon onderdeel uit van de gereformeerde gezindte. Het is daarom niet toegestaan deze visie belachelijk te maken, of daar onnodig respectloos over te spreken (termen als: extremistisch).
(Het lijkt me sowieso niet goed om visies van medechristenen belachelijk te maken, ook al vallen die christenen buiten de ger gez)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Mara »

Paar jaar geleden moest de stemming over in Rotterdam, omdat er meerdere mensen in het hokje hadden gestaan, in de zgn achterstandwijken. Gek genoeg hadden mijn man en ik toevallig ook samen in het hokje gestaan, maar niemand die er iets van zei. Het was toen nog met de machine. Hij dacht dat ik al klaar was, maar nee.
Als je een dagje stemlokaal meedraait, vang je rond de 100 euro. Voor het tellen ontvang je een extraatje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Marnix »

Klopt. Ik heb ooit ook nog eens een dagje stemlokaal gedaan :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door albion »

Rambam schreef:
eilander schreef: Het door mij onderstreepte deel snap ik niet zo. Juist in een democratie kan dit toch?
Rambam schreef: Ik beweer niet dat de SGP niet mag vinden wat men vindt, ik acht het standpunt ten aanzien hiervan principieel onjuist, dat wil zeggen dat ik het er niet mee eens ben.

Ik begrijp dat je niet op de SGP gestemd hebt omdat je het niet eens bent met één van zijn standpunten. Maar wat ik me nu afvraag: de partij waar je nu op gestemd hebt
daar ben je het met alle standpunten mee eens?

Ik denk zelf dat er altijd wel wat aan een van de standpunten van een partij zal mankeren waar je het niet echt mee eens kan zijn. Dat betekent dan toch niet om er dan
maar niet op te stemmen?
Laatst gewijzigd door albion op 02 mar 2011, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door Rambam »

albion schreef:[
Maar wat ik me nu afvraag: de partij waar je nu op gestemd heb daar ben je het met alle standpunten mee eens?
Nee. Maar de bezwaren die ik tegen de SGP heb zijn meer principieel van aard.
Ik denk zelf dat er altijd wel wat aan een van de standpunten van een partij zal mankeren waar je het niet echt mee eens kan zijn. Dat betekent dan toch niet om er dan maar niet op te stemmen?
Dat klopt, ik ben het ook niet eens met alle standpunten van de partij waarop ik heb gestemd, maar die verschillen zijn niet principieel van aard.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Welke partij gaan de RF-ers morgen stemmen?

Bericht door vlinder »

Was ik door het forum (m.n. Erasmiaan :super ) overtuigd....neem ik me voor om op de heenweg naar de lidmatenkring te gaan stemmen....is het niet gelukt. Vanmiddag een tijd wakker geweest en toen ik eindelijk weer in slaap viel heb ik tot 19.00 uur doorgeslapen terwijl ik om 19.45 uur bij de kerk moest zijn. Ik heel hard fietsen, kom ik bij de kerk aan, zie ik VOOR DE KERKDEUR N.B. een bordje stembureau staan.....Om des tijdswille kon ik niet meer terug. Ik baalde er oprecht van.... ;(
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie