Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Ander »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:De heer v/d Galien was in het verleden ook nog eens leraar aan de Fruytier. Ach ja er gebeuren wel meer van zulke dingen(niet goed te praten natuurlijk) zo was bv. Overijssels CDA-gedeputeerde Piet Jansen voor circa 20 jaar geleden nog columnist in het jongerenblad Daniel.
Wat is er niet goed te praten? Dat Van der Galiën les gaf aan de Fruytier? Of dat Piet Jansen wel eens een stukkie schreef in de Daniël?
Dat was best natuurlijk. Maar daarna ging het mis... ;)
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door theoloog »

eilander schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Omdat het het soort respect is wat niets oplevert: mooi gezegd, maar we luisteren niet naar je. Het zou al een stuk beter zijn (maar alleen als begin van verbetering) als nav argumenten opponenten een ongemakkelijk gevoel krijgen, maar zelfs daar blijkt niets meer van.
Hoe zo blijkt daar niets van?

En Mark Rutte handelt wel degelijk om de SGP te vriend te houden. Zondagstemmen, afschaffen van de formule: bij de gratie Gods, NIET afschaffen van het wetsvoorstel tot verscherping van de zondagsopenstelling, zijn allemaal zaken die, als er geen SGP was, niet gebeurd waren.

En wat dacht je van het imago van de bevindelijk gereformeerden? Het gedrag (in zowel beleefdheid als arbeidsethiek) van deze vertegenwoordigers komt de hele groep ten goede.

Ik denk dat de invloed nog nooit zo groot was dan op dit moment. En laten we eerlijk zijn: eigenlijk kun je niets verwachten van zo'n kleine partij, omdat we in een democratie leven.
Ik snap wat je bedoelt, ik zeg ook niet dat je de kleine dingen moet verachten.
Maar ik zie dit toch wat dieper: "tegen de revolutie het Evangelie" zei Groen. En van het Evangelie moet het grootste deel van ons volk en haar vertegenwoordigers niets hebben! En Bijbelse beginselen zijn niet los verkrijgbaar, zoals Vd Staaij eens zei.
Blij zijn met de kleine dingen, akkoord, ik ben het ook! Maar mijns inziens verdoezelt dat toch ook een beetje de ernst van de situatie waarin we leven.
Ik verwacht op dat punt eigenlijk niets van de politiek. Mensen zullen door regels niet gaan geloven, ook al zou de SGP aan de macht komen. "De plaatselijke kerk/gemeente is de hoop voor deze wereld als ze op haar plaats werkelijk functioneert". Daar verwacht ik alles van, omdat de gemeente het lichaam van Christus is op aarde. Werkelijke verandering zal plaatsvinden als de gemeente haar taak werkelijk oppakt, het evangelie brengen in deze wereld.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

Evangelist schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:De heer v/d Galien was in het verleden ook nog eens leraar aan de Fruytier. Ach ja er gebeuren wel meer van zulke dingen(niet goed te praten natuurlijk) zo was bv. Overijssels CDA-gedeputeerde Piet Jansen voor circa 20 jaar geleden nog columnist in het jongerenblad Daniel.
Wat is er niet goed te praten? Dat Van der Galiën les gaf aan de Fruytier? Of dat Piet Jansen wel eens een stukkie schreef in de Daniël?
Misschien stapt V/d Galiën na zijn verkiezing wel over naar de SGP-fractie. Dat is de enige kans dat de SGP in Friesland twee zetels haalt. (En het gaat een stuk makkelijker....;) )
Dat noemen ze met een moeilijk woord kiezersbedrog.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

eilander schreef:
Evangelist schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:De heer v/d Galien was in het verleden ook nog eens leraar aan de Fruytier. Ach ja er gebeuren wel meer van zulke dingen(niet goed te praten natuurlijk) zo was bv. Overijssels CDA-gedeputeerde Piet Jansen voor circa 20 jaar geleden nog columnist in het jongerenblad Daniel.
Wat is er niet goed te praten? Dat Van der Galiën les gaf aan de Fruytier? Of dat Piet Jansen wel eens een stukkie schreef in de Daniël?
Misschien stapt V/d Galiën na zijn verkiezing wel over naar de SGP-fractie. Dat is de enige kans dat de SGP in Friesland twee zetels haalt. (En het gaat een stuk makkelijker....;) )
Dat noemen ze met een moeilijk woord kiezersbedrog.
een zelfde soort woord als politiek correct...
waarmee al aangegeven wordt dat het eigenlijk niet correct is...
politiek is een smerig spel, ook al staan er C's en G's in.
God bestuurt alles , wij horen ons geen zorgen te maken over de dag van morgen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

Joannah schreef:
eilander schreef: Dat noemen ze met een moeilijk woord kiezersbedrog.
een zelfde soort woord als politiek correct...
waarmee al aangegeven wordt dat het eigenlijk niet correct is...
politiek is een smerig spel, ook al staan er C's en G's in.
God bestuurt alles , wij horen ons geen zorgen te maken over de dag van morgen.
Politiek correct is m.i. dat een politicus altijd de kool en de geit moet sparen, en daarom uitspraken doet waarvan niet-politici zeggen: wat heb je daar nu aan?

Maar jij bent a-politiek, meen ik hieruit te begrijpen?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

eilander schreef:
Joannah schreef:
eilander schreef: Dat noemen ze met een moeilijk woord kiezersbedrog.
een zelfde soort woord als politiek correct...
waarmee al aangegeven wordt dat het eigenlijk niet correct is...
politiek is een smerig spel, ook al staan er C's en G's in.
God bestuurt alles , wij horen ons geen zorgen te maken over de dag van morgen.
Politiek correct is m.i. dat een politicus altijd de kool en de geit moet sparen, en daarom uitspraken doet waarvan niet-politici zeggen: wat heb je daar nu aan?

Maar jij bent a-politiek, meen ik hieruit te begrijpen?
de kool en de geit sparen is toch weer net iets anders volgens mij.
Het is meer een manier van handelen, die aangepast is aan de tijdgeest, waarin authoriteit en gewoon zeggen waar het op staat, het beestje bij de naam noemen, niet meer mag, o.a.
Zoiets als het ontpolderen in Zeeuws Vlaanderen, overbevolking en tekort aan voedsel wereldwijd ten spijt, gewoon gewonnen land teruggooien in zee.onbegrijpbaar, maar politiek correct, vermoed ik.
Was ik maar a-politiek, ik zie het echter meer als een interesse, die ik veel minder aandacht moet geven, en in plaats daarvan berust in hoe dingen gaan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Erasmiaan »

Joannah schreef:God bestuurt alles , wij horen ons geen zorgen te maken over de dag van morgen.
Als je dit had gezegd met betrekking tot je zaligheid had het halve refoforum over je heen gestruikeld en had je opmerkingen gekregen over fataliteit en noodslotgedachten. Als het over de politiek gaat mag dit echter gewoon gezegd worden... Onbegrijpelijk.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Rambam »

Joannah schreef:Zoiets als het ontpolderen in Zeeuws Vlaanderen, overbevolking en tekort aan voedsel wereldwijd ten spijt, gewoon gewonnen land teruggooien in zee.onbegrijpbaar, maar politiek correct, vermoed ik.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de materie voordat je maar wat aannames doet. Het ontpolderen van de Hedwigepolder is Nederland verplicht op grond van een vedrag met Belgie.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:De heer v/d Galien was in het verleden ook nog eens leraar aan de Fruytier. Ach ja er gebeuren wel meer van zulke dingen(niet goed te praten natuurlijk) zo was bv. Overijssels CDA-gedeputeerde Piet Jansen voor circa 20 jaar geleden nog columnist in het jongerenblad Daniel.
Wat is er niet goed te praten? Dat Van der Galiën les gaf aan de Fruytier? Of dat Piet Jansen wel eens een stukkie schreef in de Daniël?
Dat is juist wel goed te praten, ik bedoel het m.n. dat dhr.v/d Galien overgestapt is naar de PVV en ook eigenlijk Piet Jansen naar het CDA...
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Erasmiaan schreef:
Joannah schreef:God bestuurt alles , wij horen ons geen zorgen te maken over de dag van morgen.
Als je dit had gezegd met betrekking tot je zaligheid had het halve refoforum over je heen gestruikeld en had je opmerkingen gekregen over fataliteit en noodslotgedachten. Als het over de politiek gaat mag dit echter gewoon gezegd worden... Onbegrijpelijk.
Ik heb het dus ook niet over zaligheid, maar over politiek...helemaal niet onbeprijpelijk, misschien voor jou, maar politiek is de wereld en iemands zaligheid heeft niets met de wereld te maken, integendeel, het is niet van deze wereld.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Rambam schreef:
Joannah schreef:Zoiets als het ontpolderen in Zeeuws Vlaanderen, overbevolking en tekort aan voedsel wereldwijd ten spijt, gewoon gewonnen land teruggooien in zee.onbegrijpbaar, maar politiek correct, vermoed ik.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de materie voordat je maar wat aannames doet. Het ontpolderen van de Hedwigepolder is Nederland verplicht op grond van een vedrag met Belgie.
Laat de beweegreden dan eigszins anders zijn, feit is dan dat Nederland geen verdrag aan had moeten gaan met Belgie, wiens grondgebied is het nu eigenlijk, van Nederland of een land wat niet eens een regering heeft en elkaars verschillende talen niet eens kan verdragen. :yahoo
Vandaar anti_EU big time...

Landen geven vrijwillig hun autonomie op zonder daarvoor oorlog te voeren, dit is in de hele geschiedenis van Europa nog nooit geschied, zeker niet op deze schaal. Aan de andere kant blijft Europa verdeeld. Het ene land maakt wel gebruik van de Euro als betaalmiddel, de ander niet. Het ene land is voor een grondwet, de ander niet. Dit komt overeen met hetgeen we lezen in Daniel 2: 43

Oud SGP lid is zo gek nog niet, weg met de EU....zie je , laat ik me weer verleiden om me druk te maken over politiek, moet ik helemaal niet doen....maar familie van me moet hun hele hebben en houwen maar onder water laten zetten, al hun grond kwijt en krijgen zga niets voor hun huis.
Moeilijk ja om daar in te berusten.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Rambam »

Joannah schreef:Laat de beweegreden dan eigszins anders zijn, feit is dan dat Nederland geen verdrag aan had moeten gaan met Belgie, wiens grondgebied is het nu eigenlijk, van Nederland of een land wat niet eens een regering heeft en elkaars verschillende talen niet eens kan verdragen.
Je noemt enkel argumenten die nergens op slaan. Het verdrag ligt er nu eenmaal, dat kan moeilijk terzijde worden geschoven. En over die polder, huidige eigenaar zullen schadeloos worden gesteld, dus wat is nu het probleem? Louter wat tere zieltjes waarop getrapt wordt.
Vandaar anti_EU big time...[/quote[

Dit heeft niets met de EU te maken.
Landen geven vrijwillig hun autonomie op zonder daarvoor oorlog te voeren, dit is in de hele geschiedenis van Europa nog nooit geschied, zeker niet op deze schaal. Aan de andere kant blijft Europa verdeeld. Het ene land maakt wel gebruik van de Euro als betaalmiddel, de ander niet. Het ene land is voor een grondwet, de ander niet. Dit komt overeen met hetgeen we lezen in Daniel 2: 43
Je moet geen theologische zaken verwarren met of duiden in politieke zaken.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20189
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Erasmiaan »

Joannah schreef:Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.
Waarom?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

Joannah schreef:Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20189
Klopt niet. Er is maar één werkelijkheid, dus dit te scheiden kán helemaal niet.
Scheiding van kerk en staat gaat niet over het thuis laten van je geloofsovertuiging als Kamerlid (bijvoorbeeld), maar dat de staat zich niet bemoeit met de kerkelijke gang van zaken en andersom.
Plaats reactie