De beste wensen

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: De beste wensen

Bericht door jvdg »

Terri schreef:
Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Jolanda, als we onze hoop blijven vestigen op dat kindje in de kribbe, zullen we nooit ver komen. Ik wens jou de verwachting van de volwassen Messias ! Want Die zal wederkomen op de wolken.
helaas, je begrijpt het echt niet!!!!
Terri, ik denk dat je Mara niet begrijpt.
Dat Kindeke in de kribbe was de aanstaande Verlosser.
Door Zijn leven op aarde, hetwelk "eindigde" in Zijn kruisdood, hetwelk in alles was gericht op verlossing van Zijn volk, vond Zijn voldoening na de uitspraak: Het is volbracht.
Door Zijn opstanding was Hij de volkomen en volwassen Messias.
En na Zijn Hemelvaart en het zitten ter rechterhand Gods, die Hijzelf ook is, verwachten wij nu Zijn Wederkomst om te oordelen de levenden en de doden.
De laatste trap van Zijn verhoging.

Het kindeke Jezus was de belofte, Zijn kruisdood was de vervulling.
Ik denk dat je zo Mara's posting moet lezen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De beste wensen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik begrijp dat ik mijn wens wat toe moet lichten.
In contrast met de wereld, die haar hoop vestigd op het grootse, mooie, op eer en roem, macht en geld, mogen wij onze Hoop stellen op een klein, hulpeloos Kindje. Tegenover de glitter en de glamour van het wereldse Kerstfeest, staan een eenvoudige, houten kribbe.

Ik wens jullie die Hoop toe, in het licht van [bijbel]Filippenzen 2:5-11[/bijbel]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: De beste wensen

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Ik begrijp dat ik mijn wens wat toe moet lichten.
In contrast met de wereld, die haar hoop vestigd op het grootse, mooie, op eer en roem, macht en geld, mogen wij onze Hoop stellen op een klein, hulpeloos Kindje. Tegenover de glitter en de glamour van het wereldse Kerstfeest, staan een eenvoudige, houten kribbe.

Ik wens jullie die Hoop toe, in het licht van [bijbel]Filippenzen 2:5-11[/bijbel]
En ik sluit me daarbij aan!

"Het zijn nog steeds de wijzen die Hem zoeken".

Goede dagen gewenst!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: De beste wensen

Bericht door jvdg »

Mijn kerstwens voor allen:

Psalm 68 vers 7
Gelijk een duif door 't zilverwit,
En 't goud, dat op haar veed'ren zit,
Bij 't licht der zonnestralen,
Ver boven and're voog'len pronkt,
Zult gij, door 't Godd'lijk oog belonkt,
Weer met uw schoonheid pralen.
Wanneer Gods onweerstaanb're hand
De vorsten uit het ganse land
Verstrooid had en verdreven,
Ontving Zijn erfdeel eed'ler schoon,
Dan sneeuw, hoe wit zij zich vertoon',
Aan Zalmon ooit kon geven.

De lofzang van Simeon
Een licht, zo groot, zo schoon,
Gedaald van 's hemels troon,
Straalt volk bij volk in d' ogen;
Terwijl 't het blind gezicht
Van 't heidendom verlicht,
En Isrel zal verhogen.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: De beste wensen

Bericht door Lourens »

Ik wens jullie allen gezegende kerstdagen toe vanuit Psalm 98:2

Hij heeft gedacht aan Zijn genade,
Zijn trouw aan Isrel nooit gekrenkt.
Dit slaan al 's aardrijks einden gade,
Nu onze God Zijn heil om schenkt.
Juich dan den Heer' met blijde galmen,
Gij ganse wereld, juich van vreugd.
Zing vrolijk in verheven psalmen
Het heil, dat d' aard' in 't rond verheugt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De beste wensen

Bericht door Mara »

jvdg schreef:
Terri schreef:
Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Jolanda, als we onze hoop blijven vestigen op dat kindje in de kribbe, zullen we nooit ver komen. Ik wens jou de verwachting van de volwassen Messias ! Want Die zal wederkomen op de wolken.
helaas, je begrijpt het echt niet!!!!
Terri, ik denk dat je Mara niet begrijpt.
Dat Kindeke in de kribbe was de aanstaande Verlosser.
Door Zijn leven op aarde, hetwelk "eindigde" in Zijn kruisdood, hetwelk in alles was gericht op verlossing van Zijn volk, vond Zijn voldoening na de uitspraak: Het is volbracht.
Door Zijn opstanding was Hij de volkomen en volwassen Messias.
En na Zijn Hemelvaart en het zitten ter rechterhand Gods, die Hijzelf ook is, verwachten wij nu Zijn Wederkomst om te oordelen de levenden en de doden.
De laatste trap van Zijn verhoging.

Het kindeke Jezus was de belofte, Zijn kruisdood was de vervulling.
Ik denk dat je zo Mara's posting moet lezen.
Ik zie nu pas jouw aanvulling :)
We hebben pas een adventspreek mogen beluisteren, waarin NIET het kerstkind centraal stond, maar de volwassen Messias. Ook de wereld zet het kindje in de kribbe neer. Aanbidden het misschien op onbeholpen wijze. Veel kerkgangers blijven hier ook bij. Maar het kindje heeft zijn moeder en vader nog nodig !
Kerst is het begin, maar we moeten er niet blijven steken ! Dan zullen wij ook een kindeke in het geloof blijven.
Een hulpeloos kindje aanvaarden we allemaal wel. Maar wat als de Heere terugkomt op de jongste dag ?
HSV: Het is een dag van duisternis en donkerheid, een dag van wolken, ja donkere wolken. Zoals de dageraad zich over de bergen verspreidt, verspreidt zich een groot en machtig volk, zoals er niet geweest is van oude tijden af, en er hierna niet meer zal zijn, jarenlang, van generatie op generatie.
Ervoor verteert een vuur, en erachter verzengt een vlam.

Wel iets anders dan een kindje in de kribbe om te verwachten he ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: De beste wensen

Bericht door Joannah »

"Ziet toe, dat niemand u als een roof vervoere door de filosofie, en ijdele verleiding, naar de overlevering der mensen, naar de eerste beginselen der wereld , en niet naar Christus) Kol. 2:8

"En gij hebt alzo Gods gebod krachteloos gemaakt door uw inzetting." Mat. 15:6

Het meest tragische bij het vieren van Kerst is wel dat maar een zeer kleine minderheid Christus aanbidden zoals Hij hoort aanbeden te worden en dat zij Hem kennen zoals Hij wil dat Hij gekend wordt.
Nadat Paulus van Christus Zelf een openbaring had gekregen,verklaarde hij het volgende :

"Zo dan, wij kennen van nu aan niemand naar het vlees; en indien wij ook Christus naar het vlees gekend hebben , nochtans kennen wij Hem nu niet meer naar het vlees." (2 Kor. 5:16)

Maar hoe dienen wij Hem dan te gedenken?

"En als Hij gedankt had, brak Hij het, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam, dat voor u gebroken wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.
Desgelijks nam Hij ook den drinkbeker, na het eten des avondmaals, en zeide: Deze drinkbeker is het Nieuwe Testament in Mijn bloed. Doet dat , zo dikwijls als gij dien zult drinken , tot Mijn gedachtenis." 1 Kor.11:24-25)

Zó dienen wij Christus te gedenken. Het lichaam wat gebroken is en het bloed wat gevloeid heeft. Waar denken wij dan aan?

Aan het kruis!

Daar heeft Christus dingen gedaan en DIE DADEN horen wij te gedenken, i.p.v. een baby in een kribbe. Maar zo wordt Hij niet herdacht. Zoals wij net zagen gedenkt men Hem als een goed mens Die in het vlees geboren is, net als ieder ander mens. Maar Paulus zegt dus dat wij Hem zo niet moeten kennen.
Volgens mij.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: De beste wensen

Bericht door Mariavt »

Als ik zo hier lees dat de geboorte van Christus volgens sommigen geen heilsfeit is dan weet ik het niet meer.
Kijk alleen maar naar de namen die Hij had gekregen...

Wonderlijk: Is het geen wonder dat Hij Zich heeft willen vernederen en als een kindeke op aarde wilde komen?

Raad: Alleen bij Hem is Raad als wij radeloos zijn.

Sterke God: Alleen bij Hem is kracht te vinden in onze krachteloosheid

Vader der eeuwigheid: Van eeuwigheid af heeft de Vader dit "Kind" gegenereerd om later de zonden der wereld weg te mogen dragen voor het volk dat in duisternis wandelt.

Vredevorst: Alleen bij Hem is de vrede te vinden die alle verstand te boven gaat.

Als dát geen heilsfeit is...........En dáár klem ik me dan maar aan vast,.vóór dat die Heiland aan het kruis is gehangen door ónze zonden, was Zijn geboorte de eerste trap van Zijn vernediring.
Ik weet dat we niet in de kinderschoenen moeten blijven staan, maar tóch wil de Heere Zijn volk troosten met het feit, dat Hij gekomen is om te zoeken en zalig te maken wat verloren was............en dát geeft mij troost.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 337
Lid geworden op: 14 mei 2010, 14:59

Re: De beste wensen

Bericht door Ria »

Merry christmas and a happy newyear! :love
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Tineke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010, 23:35

Re: De beste wensen

Bericht door Tineke »

Ik wens ieder persoon een hele fijne kerst toe en een voorspoedig nieuwjaar.
Ik hoop dat iedereen voor zichzelf het feit mag beleven dat Jezus ook voor jou op aarde is gekomen.
Als ik het antwoord lees van mariavt dan moet ik zeggen dat ik het totaal met haar eens ben!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: De beste wensen

Bericht door jvdg »

Nu het weer kerstfeest is geweest, breekt een korte periode aan voor het meedelen van wensen van goede zaken voor het nieuwe jaar.

Wat kan ik dan beter wensen dan datgene is verwoord in Psalm 91?

Dat wil ik jullie meegeven, en als het mag worden ontvangen in de rechte zin van het Woord, dan zal het jaar 2011, ondanks de donkerheid die daarover hangt, wel eens tot Licht mogen worden.

Dat is mijn hartelijke wens en bede.

Van Hem, en door Hem is mijn/onze Hulpe alleen!

Gelukkig en gezegend nieuwjaar 2011 toegewenst!!!!

jvdg

PS: Ik wens dit ook in het bijzonder toe aan ons modteam.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: De beste wensen

Bericht door Fjodor »

Joannah schreef: Daar heeft Christus dingen gedaan en DIE DADEN horen wij te gedenken, i.p.v. een baby in een kribbe. Maar zo wordt Hij niet herdacht. Zoals wij net zagen gedenkt men Hem als een goed mens Die in het vlees geboren is, net als ieder ander mens. Maar Paulus zegt dus dat wij Hem zo niet moeten kennen.
Volgens mij.
Ach Joannah,
Was Zijn vleeswording dan geen grote daad? Hij is ons toch niet voor niets in alles gelijk geworden? Is het niet zo dat Hij ons hele leven aan moest nemen, om zo ons hele leven te kunnen verlossen? Dat is de zin van de uitspraak dat het hout van de kribbe en het hout van het kruis uit hetzelfde hout gemaakt zijn.
Ik hoorde op kerstavond een preek over het lofzingen van de engelen. Het lofzingen loopt als een rode draad door de bijbel heen. Ja, als een rode draad. Zonder Christus kruiswerk geen lofzang. Zo maakt het uit of we echt kerst kunnen vieren. En als we echt kerst vieren dan bedenken we een Christus die met Zijn menswording ons verlost heeft. En zo moeten we Hem kennen. En het lijkt me stug dat Paulus wat anders zegt.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: De beste wensen

Bericht door Mariavt »

JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Onderstaande las ik op eerste kerstdag in mijn bijbels dagboek, wat ik mijzelf kado heb gegeven. Ik denk dat een ieder daar lering uit kan trekken. En ik wil een ieder toewensen om onderstaande geestelijk te mogen verstaan, dan wordt een gelukkig nieuwjaar een Écht Gelukkig Nieuwjaar.......

...........Omdat voor henlieden geen plaats was in de herberg.
Lukas 2:7b

Toen Christus geboren wilde worden op deze vervloekte aarde, verliet Hij de Hemel voor de kribbe van Bethlehem.
Geen engel boog zich neder voor de in de kribbe liggende Zaligmaker. De wereld kende Hem niet. Enkele herders uit
de velden van Bethlehem kwamen tot Hem en knielden voor Hem neder. De oosterse wijzen kwamen de jonggeboren
Koning zien om Hem hulde te brengen. Zijn moeder wond Hem in doeken, en legde Hem neder in de kribbe, omdat
voor Hem geen plaats was in de Herberg. Waarlijk Hij werd arm! Hij deed in Zijn komen op deze aarde ook afstand
van de liefde van God. Vanaf het ogenblik dat het kindeke Jezus geboren was, werd Hij Borg voor een schuldige wereld.
Hij was geboren uit een vrouw, geworden onder de wet. Zelfs in Zijn jeugd was Hij als Borg onder de wet. Van de kribbe
tot het kruis droeg Hij de zonden van velen. Daarom zegt Hij ook: "Van de jeugd aan ben Ik bedrukt en doodbrakende.
Ik draag Uw vervaarnissen. Ik ben twijfelmoedig." In plaats van oneindige liefde te ontvangen van Zijn Vader ging Hij
gebukt onder de ellende van het ongenoegen van Zijn Vader. Waarlijk Hij werd arm! Hij deed in Zijn komen op aarde
afstand van Zijn macht en heerlijkheid die Hij bezat bij Zijn Vader. In plaats dat Hij niets behoefde, werd Hij als een
hulpbehoevend kind, dat aan alles behoefte had. Hij moest gekleed worden met schamele doeken. Hij werd nedergelegd
in een kribbe, bewaakt door het tedere oog van Zijn moeder. Waarlijk, Hij werd arm.

Lezen: Lukas 2:1-7

R.M. MCCHEYNE
Laatst gewijzigd door Mariavt op 27 dec 2010, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De beste wensen

Bericht door huisman »

Mariavt schreef:
JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Onderstaande las ik op eerste kerstdag in mijn bijbels dagboek, wat ik mijzelf kado heb gegeven. Ik denk dat een ieder daar lering uit kan trekken.

...........Omdat voor henlieden geen plaats was in de herberg.
Lukas 2:7b

Toen Christus geboren wilde worden op deze vervloekte aarde, verliet Hij de Hemel voor de kribben van Bethlehem.
Geen engel boog zich neder voor de in de kribbe liggende Zaligmaker. De wereld kende Hem niet. Enkele herders uit
de velden van Bethlehem kwamen tot Hem en knielden voor Hem neder. De oosterse wijzen kwamen de jonggeboren
Koning zien om Hem hulde te brengen. Zijn moeder wond Hem in doeken, en legde Hem neder in de kribbe, omdat
voor Hem geen plaats was in de Herberg. Waarlijk Hij werd arm! Hij deed in Zijn komen op deze aarde ook afstand
van de liefde van God. Vanaf het ogenblik dat het kindeke Jezus geboren was, werd Hij Borg voor een schuldige wereld.
Hij was geboren uit een vrouw, geworden onder de wet. Zelfs in Zijn jeugd was Hij als Borg onder de wet. Van de kribbe
tot het kruis droeg Hij de zonden van velen. Daarom zegt Hij ook: "Van de jeugd aan ben Ik bedrukt en doodbrakende.
Ik draag Uw vervaarnissen. Ik ben twijfelmoedig." In plaats van oneindige liefde te ontvangen van Zijn Vader ging Hij
gebukt onder de ellende van het ongenoegen van Zijn Vader. Waarlijk Hij werd arm! Hij deed in Zijn komen op aarde
afstand van Zijn macht en heerlijkheid die Hij bezat bij Zijn Vader. In plaats dat Hij niets behoefde, werd Hij als een
hulpbehoevend kind, dat aan alles behoefte had. Hij moest gekleed worden met schamele doeken. Hij werd nedergelegd
in een kribbe, bewaakt door het tedere oog van Zijn moeder. Waarlijk, Hij werd arm.

Lezen: Lukas 2:1-7

R.M. MCCHEYNE
Juist dat Jezus de lijdende Borg was vanaf het begin van Zijn leven heeft voor mij in deze kerstdagen centraal mogen staan. Daar past dit Dagboekstukje erg goed bij. Bedankt !
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De beste wensen

Bericht door helma »

jvdg schreef: PS: Ik wens dit ook in het bijzonder toe aan ons modteam.
wordt gewaardeerd!! :garde
Plaats reactie