niet strafbaar

utrech
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 nov 2010, 13:09

Re: niet strafbaar

Bericht door utrech »

oesterschelpje schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
hage schreef:
helma schreef:... met veel dingen ver over de datum ....
ter info en misschien om je iets minder schuldig te voelen. De 'over-datum' artikelen zijn vaak nog prima te eten en beslist niet technisch slecht. Veel GWB's hebben als beleid dat artikelen slechts een bepaalde tijd in schap mogen liggen. De gedachte daarachter is bijna uitsluitend commercieel. Dat geldt uiteraard niet voor versproducten.

Praktijkvoorbeeld: op al uw potjes conserven staat een mooie datum geprint, vaak op het dekseltje. Technisch zijn conserven (je weet wel: die van H. moet je hebben) vaak wel 10 jaar goed in de zin van eetbaar. De datum op de potten is meestal (veel) minder dan 10 termijn.

Voor bakkerij-artikelen geldt hetzelfde, alleen die 10 jaar wordt niet gehaald.

En ja, daar zit een enorme berg verspilling.
En ja, daar kunnen voedselbanken heel blij mee zijn.
En ja, in de kringloop haal je ook nieuwe kleding :?
Over de potjes gesproken, als ze in de winkel over de datum gaan, gaan ze terug naar de fabriek waarbij het blik een nieuw etiket en nieuwe houdbaarheidsdatum krijgt.
:quoi Echt waar?
nee. is pech voor de winkel
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: niet strafbaar

Bericht door Willem »

helma schreef:
oesterschelpje schreef:
Gabrielle schreef:
helma schreef:bij mijn dochtertje in de klas zit 1 meisje die precies let op wat iedereen aan heeft.
Echt vervelend. Staat mijn dochtertje 's morgens voor de spiegel: ik weet niet of x het wel leuk vindt...
Had ik een leuke nieuwe jas voor d'r gekocht waar ze heel blij mee was
komt ze thuis uit school: ik trek hem niet meer aan. X zegt dat wit een zomerkleur is...

:bobo :bobo
herkenbaar toch wel, reageert mijn man meestal : "Oh, vond de koniningin van de klas het niet mooi genoeg?"
Dat is idd hier ook heel herkenbaar!!
Maar het gekke is, de koningin van de klas draagt kleding van de Action,Zeeman,Liddl....Zij kijkt en keurt en zegt allerlei dingen over een ander om de aandacht van zichzelf af te houden.
Dochterlief heeft vorig jaar een leuke Diddl sjawl en muts gehad en een bijpassende schooltas van een nichtje dat zich er te oud voor voelde. Ze straalde, ging welgemoed naar school. Op school werd ze door de meisjes helemaal bewonderd, want iedereen vond het mooi.
Heel de winter geen problemen gehad, tot nu. De muts en sjawl werden weer uit de mottenballen gehaald en weer heerlijk gedragen.
Het viel me na twee dagen op dat dochterlief zonder deze atributen naar buiten kwam.
Allerlei smoesjes kwamen eerst boven, nu weet ik de ware reden.
De "koningin" stookt alle meiden op, dat dit "oud" is en er nu zoveel leuke mutsen enz. te koop zijn.
En dat dochterlief lekker niks nieuws kan kopen, want de muts van vorig jaar was ook maar een krijgertje....!! :bobo
Puur jaloezie misschien...
ergens vind ik zulke kinderen zielig.
Iemand is toch niet 'wat je aanhebt'? Maar dus wel...
zegt heel wat over het kind zelf.....(of liever....over de ouders)
Wat hebben anderen toch vervelende kinderen......
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: niet strafbaar

Bericht door Marnix »

Hm... jammer... misschien pedagogisch gezien handig om de ouders van dat kind er eens op aan te spreken... of dat de school dat doet..... Misschien kunnen die het een beetje duidelijk maken aan haar? (alhoewel kinderen vaak weer dingen van hun ouders hebben geleerd :D )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: niet strafbaar

Bericht door Tiberius »

oesterschelpje schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
hage schreef:
helma schreef:... met veel dingen ver over de datum ....
ter info en misschien om je iets minder schuldig te voelen. De 'over-datum' artikelen zijn vaak nog prima te eten en beslist niet technisch slecht. Veel GWB's hebben als beleid dat artikelen slechts een bepaalde tijd in schap mogen liggen. De gedachte daarachter is bijna uitsluitend commercieel. Dat geldt uiteraard niet voor versproducten.

Praktijkvoorbeeld: op al uw potjes conserven staat een mooie datum geprint, vaak op het dekseltje. Technisch zijn conserven (je weet wel: die van H. moet je hebben) vaak wel 10 jaar goed in de zin van eetbaar. De datum op de potten is meestal (veel) minder dan 10 termijn.

Voor bakkerij-artikelen geldt hetzelfde, alleen die 10 jaar wordt niet gehaald.

En ja, daar zit een enorme berg verspilling.
En ja, daar kunnen voedselbanken heel blij mee zijn.
En ja, in de kringloop haal je ook nieuwe kleding :?
Over de potjes gesproken, als ze in de winkel over de datum gaan, gaan ze terug naar de fabriek waarbij het blik een nieuw etiket en nieuwe houdbaarheidsdatum krijgt.
:quoi Echt waar?
Nee hoor, dat is een broodje-aap verhaal. Overigens wel een redelijk hardnekkige en bovendien laster.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: niet strafbaar

Bericht door Mara »

Als je een beetje nadenkt, weet je dat dat niet eens kan !
In veel blikken en potten is de datum ingestanst of op het deksel gedrukt.
Je zou een blik dan moeten slopen en een ander deksel op de pot moeten draaien, dan is het vacuum verbroken.
Er ging vroeger ook zo'n raar verhaal dat er in B merken een ons minder zou zitten :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: niet strafbaar

Bericht door Joannah »

Orchidee schreef:
oesterschelpje schreef:
Gabrielle schreef:
helma schreef:bij mijn dochtertje in de klas zit 1 meisje die precies let op wat iedereen aan heeft.
Echt vervelend. Staat mijn dochtertje 's morgens voor de spiegel: ik weet niet of x het wel leuk vindt...
Had ik een leuke nieuwe jas voor d'r gekocht waar ze heel blij mee was
komt ze thuis uit school: ik trek hem niet meer aan. X zegt dat wit een zomerkleur is...

:bobo :bobo
herkenbaar toch wel, reageert mijn man meestal : "Oh, vond de koniningin van de klas het niet mooi genoeg?"
Dat is idd hier ook heel herkenbaar!!
Maar het gekke is, de koningin van de klas draagt kleding van de Action,Zeeman,Liddl....Zij kijkt en keurt en zegt allerlei dingen over een ander om de aandacht van zichzelf af te houden.
Dochterlief heeft vorig jaar een leuke Diddl sjawl en muts gehad en een bijpassende schooltas van een nichtje dat zich er te oud voor voelde. Ze straalde, ging welgemoed naar school. Op school werd ze door de meisjes helemaal bewonderd, want iedereen vond het mooi.
Heel de winter geen problemen gehad, tot nu. De muts en sjawl werden weer uit de mottenballen gehaald en weer heerlijk gedragen.
Het viel me na twee dagen op dat dochterlief zonder deze atributen naar buiten kwam.
Allerlei smoesjes kwamen eerst boven, nu weet ik de ware reden.
De "koningin" stookt alle meiden op, dat dit "oud" is en er nu zoveel leuke mutsen enz. te koop zijn.
En dat dochterlief lekker niks nieuws kan kopen, want de muts van vorig jaar was ook maar een krijgertje....!! :bobo
Laag..., maar komt meestal (99,9%) vanuit de ouders :mad
Hoe lang gaat het nog duren voordat we de succesformule uit menig buitenland , het schooluniform, invoeren?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: niet strafbaar

Bericht door Orchidee »

Marnix schreef:Hm... jammer... misschien pedagogisch gezien handig om de ouders van dat kind er eens op aan te spreken... of dat de school dat doet..... Misschien kunnen die het een beetje duidelijk maken aan haar? (alhoewel kinderen vaak weer dingen van hun ouders hebben geleerd :D )
Vaak zijn het kinderen van directie, bestuur, personeel die zo "merkbewust" zijn... :jongle
Die trekken een hele meute mee, die er "bij willen horen" :mad
Hebben vaak ook een grotere "bestedingsbeurs"...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: niet strafbaar

Bericht door helma »

Willem schreef: Wat hebben anderen toch vervelende kinderen......
Voor je geruststelling....mijn eigen kinderen zijn soms ook ongezouten in hun kritiek op anderen.
Dus ik verbeeld me niet dat mijn kinderen altijd liefdevol reageren tegen anderen.
(Maar je hebt als ouders wel een taak om daarin te sturen/bestraffen en daarin ook zelf het voorbeeld te nemen)

Gelukkig wijs je me weer de juiste plek.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: niet strafbaar

Bericht door GJdeBruijn »

Kinderen zijn soms net grote mensen... :huhu
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: niet strafbaar

Bericht door Marnix »

Soms... gelukkig soms ook niet :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: niet strafbaar

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:
Marnix schreef:Hm... jammer... misschien pedagogisch gezien handig om de ouders van dat kind er eens op aan te spreken... of dat de school dat doet..... Misschien kunnen die het een beetje duidelijk maken aan haar? (alhoewel kinderen vaak weer dingen van hun ouders hebben geleerd :D )
Vaak zijn het kinderen van directie, bestuur, personeel die zo "merkbewust" zijn... :jongle
Die trekken een hele meute mee, die er "bij willen horen" :mad
Hebben vaak ook een grotere "bestedingsbeurs"...
Bij ons op school merk ik er gelukkig niets van.
Mijn zoon kwam ooit met de opmerking: Zeeman? Dat is een goede winkel: goedkoop en sterke broeken verkopen ze daar!
Ook schaamt niemand zich ervoor door spullen bij de Action, Kringloop, wibra, Zeeman enz. te halen en dat ook te vertellen.

Zelf heb ik wel eens een "merkblunder" gemaakt. Sommigen laten de labels van Rivera Maison (?) express aan hun potjes etc. hangen, dat hoort zo. Ik reageerde heel verbaasd: o, die knip ik er af.... Gelukkig konden de vrouwen dit positief waarderen!

Maar bij ons zijn er weer andere dingen waarop je wordt gekeurd. Inzet voor maatschappij en kerk bijvoorbeeld. Een huismoeder staat hoog in aanzien, een vader die zijn kinderen regelmatig bij school ophaalt ook. Als je veel doet, in besturen zit etc. dan scoor je ook hoog. "Carierre" mensen zijn niet zo populair, mensen die "dik doen" worden ook afgerekend.
Dat lijkt wel heel nobel, maar ook hier wordt gekeken naar buitenkant.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
utrech
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 nov 2010, 13:09

Re: niet strafbaar

Bericht door utrech »

dat komt dus allemaal op hetzelfde neer.
of je nu hoog in aanzien of hoog in aanzien.
allebei hoog

en als je als vader gewoon niet kúnt overdag ben je minder
Plaats reactie