merel schreef:Maanenschijn schreef: ↑31 mei 2023, 14:14
merel schreef:
Eigenlijk niet. Ik deel toch juist waar wij onze grens trekken? Bij bloot, rare teksten en drank op kleding hebben wij vetorecht. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Mijn dochter gaat juist bedekter naar school dan menig meisje met rok tot net onder haal billen op een gemiddelde refoschool.
Wat ik storend vind is dat blijkbaar een docent ouders/ moeders wegzet vanwege de kleding die hun dochters aanhebben.
Het kan zeker zijn dat grenzen per ouder verschillen. In de opvoeding geef je grenzen mee. Jullie grenzen zijn waarschijnlijk anders dan onze grenzen. Jouw gezin zul je (denk ik) niet kunnen vergelijken met een doorsnee refo-gezin.
Het geeft in een gezin strijd als kinderen iedere keer die grenzen willen passeren. Er worden geen ouders veroordeeld volgens mij. Maar ik vind het wel lastig soms dat er verontwaardiging is over het dragen van een broek bij dames (daar begon dit gesprek over), maar de korte rokken geen probleem lijken. Waarbij ik (nogmaals) aan wil geven dat ik de discussies binnenshuis niet wil bagataliseren.
In welk opzicht zouden jullie grenzen anders zijn dan onze grenzen? Of hangt dat samen met de rok/ broek discussie?
Ik denk dat ieder gezin andere, eigen grenzen heeft. Bij ons is het inderdaad dat wij sterk aandringen op het dragen van een rok. Daarnaast is ook de kledingkeuze tussen vrije tijd, formeel of kerk wel een onderwerp van gesprek.
Een ander punt is dat (als voorbeeld) popmuziek etc niet in huis mag klinken. Ook niet tijdens een verjaardag of avond met vrienden.
Ik haast me ook te zeggen dat nu de kinderen (op 1 na) boven de 19 zijn. Dan zijn de regels veel meer een gesprek dan een bevel

.
Toch wil ik heel graag vast houden dat zolang de kinders (we hebben er nog 5 thuis) hun benen onder onze tafel steken en genieten van de goede zorgen van hotel mama, ook onze regels van toepassing zijn. Wij zijn tenslotte verantwoordelijk wat onder ons dak plaats vind.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.