Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Wij hebben een predikant beroepen en die gaat binnenkort een beslissing nemen, spannend!
-
O fijn, wie is het geworden ?Terri schreef:Wij hebben een predikant beroepen en die gaat binnenkort een beslissing nemen, spannend!
Ja ik weet niet of het overdreven is.John Galt schreef:Alles mag, maar is het niet overdreven? Fietst de conducteur ook in zijn uniform? Of de kok met zijn hoge muts op?Bruna schreef:En als de dominee nu gewoon zelf in zwart pak wil lopen/fietsen is het dan wel goed? Of mag dat ook niet?
Ik verbaas me erover dat mensen zich op refoforum verbazen over het feit dat een dominee in een zwart pak loopt of fietst?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Dat een dominee in een zwart pak loopt/fietst is helemaal niet verbazingwekkend. Lekker laten kletsen.Bruna schreef:Ja ik weet niet of het overdreven is.
Ik verbaas me erover dat mensen zich op refoforum verbazen over het feit dat een dominee in een zwart pak loopt of fietst?
Wie heeft daar dan iets over geschreven? Dat heb ik helemaal gemist.
Zonder 'sociale' druk pakt niemand een zwart pak. Je moet namelijk moeite doen om die te vinden. De meeste pakken zijn (donker)blauw of grijs.Bruna schreef:En als de dominee nu gewoon zelf in zwart pak wil lopen/fietsen is het dan wel goed? Of mag dat ook niet?
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]
Welnee, in "refo-kring" zijn genoeg winkels waar ambtskleding wordt verkocht. Maar dat is wellicht een beetje buiten jouw blikveld.merel schreef:Zonder 'sociale' druk pakt niemand een zwart pak. Je moet namelijk moeite doen om die te vinden. De meeste pakken zijn (donker)blauw of grijs.Bruna schreef:En als de dominee nu gewoon zelf in zwart pak wil lopen/fietsen is het dan wel goed? Of mag dat ook niet?
Het klopt dat refowinkels buiten mijn zicht zijn. Als kleding alleen te koop is in winkels van bepaalde signatuur, dan betekent dat toch dat er sociale druk is om bepaalde kleding te dragen?
Nee hoor, omdat er in bepaalde kringen vraag is naar bepaalde kleding, wordt die kleding in die kringen verkocht.merel schreef:Het klopt dat refowinkels buiten mijn zicht zijn. Als kleding alleen te koop is in winkels van bepaalde signatuur, dan betekent dat toch dat er sociale druk is om bepaalde kleding te dragen?
En verder kun je bij winkels waar ze kleding van Roy Robson verkopen heel eenvoudig een zwart pak bestellen. En vast ook van veel andere merken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
- Niet meer zo actief -
Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Zij houd van dat stijltje maar vond het altijd erg jammer en sprak dat ook uit, dat er geen damesbroeken en pantalons werden verkocht.
Op een bepaald moment kwam ze er niet meer want dan kon ze géén complete "outfits" naar haar zin kopen en moest ze alsnog (met haar nieuwe aankopen) ergens anders heen om een bijpassende broek te kopen.
Jammer eigenlijk!

Sorry! Zéér off-topic!
Zij houd van dat stijltje maar vond het altijd erg jammer en sprak dat ook uit, dat er geen damesbroeken en pantalons werden verkocht.
Op een bepaald moment kwam ze er niet meer want dan kon ze géén complete "outfits" naar haar zin kopen en moest ze alsnog (met haar nieuwe aankopen) ergens anders heen om een bijpassende broek te kopen.
Jammer eigenlijk!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]
Dan kan ze er nu heel goed terecht. College Style verkoopt nu heel veel damespantalons...Orchidee schreef:Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Jammer eigenlijk!
Sorry! Zéér off-topic!
Het is toch logisch dat je niet naar een winkel die niet verkoopt wat jij wilt?Orchidee schreef:Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Jammer eigenlijk!

Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]
O echt, ik geef het doorwindorgel schreef:Dan kan ze er nu heel goed terecht. College Style verkoopt nu heel veel damespantalons...Orchidee schreef:Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Jammer eigenlijk!
Sorry! Zéér off-topic!

En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
Winkelen op afspraak of in een tijdslot doe ik niet!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat is misschien wel nooit.Orchidee schreef: En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
Want? Gewoon een nieuwsgierige vraag...Orchidee schreef: En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
- Niet meer zo actief -