Beroepingswerk discussie [5]

Terri

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Terri »

Wij hebben een predikant beroepen en die gaat binnenkort een beslissing nemen, spannend!
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Terri schreef:Wij hebben een predikant beroepen en die gaat binnenkort een beslissing nemen, spannend!
O fijn, wie is het geworden ?
Bruna

Bericht door Bruna »

John Galt schreef:
Bruna schreef:En als de dominee nu gewoon zelf in zwart pak wil lopen/fietsen is het dan wel goed? Of mag dat ook niet?
Alles mag, maar is het niet overdreven? Fietst de conducteur ook in zijn uniform? Of de kok met zijn hoge muts op?
Ja ik weet niet of het overdreven is.
Ik verbaas me erover dat mensen zich op refoforum verbazen over het feit dat een dominee in een zwart pak loopt of fietst?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Hollander

Bericht door Hollander »

Bruna schreef:Ja ik weet niet of het overdreven is.
Ik verbaas me erover dat mensen zich op refoforum verbazen over het feit dat een dominee in een zwart pak loopt of fietst?
Dat een dominee in een zwart pak loopt/fietst is helemaal niet verbazingwekkend. Lekker laten kletsen.
DDD

Bericht door DDD »

Wie heeft daar dan iets over geschreven? Dat heb ik helemaal gemist.
merel

Bericht door merel »

Bruna schreef:En als de dominee nu gewoon zelf in zwart pak wil lopen/fietsen is het dan wel goed? Of mag dat ook niet?
Zonder 'sociale' druk pakt niemand een zwart pak. Je moet namelijk moeite doen om die te vinden. De meeste pakken zijn (donker)blauw of grijs.
windorgel

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door windorgel »

merel schreef:
Zonder 'sociale' druk pakt niemand een zwart pak. Je moet namelijk moeite doen om die te vinden. De meeste pakken zijn (donker)blauw of grijs.
Welnee, in "refo-kring" zijn genoeg winkels waar ambtskleding wordt verkocht. Maar dat is wellicht een beetje buiten jouw blikveld.
merel

Bericht door merel »

Het klopt dat refowinkels buiten mijn zicht zijn. Als kleding alleen te koop is in winkels van bepaalde signatuur, dan betekent dat toch dat er sociale druk is om bepaalde kleding te dragen?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Het klopt dat refowinkels buiten mijn zicht zijn. Als kleding alleen te koop is in winkels van bepaalde signatuur, dan betekent dat toch dat er sociale druk is om bepaalde kleding te dragen?
Nee hoor, omdat er in bepaalde kringen vraag is naar bepaalde kleding, wordt die kleding in die kringen verkocht.

En verder kun je bij winkels waar ze kleding van Roy Robson verkopen heel eenvoudig een zwart pak bestellen. En vast ook van veel andere merken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Zij houd van dat stijltje maar vond het altijd erg jammer en sprak dat ook uit, dat er geen damesbroeken en pantalons werden verkocht.
Op een bepaald moment kwam ze er niet meer want dan kon ze géén complete "outfits" naar haar zin kopen en moest ze alsnog (met haar nieuwe aankopen) ergens anders heen om een bijpassende broek te kopen.
Jammer eigenlijk!
Sorry! Zéér off-topic!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:Mijn (onkerkelijke) tante kocht graag bij college style.
Zij houd van dat stijltje maar vond het altijd erg jammer en sprak dat ook uit, dat er geen damesbroeken en pantalons werden verkocht.
Op een bepaald moment kwam ze er niet meer want dan kon ze géén complete "outfits" naar haar zin kopen en moest ze alsnog (met haar nieuwe aankopen) ergens anders heen om een bijpassende broek te kopen.
Jammer eigenlijk!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Sorry! Zéér off-topic!
Dan kan ze er nu heel goed terecht. College Style verkoopt nu heel veel damespantalons...
Hollander

Bericht door Hollander »

Jammer eigenlijk!
Het is toch logisch dat je niet naar een winkel die niet verkoopt wat jij wilt? :?
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Orchidee »

windorgel schreef:
Jammer eigenlijk!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Sorry! Zéér off-topic!
Dan kan ze er nu heel goed terecht. College Style verkoopt nu heel veel damespantalons...
O echt, ik geef het doorAfbeelding
En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
Winkelen op afspraak of in een tijdslot doe ik niet!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef: En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
Dat is misschien wel nooit.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef: En ga er zelf misschien ook nog weleens kijken als ze ooit weer normaal open gaan.
Want? Gewoon een nieuwsgierige vraag...
- Niet meer zo actief -
Gesloten