Wat doen we vandaag?

TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

helma schreef:Als iets effectief is wil dat nog niet zeggen dat het niet occult kan zijn...
Inderdaad... wij hebben ervaring met alternatieve geneeskunde via bioresonantie. Het leek effect te hebben, maar de bijwerkingen waren veel erger dan de kwaal...

(een bijzonder soort van hardheid en koudheid 'van binnen' in alles wat met de dienst van de Heere te maken had en juist in de kerk...) en toen we naar de oorzaak zochten, op mogelijk occultisme stuitten en daarna per direct besloten om alle pillenpotjes linea-recta in de prullenbak te gooien en hiermee te stoppen, was dit ook meteen over).

Ja, het was gewoon een reformatorische dame waar we bij zaten, maar voor ons was het wel duidelijk: Dit nooit weer en héél ver vandaan blijven. De Heere heeft ons bewaard om op dit pad door te gaan.

Dus ja, ik wil niet beweren dat alle alternatieve geneeskunde occult zou zijn, dat niet, maar grote voorzichtigheid, zeker met vage methoden als bioresonantie en vage, extreem verdunde pilletjes, zou ik iedereen willen aanraden!! Als tenminste je ziel en zaligheid je liever is dan de gezondheid van je lichaam...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Het is sowieso niet in de haak, houd je er ver vandaan!
(Ik zeg dit uit liefde)
Ik hoop dat je "wakker"/"helder" word!
Echt niet generaliserend maar zo erg dat zoveel christenen en vooral "refo's" zo ontvankelijk zijn voor dergelijke en andere alternatieve praktijken.
Laatst gewijzigd door Orchidee op 20 feb 2023, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

http://eensamenbindendalternatief.nl/wp ... ikelen.pdf

Zie het 4e artikel, dat gaat over bioresonantie. (EDIT: en artikel 15, dat was ik even kwijt, dat is een vervolg n.a.v. vele reacties over bioresonantie die waren binnengekomen n.a.v. het 1e artikel. En als laatste zou ik ook willen wijzen op artikel 16, een andere "ervaringsdeskundige").
Voor de volledigheid: op deze website vind je ook een tegengeluid van deze saambinderartikelen, maar na onze ervaringen (zie vorige post) stuitte ik op deze artikelen waarmee voor ons het onverklaarbare (namelijk dat er iets goed mis was, we waren toen al gestopt) wel verklaard werd.
Laatst gewijzigd door TSD op 20 feb 2023, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

Eloesje schreef:
Hier laat ik het verder bij, ik zie het zeker niet als 'mijn geloof' , maar ik maak me wel zorgen over deze reacties, hoe harteloos en negatief over een instelling waar christenen werken.
Ik kan me indenken dat negatieve kwalificaties pijn doen als jij er zo goed geholpen bent Eloesje, en als je er veel herstel hebt ontvangen. De keerzijde is echter dat er ook mensen zijn die grote schade hebben opgenomen in het alternatieve circuit. Daarom gaan de discussies meestal ook zo fel over dit onderwerp: weinig mensen staan er neutraal in.

Zelf sta ik trouwens ook niet altijd 100% onbevangen tegenover de reguliere geneeskunde. Ik geloof dat er in de reguliere gezondheidszorg kaf onder het koren is en in de alternatieve wereld koren onder het kaf.

Maar al met al houd het graag bij de reguliere zorg en denk dat we niet genoeg kunnen waarderen wat we in Nederland hebben. Zodra er gezondheidszorgen zijn in mijn nabije omgeving sta ik daar elke keer weer paf van. De toewijding, de techniek, de kennis en kunde... onovertroffen w.m.b.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

Met alle respect, maar prof Paul is geen medicus. In deze geldt: 'schoonmaker, blijf bij je leest'. In zijn ogen is het een natuurkundig verschijnsel, meetbare magnetische spanningsvelden. Laat dat het nu juist niet zijn..
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

En is dr. Voll dan ook geen deskundige? Hij zou volgens dit artikel Nobelprijswinnaar zijn.

http://eensamenbindendalternatief.nl/wp ... rtikel.pdf

https://skepsis.nl/eav-diagnose/

Het is maar goed dat ik me hier niet in hoef te verdiepen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:En is dr. Voll dan ook geen deskundige? Hij zou volgens dit artikel Nobelprijswinnaar zijn.

http://eensamenbindendalternatief.nl/wp ... rtikel.pdf
https://www.kwakzalverij.nl/behandelwij ... gens-voll/

Het zijn charlatans. Wijlen mijn vader was ook cliënt bij een van de christelijke therapeuten die deze methodiek gebruiken. De middelen werden verstrekt Rene Broekhuyse, uit het BIG-register geschrapt na de dood van Sylvia Millecam. De middelen zijn o.a. sacharose balletjes gedrenkt in homeopathische vloeistof.

Het heeft mijn vader tienduizenden euro's gekost, en het heeft allemaal geen fluit geholpen. Mijn vader kon het betalen, er was dus verder geen centje pijn.

Betreffende therapeut kon maar niet begrijpen dat zijn 'diagnosemethodiek' niet leidde vaststelling van kanker bij zijn eigen vrouw. Toen ze naar een echte arts ging, was het al te laat. Ze was toen al terminaal.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

DDD schreef:En is dr. Voll dan ook geen deskundige? Hij zou volgens dit artikel Nobelprijswinnaar zijn.

http://eensamenbindendalternatief.nl/wp ... rtikel.pdf

https://skepsis.nl/eav-diagnose/

Het is maar goed dat ik me hier niet in hoef te verdiepen.
Ik vind je 2e artikel toch echt overtuigender dan het eerste
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Waar baseer je op dat het nonsens is?
Een leverwaarde van 1000 komt alleen voor bij mensen die dusdanig ernstig ziek zijn dat ze kans lopen op celafsterving.
Lees je wel goed? Ik heb het over leverwaardes van 300, wat normaal rond de 80 ligt maar dus niet hoog genoeg zijn om in te grijpen omdat alle onderzoeken verder niets uitwezen.
Stuur maar een mail over welke leverwaardes je het precies hebt. Ik geloof er niet zoveel van.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

GerefGemeente-lid schreef:
Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Waar baseer je op dat het nonsens is?
Een leverwaarde van 1000 komt alleen voor bij mensen die dusdanig ernstig ziek zijn dat ze kans lopen op celafsterving.
Lees je wel goed? Ik heb het over leverwaardes van 300, wat normaal rond de 80 ligt maar dus niet hoog genoeg zijn om in te grijpen omdat alle onderzoeken verder niets uitwezen.
Stuur maar een mail over welke leverwaardes je het precies hebt. Ik geloof er niet zoveel van.
:nonnon
Mail verzonden
KDD
Berichten: 1579
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door KDD »

Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door CvdW »

De bloedvloeiende vrouw had al haar geld besteed aan medicijnmeesters en niemand kon haar genezen.
Wat is de les?
Mag je al je geld niet besteden aan medicijnmeesters? Je mag al je geld aan medicijnmeesters besteden. Echter wij moeten ons vertrouwen op de Heere stellen, ook in het gebruik van medicijnmeesters. En dan mag je kritisch zijn richting medicijnen in de reguliere hoek (denk aan hormonale medicijnen) en kritisch zijn richting alternatieve geneeswijze.
Natuurlijke producten (propolis brokken) zijn producten die uit de schepping Gods komen en geoorloofd om te gebruiken.
Hoopvol
Berichten: 1333
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

Ik snap Eloesje wel. Soms loop je in de reguliere zorg tegen de muur. Je krijgt geen verwijsbrief bij de huisarts, je wordt in het ziekenhuis niet serieus genomen, er wordt niet geluisterd en de klachten worden niet geloofd. Wij zijn na een paar jaar tobben ook bij een alternatief mens geweest en die heeft een bloedonderzoek gedaan, en dat bloedonderzoek wel bij een fatsoenlijk laboratorium. Daaruit kwamen wel diverse allergieën. Pas 2 jaar later, als je eindelijk serieus genomen wordt in het ziekenhuis wordt hetzelfde bloedonderzoek gedaan alleen nu door het ziekenhuis. De uitslagen waren exact gelijk.

Ik denk niet dat alternatieve geneeskunde per definitie slecht is alleen ik ben wel enorm huiverig voor occulte invloeden.
Bruna
Berichten: 1764
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bruna »

Hoopvol schreef:Ik snap Eloesje wel. Soms loop je in de reguliere zorg tegen de muur. Je krijgt geen verwijsbrief bij de huisarts, je wordt in het ziekenhuis niet serieus genomen, er wordt niet geluisterd en de klachten worden niet geloofd. Wij zijn na een paar jaar tobben ook bij een alternatief mens geweest en die heeft een bloedonderzoek gedaan, en dat bloedonderzoek wel bij een fatsoenlijk laboratorium. Daaruit kwamen wel diverse allergieën. Pas 2 jaar later, als je eindelijk serieus genomen wordt in het ziekenhuis wordt hetzelfde bloedonderzoek gedaan alleen nu door het ziekenhuis. De uitslagen waren exact gelijk.

Ik denk niet dat alternatieve geneeskunde per definitie slecht is alleen ik ben wel enorm huiverig voor occulte invloeden.
Ik ben het hier ook wel mee eens. Als je tegen een muur aanloopt dan ga je toch ook verder kijken.
Ostheopatie wordt volgens mij ook veel gebruikt. Dit is toch ook 'alternatief'.
Plaats reactie