Wat doen we vandaag?

henriët

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:Vandaag kwamen we door Enter (daar heeft DIA het wel eens over?) en Rijssen.... dus dachten we even aan DIA en Hendrikus.... en dat we geen adressen hadden, dus niet langs konden gaan, maar daar hadden we ook niet echt tijd voor eigenlijk.
Eigenlijk zouden we die adressen in ieder geval moeten hebben... als we in Rijssen komen. Maar DIA kunnen we ook misschien vinden bij de grote suup :)
Voorlopig alleen op dinsdag had hij geschreven, anders hadden we even de AH opgezocht.... al was het maar om drinken te halen, want we hadden toch dorst....
Dat zou wel een verassing zijn geweest! Je zou trouwens niet de eerste RF'er zijn die ik bij AH heb waargenomen.... Maar die anderen zijn 'gewone Rijssenaren', zoals Hendrikus.
Eens sprak me een klant aan: "Meneer, kunt u me zeggen waar de chocoladepoeder staat?" Ik begreep dat ze cacao bedoelde, en leidde haar naar het product. Later bleek uit wat contact met Gijs83 dat dat zijn moeder was geweest. IK kende haar niet... Maar ik had het wel goed onthouden. Niet iedereen vraagt tenslotte naar 'chocoladepoeder'. :)
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

keuken een mega-beurt gegeven..... (en de zon schijnt niet eens...)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:keuken een mega-beurt gegeven..... (en de zon schijnt niet eens...)
De zon schijnt wel, maar het is k-k-k-oud!
Ik hoop vanmiddag naar de kerk te gaan, maar vraag me af of ik de energie er wel voor heb.
Best lastig om voor alle keuzes zo bewust te moeten kiezen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Vandaag 2 reanimaties gehad. Elke reanimatie brengt weer ethische vraagstukken mee. En hoewel een reanimatie went, de dood went nooit en familie met verdriet zeker niet.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

@ Vlinder: inderdaad, dat is ook ontzettend moeilijk, sterkte
@ Jolanda: ik snap het wel, hoofd omhoog, het gaat weer over.... (en vooral voorjaarsbolletjes voor jezelf kopen, dat zijn ook van die bolletjes in het donker, maar ze kómen uit en gaan bloeien!!!)
MarthaMartha

Ik weet het nog niet goed...

Kleine demo gaat een paar uurtjes bij een vriendje spelen, dus ik heb de morgen voor mezelf.

Er draait een was, ik wil sowieso boodschappen doen....

En verder, ik kan een tafeltje met twee stoeltjes gaan schuren/verven, maar dat is een heel gedoe natuurlijk...
Ik kan in bed kruipen met een boek... of uitgebreid in bad gaan liggen... of de badkamer soppen... of een kast uitmesten...

Pfff... wat een mogelijkheden... ik weet het gewoon niet...
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:Ik weet het nog niet goed...

Kleine demo gaat een paar uurtjes bij een vriendje spelen, dus ik heb de morgen voor mezelf.

En verder, ik kan een tafeltje met twee stoeltjes gaan schuren/verven, maar dat is een heel gedoe natuurlijk...
Ik kan in bed kruipen met een boek... of uitgebreid in bad gaan liggen... of de badkamer soppen... of een kast uitmesten...

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is, geen van alle mogelijkheden zeker? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Mara schreef:

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is, geen van alle mogelijkheden zeker? ;)
Whahahaha.... nou, ik heb drie wassen gedraaid, verder het kamertje van kleine demo opgeruimd (daar stapelen de verhuisdozen zich gestaag op, het ziet er nu weer redelijk uit, alles wat we niet meer nodig hebben achteraan, allerlei dingen die we nog wel nodig hebben vooraan... Verder pieste de kat op de mat, dus die ligt nu buiten vol sop en een emmer water erover... in het zonnetje, hoop dat ie een beetje droogt... Ik heb eventjes in bad gelegen, ook lekker en nu zit ik gewoon op de bank en heb ik net -kadootje voor mezelf- een paar ariadne-at-home-kinderen besteld.... gewoon om leuke ideeën op te doen voor het nieuwe huis... (Zó leuk, want we hebben hier nog nooit een kinderkamertje klaargemaakt, hadden we geen ruimte voor, straks dus wel... ik geniet er nu al van).

En nu zit ik tegen die boodschappen aan te hikken, moet het vandaag nog wel doen, maar ben het eigenlijk ook helemaal zat nu, dus ik blijf effies lekker zitten, over een halfuurtje komt kleine demo weer denk ik, dus dan eten en samen even lekker slapen, daarna zien we wel weer verder, moet ook nog even naar fysio, maar gelukkig komt de dochter van Helma vanmiddag ook even helpen/oppassen.

oh ja, bij nader inzien is dat tafeltje met die stoeltjes te gammel en te brak om er veel werk te steken... wordt niet echt mooi meer schat ik in...
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:

Whahahaha.... nou, ik heb drie wassen gedraaid, verder het kamertje van kleine demo opgeruimd (daar stapelen de verhuisdozen zich gestaag op, het ziet er nu weer redelijk uit, alles wat we niet meer nodig hebben achteraan, allerlei dingen die we nog wel nodig hebben vooraan... Verder pieste de kat op de mat, dus die ligt nu buiten vol sop en een emmer water erover... in het zonnetje, hoop dat ie een beetje droogt... Ik heb eventjes in bad gelegen, ook lekker en nu zit ik gewoon op de bank en heb ik net -kadootje voor mezelf- een paar ariadne-at-home-kinderen besteld.... gewoon om leuke ideeën op te doen voor het nieuwe huis... (Zó leuk, want we hebben hier nog nooit een kinderkamertje klaargemaakt, hadden we geen ruimte voor, straks dus wel... ik geniet er nu al van).

En nu zit ik tegen die boodschappen aan te hikken, moet het vandaag nog wel doen, maar ben het eigenlijk ook helemaal zat nu, dus ik blijf effies lekker zitten, over een halfuurtje komt kleine demo weer denk ik, dus dan eten en samen even lekker slapen, daarna zien we wel weer verder, moet ook nog even naar fysio, maar gelukkig komt de dochter van Helma vanmiddag ook even helpen/oppassen.

oh ja, bij nader inzien is dat tafeltje met die stoeltjes te gammel en te brak om er veel werk te steken... wordt niet echt mooi meer schat ik in...
Ha ha ik vond het wel herkenbaar. Toen onze jongste voor het eerst 2 uurtjes naar de peuterspeelzaal ging, en de anderen dus op school, zag ik opeens een zee van tijd voor me liggen, met mogelijkheden. Uiteindelijk zat ik voor me uit te mijmeren thuis, met een kopje koffie. Blij......en melancholiek..... ;(
Die 2 uurtjes vlogen om!
refo

Bericht door refo »

MarthaMartha schreef:Verder pieste de kat op de mat, dus die ligt nu buiten vol sop en een emmer water erover... in het zonnetje, hoop dat ie een beetje droogt...
Een kat vol sop met een emmer water erover. :super
Mara

Bericht door Mara »

Tegen muren van bureaucratische instellingen lopen :banghead :cry
MarthaMartha

refo schreef:
MarthaMartha schreef:Verder pieste de kat op de mat, dus die ligt nu buiten vol sop en een emmer water erover... in het zonnetje, hoop dat ie een beetje droogt...
Een kat vol sop met een emmer water erover. :super
:haha het zou vast helpen...
helma

Bericht door helma »

Wij hebben samen onze dochter (en nichtje) naar Schiphol gebracht; zij gaan 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Jeruzalem.
Daarna een vissie gegeten in Bunschoten en bij Ikea Amersfoort nog even wat inkopen gedaan.

Straks naar een kerkdienst met als voorganger Kees Kraayenoord. Er trouwen een vriendin en vriend van onze dochter. Zijn ouders zijn lid van onze gemeente dus ik vind het om meerdere redenen goed om mee te leven.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Wij hebben samen onze dochter (en nichtje) naar Schiphol gebracht; zij gaan 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Jeruzalem.
Daarna een vissie gegeten in Bunschoten en bij Ikea Amersfoort nog even wat inkopen gedaan.

Straks naar een kerkdienst met als voorganger Kees Kraayenoord. Er trouwen een vriendin en vriend van onze dochter. Zijn ouders zijn lid van onze gemeente dus ik vind het om meerdere redenen goed om mee te leven.
Druk dagje Helma. Is dat geen behoorlijk verschil in "ligging" tussen bruid en bruidegom? ;(
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:Wij hebben samen onze dochter (en nichtje) naar Schiphol gebracht; zij gaan 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Jeruzalem.

Druk dagje Helma. Is dat geen behoorlijk verschil in "ligging" tussen bruid en bruidegom? ;(
Nou nee; meer in ligging bruidsouders/bruidspaar denk ik....
Plaats reactie