Eerlijk gezegd kan ik deze ‘lenigheid ‘ niet helemaal begrijpen.huisman schreef:Verstandig optreden van 'ons' curatorium. Voorbeeld voor en tot beschaming van de deputaten KOKR.
https://www.rd.nl/artikel/1153204
Christelijke Gereformeerde Kerken
Re: Christelijke Gereformeerde Kerken
Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
-
Evangelist
Het lijkt me verstandig om zo te handelen. Wat mij betreft is het curatorium daarin deputaten Vertegenwoordiging en vooral deputaten Kerkorde ten voorbeeld. Iedereen weet dat de kerken uiteen gaan en dat er daardoor twee soorten Christelijk Gereformeerde Kerken komen; laat dat rustig, zonder allerlei discussies (zoals hier of RF, waaraan ik ook heb meegedaan) gebeuren, zodat er voor een deel zaken ontvlochten kunnen worden en voor een ander deel dingen nog gezamenlijk gedragen kunnen blijven worden.MidMid schreef: ↑Vandaag, 22:06 Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
Ik ben het wel met je eens dat het ten aanzien van het curatorium op de langere termijn wellicht anders zal gaan of zelfs zal moeten gaan. Maar in 2026 lijkt me de gekozen lijn erg verstandig.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Waarom ingewikkeld? Vond je het ook ingewikkeld dat de classisverslagen van de classes in opbouw in de Wekker stonden?MidMid schreef: ↑Vandaag, 22:06 Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
Denk dat de houding van curatorium een verstandige houding is in deze overgangssituatie. Zeker verstandig richting de studenten .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jazeker. Dat bewijs heb jij ook in de laatste en door velen betwiste notitie van KOKR. Velen aan beide zijden van de breuk.Middenrefo schreef: ↑Vandaag, 21:13Ik vond het ook een mooi interview. Maar jouw opmerking over deputaten kokr is, met alle respect, onzin. Het curatorium en deputaten kokr hebben totaal verschillende verantwoordelijkheden die je niet met elkaar kunt vergelijken. En wie zegt dat deputaten kokr ook niet graag zouden willen dat de TUA blijft functioneren voor beide groepen? Heb je er bewijs van dat ze dat anders zien dan het curatorium?huisman schreef: ↑Vandaag, 21:08 Verstandig optreden van 'ons' curatorium. Voorbeeld voor en tot beschaming van de deputaten KOKR.
https://www.rd.nl/artikel/1153204
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ad. 2 Eens voor wat betreft dat het voor nu een verstandige en wijze houding is, maar het gaat mij om de stem en het verlangen naar de toekomst toe; dat vind ik lastig. Ds. Bovenkamp spreekt daar overigens ook nadrukkelijk terughoudend en laat zien dat eerst de GS aan zet is.huisman schreef: ↑58 minuten geledenWaarom ingewikkeld? Vond je het ook ingewikkeld dat de classisverslagen van de classes in opbouw in de Wekker stonden? (1)MidMid schreef: ↑Vandaag, 22:06 Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
Denk dat de houding van curatorium een verstandige houding is in deze overgangssituatie. (2) Zeker verstandig richting de studenten.
ad. 1 Ja, vond ik zelfs problematisch. Zeker in het licht van de eerste zinnen van een column van ds. Schenau. Hij verwijst in zijn intro naar classisverslagen achterin, wist hij dat daar ook die van de classis i.o. stonden? Ik vond het voorbarig en ergens ook ondermijnend. Maar dat heeft alles te maken met mijn gedachten over het alternatief dat Rijnsburg c.s. aan het uitrollen is.