COVID-19
Re: COVID-19
NOS heeft nu een klimaatliveblog. Het coronaliveblog vind ik niet. Waarschijnlijk beleid om 1 links blog in de lucht te houden? 

Eigenlijk best wel jammer dat honden geen corona krijgen en permanent in quarantaine moeten blijven.
Als je met mensen te maken heeft dan krijg je de honden lief. Bij jou is dat dus niet waar. En andersom ook niet volgens mij.Wim Anker schreef:Eigenlijk best wel jammer dat honden geen corona krijgen en permanent in quarantaine moeten blijven.
In plaats van honden kan ook katten worden gelezen overigens.
Al een aantal weken ontbreekt het coronaliveblog in het weekend.Ad Anker schreef:NOS heeft nu een klimaatliveblog. Het coronaliveblog vind ik niet. Waarschijnlijk beleid om 1 links blog in de lucht te houden?
-
Pfff, even klagen. Heb flink last van Corona en vind het virus eerlijk gezegd best pittig en zeker niet meevallen. Zeer zwaar verkouden, hoofd helemaal vol, alles doet pijn en nul energie. En dat hoesten doet pijn.
Zo, dat is eruit
Zo, dat is eruit

- Maanenschijn
Sterkte, beterschap en doe rustig aan. Je symptomen herken ik goed.Amstelodamense schreef:Pfff, even klagen. Heb flink last van Corona en vind het virus eerlijk gezegd best pittig en zeker niet meevallen. Zeer zwaar verkouden, hoofd helemaal vol, alles doet pijn en nul energie. En dat hoesten doet pijn.
Zo, dat is eruit
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Beterschap en sterkte!Amstelodamense schreef:Pfff, even klagen. Heb flink last van Corona en vind het virus eerlijk gezegd best pittig en zeker niet meevallen. Zeer zwaar verkouden, hoofd helemaal vol, alles doet pijn en nul energie. En dat hoesten doet pijn.
Zo, dat is eruit
Mag ik vragen of jij wel/niet gevaccineerd was? Niet om te oordelen hoor, maar meer om te inventariseren hoe ziek men met/zonder vaccinatie wordt

De mensen die ik ken waren met een week hersteld. Wel hebben meerdere mensen last van langdurige klachten, zoals smaak- en reukverlies, moeheid en verlies van conditie. Zelf heb ik last van verlies van conditie, als ik de trap oploop ben ik buiten adem.merel schreef:
Mag ik vragen of jij wel/niet gevaccineerd was? Niet om te oordelen hoor, maar meer om te inventariseren hoe ziek men met/zonder vaccinatie wordt
Voor zover ik het kan waarnemen leidt het vaccin vooral tot een mild ziekteverloop maar voorkomt het niet in alle gevallen langdurige effecten.
In jouw familie zitten veel ongevaccineerde complotdenkers, heb je al meerdere keren gezegd. Je zou haast zeggen dat hier dan ook iets te zeggen moet zijn over het ziekteverloop van ongevaccineerden. Immers alle ongevaccineerden worden besmet volgens de geleerden.Ambtenaar schreef:De mensen die ik ken waren met een week hersteld. Wel hebben meerdere mensen last van langdurige klachten, zoals smaak- en reukverlies, moeheid en verlies van conditie. Zelf heb ik last van verlies van conditie, als ik de trap oploop ben ik buiten adem.merel schreef:
Voor zover ik het kan waarnemen leidt het vaccin vooral tot een mild ziekteverloop maar voorkomt het niet in alle gevallen langdurige effecten.
Ik denk niet dat het verstandig is om het ziekteverloop na vaccinatie af te leiden van onze eigen omgeving. Dat zijn maar een paar verhalen.
Er is vast wel een studie hierover verschenen. En dan een onderzoek waar veel (verschillende soorten) mensen aan mee hebben gedaan.
Er is vast wel een studie hierover verschenen. En dan een onderzoek waar veel (verschillende soorten) mensen aan mee hebben gedaan.
Inderdaad. Er is niet zoiets als "het ziekteverloop van ongevaccineerden". Net zomin als dat er een ziekteverloop van gevaccineerden is.Habitat schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om het ziekteverloop na vaccinatie af te leiden van onze eigen omgeving. Dat zijn maar een paar verhalen.
Beetje onbeschaamde vraag. Hoe oud ben je? En sterkte en beterschap natuurlijk.Amstelodamense schreef:Pfff, even klagen. Heb flink last van Corona en vind het virus eerlijk gezegd best pittig en zeker niet meevallen. Zeer zwaar verkouden, hoofd helemaal vol, alles doet pijn en nul energie. En dat hoesten doet pijn.
Zo, dat is eruit
Systematisch onderzoek naar bijwerkingen is er wel degelijk. Google bijvoorbeeld op "self-controlled case series" en Covid
Het risico op vrijwel alle "bijwerkingen" lijkt echt een stuk groter bij besmetting dan bij vaccinatie. Natuurlijk is er wel het een en ander op af te dingen (hoe zit het bij tieners en vrouwelijke twintigers?) Maar als we die even buiten beschouwing laten is het verschil echt vrij groot (hier bijvoorbeeld over een specifieke bijwerking waar men bang voor was:
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1931
Het risico op vrijwel alle "bijwerkingen" lijkt echt een stuk groter bij besmetting dan bij vaccinatie. Natuurlijk is er wel het een en ander op af te dingen (hoe zit het bij tieners en vrouwelijke twintigers?) Maar als we die even buiten beschouwing laten is het verschil echt vrij groot (hier bijvoorbeeld over een specifieke bijwerking waar men bang voor was:
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1931
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."