Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Tiberius
Administrator

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door Tiberius »

wim schreef:
Tiberius schreef: Het gebeurt ook wel eens, dat leden die in het bezit zijn van kerktelefoon, de preek opnemen. :hum
1. Ik kan aan de opname komen.
2. Ik mag de opname niet verspreiden.

Dus wat doe ik? :hum
1. De opname bestellen maar niet verspreiden. :hum
2. Aan Wilhelm vertellen hoe hij er ook aan kan komen maar niet verspreiden. ;)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
wim schreef:
Tiberius schreef: Het gebeurt ook wel eens, dat leden die in het bezit zijn van kerktelefoon, de preek opnemen. :hum

1. De opname bestellen maar niet verspreiden. :hum
2. Aan Wilhelm vertellen hoe hij er ook aan kan komen maar niet verspreiden. ;)

Tib, bedankt voor je meedenken ;) , maar ik zie dat ik deze preek al beluisterd heb, hij heeft deze preek nl pas ook elders gehouden.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

wim schreef:

Wim ik waarder je principiële houding!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gian

Bericht door Gian »

wim schreef:
Waarom niet?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
freek

Bericht door freek »

Gian schreef:
wim schreef:
Waarom niet?
Moet je een pagina terug maar eens doornemen.
Gian

Bericht door Gian »

Oke snap'm
;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

Over Gods dwaasheid.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:Over Gods dwaasheid.
Daar moet je ons toch echt iets meer van vertellen, Lassie!
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

Dat zal vast hierover gegaan zijn: 25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen; en het zwakke Gods is sterker dan de mensen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

De heerlijkheid Gods (nav Mozes' vraag - Exodus). 's Morgens heb ik gewerkt dus helaas geen preek gehoord...tenminste, overal een stukje doordat mensen de kerktelefoon aan hadden staan.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Genesis 6
's morgens vs 6 en 's avonds vs 22 als kernteksten.
Twee heel bijzondere duidelijke preken. En erg confronterend. 's Morgens ging het over de dagen van Noach, dat God berouw had, dat het Hem verdriet deed, al die zonden van de mensen. De vraag was: huilt God om jou, om mij? Hoe vaak trappen we Hem niet op het hart? De dagen van Noach waren op het eerste gezicht goede dagen. Er was veel welvaart, men had goede ontwikkelingen gemaakt op gebied van landbouw ed. Maar het orele verval was groot. Met name ook omtrent het 7e gebod. Doet dat ons niet denken aan de dag van vandaag? Hij nam er twee voorbeelden uit: sex voor het huwelijk en homosexualiteit. Waarschuwde dat dit niet goed was, verkeerd was, dat je het nooit goed kon praten. Maar was direct heel pastoraal. Als je als ongetrouwd stel gezondigd had: stop ermee, belijd jullie schuld voro God en begin opnieuw. Want dat kan altijd. En als je te kampen hebt met homosexuele gevoelens: "ik hoop dat je de weg naar de pastorie kan vinden, zodat we samen kunnen bidden en strijden"
's Avonds de gehoorzaamheid van Noach: "doen wat God zegt!" Noach luisterde naar God, was gehoorzaam. God had Zijn verbond gesloten met Noach: Maar met u zal Ik Mijn verbond oprichten. Dat eiste wel gehoorzaamheid. Stel dat Noach dat niet had gedaan, niet de ark had gebouwd. Dan kon Hij ook niet gered worden. God heeft met ons ook een verbond gesloten, met de doop. Maar dat eist (zie het doopformulier) van ons wel een nieuwe gehoorzaamheid. Hoe kan je gehoorzamen? Hoe kon Noach gehoorzamen? Door het geloof! (Heb 11) Maar hoe weet je wat God van ons vraagt? Kijk voor je, daar ligt de Bijbel. Daar staat alles in wat God vraagt. "Maar ik vind de Bijbel zo moeilijk" Dan is het maar de vraag of je er wel genoeg in bezig bent. Of je er op de juiste manier mee bezig bent. God spreekt tot ons door Woord en Geest. Hij wil, als je luisterd, ook de moeilijke dingen in de Bijbel je duidelijk maken. Lees de Bijbel dan altijd biddend!

Zomaar wat punten uit de preek.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

's ochtends:
Maar dien den HEERE verwachten, zullen de kracht vernieuwen; zij zullen opvaren met vleugelen, gelijk de arenden; zij zullen lopen, en niet moede worden; zij zullen wandelen, en niet mat worden. (Jesaja 40)

's middags:
Zondag 10, daarvan de eerste vraag.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

's-morgens: Hooglied 2:10: Mijn Liefste antwoordt en zegt tot mij: Sta op, Mijn vriendin, Mijn schone, en kom. (In deze dienst werd het Heilig Avondmaal bediend).
's-middags: Lukas 18:9-14: Over de farizeeër en de tollenaar(leespreek van Ds.J.Spaans uit Canada; kon je overigens goed naar luisteren, had wel iets weg van de preken van Ds.A.Hoogerland).
's-avonds: Zondag 1 HC vr.1 antw: a-e(dit ter nabetrachting op het Heilig Avondmaal)(Heeft onze dominee wel vaker om ineens uit de HC te preken. Ook een keer met Hemelvaartsdag gedaan!) In deze preek kwam het de noodzaak van separeren vaak naar voren.
henriët

Bericht door henriët »

Jongere schreef:'s ochtends:
Maar dien den HEERE verwachten, zullen de kracht vernieuwen; zij zullen opvaren met vleugelen, gelijk de arenden; zij zullen lopen, en niet moede worden; zij zullen wandelen, en niet mat worden. (Jesaja 40)

's middags:
wat mooi jongere s ochtends.
hebben wij een paar maanden terug een preek over gehad, zo enorm moedgevend hè, vind je niet,
hoop dat je er veel aan mocht hebben... of zult hebben!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

henriët schreef:
Jongere schreef:'s ochtends:

's middags:
wat mooi jongere s ochtends.
hebben wij een paar maanden terug een preek over gehad, zo enorm moedgevend hè, vind je niet,
hoop dat je er veel aan mocht hebben... of zult hebben!
Ja, soms kun je er wonderlijk lang tegenaan met de spijze die je bijvoorbeeld op zondag mag ontvangen. Dan is het zo kostelijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gesloten