Veel succes met alles!Maanenschijn schreef:Onderweg naar Kyiv, over een uurtje hoop ik te arriveren.
Wat doen we vandaag?
-
Re: Wat doen we vandaag?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ja maar eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel zin in.JvW schreef:Alle uren tellen mee, dus ook het doen van de administratie. En dus ook het ‘zoeken’ naar je uren…Eloesje schreef:Viel het bij mij mee. Ik heb ze net vanaf september ingevoerd. En ik kom net 80 uur te kort voor de zelfstandigen aftrek dus ben benieuwd wat m'n boekhouder gaat doen straks bij de ib aangifte.Zeeuw schreef:Uren schrijven over vorig jaar. Confronterend als de laatste urenstaat dan van half juni is
Vanavond lekker op de bank met m'n benen omhoog
Ik ga vandaag een renovatie plan maken voor de wasruimte en werkkamer. Beide hard nodig, wil het vant voorjaar aanpakken incl nieuwe kozijnen en een rolluik, dat gaat veel kou en vocht schelen waarschijnlijk!
-
I.p.v. rolluik kan je ook elektrische zonwering overwegen, scheelt ook een hoop warmte in de zomer.Eloesje schreef:Ja maar eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel zin in.JvW schreef:Alle uren tellen mee, dus ook het doen van de administratie. En dus ook het ‘zoeken’ naar je uren…Eloesje schreef:Viel het bij mij mee. Ik heb ze net vanaf september ingevoerd. En ik kom net 80 uur te kort voor de zelfstandigen aftrek dus ben benieuwd wat m'n boekhouder gaat doen straks bij de ib aangifte.Zeeuw schreef:Uren schrijven over vorig jaar. Confronterend als de laatste urenstaat dan van half juni is
Ik ga vandaag een renovatie plan maken voor de wasruimte en werkkamer. Beide hard nodig, wil het vant voorjaar aanpakken incl nieuwe kozijnen en een rolluik, dat gaat veel kou en vocht schelen waarschijnlijk!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Dat zegt me niks eigenlijk. Wat houd dat in?HersteldHervormd schreef:
I.p.v. rolluik kan je ook elektrische zonwering overwegen, scheelt ook een hoop warmte in de zomer.
Voor de warmte in de zomer is het niet echt nodig, de zon staat niet op deze kamer. Rolluik is meer inbraakpreventie en verduisterd voor als we er ooit een slaapkamer van maken.
-
Dat is een rolluik wat dan buiten op de gevel gemonteerd word en kan je met een afstandsbediening of een knop op de muur bedienen. Je hebt ook varianten voor een smart home.Eloesje schreef:Dat zegt me niks eigenlijk. Wat houd dat in?HersteldHervormd schreef:
I.p.v. rolluik kan je ook elektrische zonwering overwegen, scheelt ook een hoop warmte in de zomer.
Voor de warmte in de zomer is het niet echt nodig, de zon staat niet op deze kamer. Rolluik is meer inbraakpreventie en verduisterd voor als we er ooit een slaapkamer van maken.
Wat is nu jouw verschil tussen rolluik en elektrische zonwering dat eigenlijk ook een rolluik is?HersteldHervormd schreef:Dat is een rolluik wat dan buiten op de gevel gemonteerd word en kan je met een afstandsbediening of een knop op de muur bedienen. Je hebt ook varianten voor een smart home.Eloesje schreef:Dat zegt me niks eigenlijk. Wat houd dat in?HersteldHervormd schreef:

Gaan wij nu creatief boekhouden promoten om belastingkorting te krijgen?JvW schreef:Alle uren tellen mee, dus ook het doen van de administratie. En dus ook het ‘zoeken’ naar je uren…Eloesje schreef:Viel het bij mij mee. Ik heb ze net vanaf september ingevoerd. En ik kom net 80 uur te kort voor de zelfstandigen aftrek dus ben benieuwd wat m'n boekhouder gaat doen straks bij de ib aangifte.Zeeuw schreef:Uren schrijven over vorig jaar. Confronterend als de laatste urenstaat dan van half juni is
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wie zijn wij?huisman schreef:Gaan wij nu creatief boekhouden promoten om belastingkorting te krijgen?JvW schreef:Alle uren tellen mee, dus ook het doen van de administratie. En dus ook het ‘zoeken’ naar je uren…Eloesje schreef:Viel het bij mij mee. Ik heb ze net vanaf september ingevoerd. En ik kom net 80 uur te kort voor de zelfstandigen aftrek dus ben benieuwd wat m'n boekhouder gaat doen straks bij de ib aangifte.Zeeuw schreef:Uren schrijven over vorig jaar. Confronterend als de laatste urenstaat dan van half juni is
Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.Zeeuw schreef:Wat is nu jouw verschil tussen rolluik en elektrische zonwering dat eigenlijk ook een rolluik is?HersteldHervormd schreef:Dat is een rolluik wat dan buiten op de gevel gemonteerd word en kan je met een afstandsbediening of een knop op de muur bedienen. Je hebt ook varianten voor een smart home.Eloesje schreef:Dat zegt me niks eigenlijk. Wat houd dat in?HersteldHervormd schreef:
Rolluik komt buiten, inderdaad op afstand te bedienen

Creatief boekhouden vind ik het niet, alle uren, ook als je nadenkt over je onderneming, horen erbij. Maar als je 1000 uur nagedacht hebt en 150 gewerkt gaat er iets mank hé. Belastingdienst kijkt overigens niet alleen naar de uren, ook oa de omzet moet in verhouding staan met de uren.Zeeuw schreef:Wie zijn wij?huisman schreef:
Gaan wij nu creatief boekhouden promoten om belastingkorting te krijgen?
Maar ik heb geen zin in gedoe, als ik moet gaan sprokkelen zou ik het niet prettig vinden als ze me komen controleren.
Dat laatste snap ik helemaal. Echt goed bijhouden is best ingewikkeld. Je zult vaak genoeg 's avonds op de bank aan het denken zijn over ondernemen, maar dat vast niet schrijven. Ik heb qua opdrachten eigenlijk het liefste fixed fees. Dan hoef ik me over de 'denk-uren' niet druk te maken in ieder geval.Eloesje schreef:Creatief boekhouden vind ik het niet, alle uren, ook als je nadenkt over je onderneming, horen erbij. Maar als je 1000 uur nagedacht hebt en 150 gewerkt gaat er iets mank hé. Belastingdienst kijkt overigens niet alleen naar de uren, ook oa de omzet moet in verhouding staan met de uren.Zeeuw schreef:Wie zijn wij?huisman schreef:
Gaan wij nu creatief boekhouden promoten om belastingkorting te krijgen?
Maar ik heb geen zin in gedoe, als ik moet gaan sprokkelen zou ik het niet prettig vinden als ze me komen controleren.
-
Hij zit buiten, dus de zon schijnt niet naar binnen.Eloesje schreef: Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.
Ik ging er een beetje vanuit dat je een scherm binnen wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Dat heet dan toch een screen?HersteldHervormd schreef:Hij zit buiten, dus de zon schijnt niet naar binnen.Eloesje schreef: Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.
Ik ging er een beetje vanuit dat je een scherm binnen wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet.
-
Nee, verre van dat! Daar ben ik helemaal niet voor, sterker nog daar blijf ik altijd heel ver vandaan. Wat ik in de praktijk vaak ben tegengekomen is dat men juist te weinig meeneemt en dan doe je jezelf tekort. Het doen van administratie, klantenbezoeken die niet gelijk tot omzet leiden enzovoorts tellen ook mee. Bij een werknemer zijn er meestal ook heel wat uren die niet direct productief te noemen zijn, wat niet wil zeggen dat dat betekent dat die uren niet gewerkt zijn. Een en ander moet uiteraard nog wel in verhouding staan.huisman schreef:Gaan wij nu creatief boekhouden promoten om belastingkorting te krijgen?JvW schreef:Alle uren tellen mee, dus ook het doen van de administratie. En dus ook het ‘zoeken’ naar je uren…Eloesje schreef:Viel het bij mij mee. Ik heb ze net vanaf september ingevoerd. En ik kom net 80 uur te kort voor de zelfstandigen aftrek dus ben benieuwd wat m'n boekhouder gaat doen straks bij de ib aangifte.Zeeuw schreef:Uren schrijven over vorig jaar. Confronterend als de laatste urenstaat dan van half juni is
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
Screens zijn toch juist buiten?Zeeuw schreef:Dat heet dan toch een screen?HersteldHervormd schreef:Hij zit buiten, dus de zon schijnt niet naar binnen.Eloesje schreef: Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.