Ik mis.....

-DIA-

Re: Ik mis.....

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ik denk dat jullie als "ongeletterden" er vaak meer van begrijpen dan de verstandigen :huhu
Je verstand kan je nl heel erg in de weg staan
Dat is waar. Een lieve oude vriend die nu de strijd voor eeuwig te boven mag zijn, was vaak in twijfel of zijn werk niet slechts verstandswerk was. Maar de vruchten kwamen wel openbaar, en aan hun vruchten kunnen wij ze toch kennen. Ook mocht de geliefde vriend een gezegende en ruime ingang vinden in het Koninkrijk der hemelen. Er wordt wel eens gezegd (of ook al niet meer?) Een nauw leven geeft vaak een ruim sterven. Daar zijn vele voorbeelden van, dat dit waar is.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
vlinder

Bericht door vlinder »

Mariavt schreef:
-DIA- schreef:Gelukkig dat niemand mij gemist heeft... Ik heb vanavond na 2 weken forum-arrest heel wat gelezen, maar niet bar veel zin om overal op te reageren.
Ik denk dat ik dat ook maar moet laten, want ik weet helaas hoe men hier op een ongeletterd mensje zijn pijlen kan afvuren. Dan is zwijgen vaak beter, dacht ik zo.
Komt me vaag bekend voor :fi
Klaag klaag, ach en wee.....
Even voor jullie informatie: het is niet verplicht om deel te nemen aan dit forum. :hum

@ Dia: dat nauw leven en ruim sterven vind ik persoonlijk beetje cliché. Het gebeurt ook andersom, maar daar praat men liever niet over....en dat een ander ruim kan sterven, daar heb ik niets aan. Het moet persoonlijk goed komen tussen God en mij. Je kunt boeken vol schrijven over anderen. Maar is Gods eer daar mee gediend?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:
Mariavt schreef:
-DIA- schreef:Gelukkig dat niemand mij gemist heeft... Ik heb vanavond na 2 weken forum-arrest heel wat gelezen, maar niet bar veel zin om overal op te reageren.
Ik denk dat ik dat ook maar moet laten, want ik weet helaas hoe men hier op een ongeletterd mensje zijn pijlen kan afvuren. Dan is zwijgen vaak beter, dacht ik zo.
Even voor jullie informatie: het is niet verplicht om deel te nemen aan dit forum. :hum

@ Dia: dat nauw leven en ruim sterven vind ik persoonlijk beetje cliché. Het gebeurt ook andersom, maar daar praat men liever niet over....en dat een ander ruim kan sterven, daar heb ik niets aan. Het moet persoonlijk goed komen tussen God en mij. Je kunt boeken vol schrijven over anderen. Maar is Gods eer daar mee gediend?

Die liefdegeur moet elk tot liefde nopen,
Als d'olie, die van Arons hoofd gedropen,
Zijn baard en klederzoom doortrekt,
Z' is als de dauw, die Hermons kruin bedekt
Die Sions top met vruchtbaar vocht besproeid,
En op haar bergen nedervloeit.

Waar liefde woont, gebiedt de HEER' den zegen;
Daar woomt Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:

Goeie vraag vlinder
Het mag vaak een ander tot troost zijn en bemoediging dat als je mag horen dat iemand die nauw leefde, een ruim sterfbed had. En daarmee worden ze wel eens uitgedreven naar de Heere, is God's eer daar dan wel of niet mee gediend?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

vlinder schreef: Klaag klaag, ach en wee.....

Vandaar dat we ons ook afzijdig houden in bepaalde discussies! :hum
Wat mij betreft is dit dus geen klaag, klaag, ach en wee...., maar gewoon een antwoord geven op een opmerking van Dia!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

---Niet op de persoon spelen [Auto]---
utrech

Bericht door utrech »

-DIA- schreef:
vlinder schreef:
Mariavt schreef:

Die liefdegeur moet elk tot liefde nopen,
Als d'olie, die van Arons hoofd gedropen,
Zijn baard en klederzoom doortrekt,
Z' is als de dauw, die Hermons kruin bedekt
Die Sions top met vruchtbaar vocht besproeid,
En op haar bergen nedervloeit.

Waar liefde woont, gebiedt de HEER' den zegen;
Daar woomt Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.
en vers 1 hoort er niet meer bij?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:
oesterschelpje schreef:
vlinder schreef: Klaag klaag, ach en wee.....

Vandaar dat we ons ook afzijdig houden in bepaalde discussies! :hum
Wat mij betreft is dit dus geen klaag, klaag, ach en wee...., maar gewoon een antwoord geven op een opmerking van Dia!
Ach wat maakt het in feite uit? Mensen noemen ons wel eens dompers zwartkijkers die overal tegen zijn, die 100 jaar te laat zijn geboren, zwartekousenkerken or whatever.
Maar er zijn ook "klagers over hun staat", en daar spreekt de Schrift minder positief over.
Elia, David, Jeremia en zoveel anderen moesten ook wel eens klagen. Jeremia moest er zelfs een heel boek mee vullen, maar dwars door die jammerklachten mag er toch wel eens een lichtje opgaan, want God is ook geen land van uiterste donkerheid!
Want dan zijn het toch de goederterenheden des HEEREN dat wij niet vernield zijn, dat Zijn barmhartigheden geen einde hebben, dat die elke morgen weer nieuw is, dat Zijn trouw groot is, ondanks het om- en afzwerven van Zijn kinderen.
Ook dit mogen we wel ter harte nemen: Wat klaagt dan een levens mens. Een ieder klage vanwege zijn zonden.
Ootmoet doet buigen, en God groot maken, en dat is wat de mens van nature mist.
--niet toegestaan --- [Auto]
Sorry DIA, ik ben op dit moment eigenlijk niet in de juiste stemming om hier op te reageren, maar, jij mag niet "oordelen" over mensen.
Als er hier al "geoordeeld" zou moeten worden, dan doet God dat zelf, en mag niet DIA dat oordeel uitspreken!
Jij doet mensen veel pijn met je kwetsende opmerkingen...
Ik ben inmiddels overtuigd van jou "goede bedoelingen", maar op de rechterstoel van God zelf te gaan zitten, kan en mag nooit goedgekeurd worden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

--- Postings op de persoon zijn niet toegestaan volgens de forumregels---
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mariavt schreef:
vlinder schreef:

Goeie vraag vlinder
Het mag vaak een ander tot troost zijn en bemoediging dat als je mag horen dat iemand die nauw leefde, een ruim sterfbed had. En daarmee worden ze wel eens uitgedreven naar de Heere, is God's eer daar dan wel of niet mee gediend?
Soms heb ik het gevoel dat er een oneigenlijke tegenstelling wordt gemaakt. Als je een ruim sterfbed hebt, kan je niet ruim geleefd hebben. Gods eer wordt nog groter gemaakt als je in dit leven al van Zijn Liefde mag getuigen. Het juichen mag ook hier op aarde al aanvangen!
Natuurlijk is het bemoedigend als iemand ruim kan sterven, na een leven van twijfel. Wie van Gods kinderen twijfelt nooit. Alleen denk ik niet dat het goed is om deze twijfel in het openbaar uitgebreid te vertellen. Want dan hebben we het over onszelf. Beter is het om over de daden van God te spreken, wat Hij gedaan heeft. En van daaruit mogen we ook zekerheid ontvangen: wat Hij beloofd daoet Hij, Hij laat nimmer varen het werk van Zijn handen, als Hij een goed werk begint, zal Hij dat ook volbrengen.
En zo komen we op hetzelfde uit: Soli Deo Gloria; alleen God de eer!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
haaf

Bericht door haaf »

JolandaOudshoorn schreef:
Mariavt schreef:
vlinder schreef:

Goeie vraag vlinder
Soms heb ik het gevoel dat er een oneigenlijke tegenstelling wordt gemaakt. Als je een ruim sterfbed hebt, kan je niet ruim geleefd hebben. Gods eer wordt nog groter gemaakt als je in dit leven al van Zijn Liefde mag getuigen. Het juichen mag ook hier op aarde al aanvangen!
Natuurlijk is het bemoedigend als iemand ruim kan sterven, na een leven van twijfel. Wie van Gods kinderen twijfelt nooit. Alleen denk ik niet dat het goed is om deze twijfel in het openbaar uitgebreid te vertellen. Want dan hebben we het over onszelf. Beter is het om over de daden van God te spreken, wat Hij gedaan heeft. En van daaruit mogen we ook zekerheid ontvangen: wat Hij beloofd daoet Hij, Hij laat nimmer varen het werk van Zijn handen, als Hij een goed werk begint, zal Hij dat ook volbrengen.
En zo komen we op hetzelfde uit: Soli Deo Gloria; alleen God de eer!
Volgens mij leg je het gezegde zo verkeerd uit. Volgens mij betekend een nauw leven juist een leven dichtbij de Heere. En word dat juist tegenover een slordig leven gezet. Dus iemand met een nauw leven zou dus best heel veel van Gods liefde kunnen getuigen.
Maar het gaat er inderdaad maar om zoals vlinder zegd dat het persoonlijk goed ligt.
vlinder

Bericht door vlinder »

oesterschelpje schreef:
Orchidee schreef:
-DIA- schreef:
oesterschelpje schreef: Vandaar dat we ons ook afzijdig houden in bepaalde discussies! :hum
Ach wat maakt het in feite uit? Mensen noemen ons wel eens dompers zwartkijkers die overal tegen zijn, die 100 jaar te laat zijn geboren, zwartekousenkerken or whatever.
Maar er zijn ook "klagers over hun staat", en daar spreekt de Schrift minder positief over.
Elia, David, Jeremia en zoveel anderen moesten ook wel eens klagen. Jeremia moest er zelfs een heel boek mee vullen, maar dwars door die jammerklachten mag er toch wel eens een lichtje opgaan, want God is ook geen land van uiterste donkerheid!
Want dan zijn het toch de goederterenheden des HEEREN dat wij niet vernield zijn, dat Zijn barmhartigheden geen einde hebben, dat die elke morgen weer nieuw is, dat Zijn trouw groot is, ondanks het om- en afzwerven van Zijn kinderen.
Ook dit mogen we wel ter harte nemen: Wat klaagt dan een levens mens. Een ieder klage vanwege zijn zonden.
Ootmoet doet buigen, en God groot maken, en dat is wat de mens van nature mist.
--niet toegestaan --- [Auto]
Sorry DIA, ik ben op dit moment eigenlijk niet in de juiste stemming om hier op te reageren, maar, jij mag niet "oordelen" over mensen.
Als er hier al "geoordeeld" zou moeten worden, dan doet God dat zelf, en mag niet DIA dat oordeel uitspreken!
Jij doet mensen veel pijn met je kwetsende opmerkingen...
Ik ben inmiddels overtuigd van jou "goede bedoelingen", maar op de rechterstoel van God zelf te gaan zitten, kan en mag nooit goedgekeurd worden.
Mag ik vragen waarom jullie Dia veroordelend of kwetsend vinden schrijven?
Persoonlijk heb ik me namelijk nog nooit veroordeeld gevonden of gekwetst gevoeld door een posting van hem.
Begrijpen jullie zijn postings eigenlijk wel?
Daar lees ik namelijk Liefde tot God en de naaste in, en juist heel gunnend.
Ik weet niet wat er weggehaald is van de laatste posting, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Dia op de persoon heeft gereageerd.
1. Vragen over het modereerbeleid niet in de discussie, maar via pb aan de mods.
2. Het modteam doet geen uitspraken over dingen die weggeknipt zijn, dat is namelijk niet voor niets gebeurd.
3. Je geeft aan dat je niet weet wat er geknipt is, laat dit gedeelte dan over aan de mods, zij weten wel wat er stond en dat kon NIET door de beugel!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Weet je ik mis vaak de Liefde onder elkaar!!
En liefde is hoeft niet altijd (zoetsappig) te zijn!!
Vaak is de liefde ook heel scherp al lijkt deze liefdeloos te zijn.
Met psalm 130 vers 1 ,2 ,3 wens ik julie een Gezegende Zondag toe!!
helma

Bericht door helma »

Enige postings weggeknipt
Vragen over het modereerbeleid kunnen uitsluitend per pb

BTW; Moderators hebben een groene naam; en het commentaar is soms paars
:garde
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

jvdg schreef:Een goede zondag toegewenst.
Dat is zeker hetgeen niet gemist moet worden!
Hetzelfde toewensend.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gesloten