Ik geloof vast dat de preekregelaars van vacante gemeenten veel moeten bellen.-DIA- schreef:In Enter zijn in elk geval al afspraken met predikanten voor volgend jaar....Geytenbeekje schreef:Ik zie dat GerGems, de kerkdiensten op hebben staan voor 2021 op kerktijden
Is dat ook weer begonnen ?
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
In Enter zijn ze zeker heel actief. Vooral in de zomermaanden bijna geen leesdiensten en daarbij nog elke week een weekdienst.Geytenbeekje schreef:Ik geloof vast dat de preekregelaars van vacante gemeenten veel moeten bellen.-DIA- schreef:In Enter zijn in elk geval al afspraken met predikanten voor volgend jaar....Geytenbeekje schreef:Ik zie dat GerGems, de kerkdiensten op hebben staan voor 2021 op kerktijden
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat gebeurt altijd al rond 1 april. Ds Mulder had in het voorjaar een oproep gedaan om dat uit te stellen tot 1 juli minimaal ivm de crisis.Geytenbeekje schreef:Ik zie dat GerGems, de kerkdiensten op hebben staan voor 2021 op kerktijden
Veel preekregelaars hebben dat advies aan hun laars gelapt. Dat merkten zij die zich wel aan het juliadvies hielden.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik sprak predikanten hierover die aangaven dat regelaars vanaf oktober/november uit de ring en de classes mochten bellen en op 2 januari 8:00 uur voor daarbuiten. Op die manier blijft de reisafstand beperkter. Die beurten zijn dan voor 2022.refo schreef:Dat gebeurt altijd al rond 1 april. Ds Mulder had in het voorjaar een oproep gedaan om dat uit te stellen tot 1 juli minimaal ivm de crisis.Geytenbeekje schreef:Ik zie dat GerGems, de kerkdiensten op hebben staan voor 2021 op kerktijden
Veel preekregelaars hebben dat advies aan hun laars gelapt. Dat merkten zij die zich wel aan het juliadvies hielden.
Fides Quaerens Intellectum
Op die manier komt er in Noord Holland zelden iemand. En zo is dat ook. Het hele systeem is onnodig belastend voor kerkenraden en predikanten. Het zou veel beter zijn als dominees zelf of iemand namens hen goede reizen zou uitstippelen.
-
ik vind het altijd een typisch iets. Een dominee die om de haverklap over iets wat hij later in de preek behandeld zegt: "zo God het geeft" maar daarna wel de agenda 1,5 jaar vooruit gevuld heeft
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
In ieder geval één dominee deed niet mee aan deze lange termijn plannerij. Door preekregelaars niet altijd in dank afgenomen, maar ik geef hem groot gelijk.
Ik ookHollander schreef:In ieder geval één dominee deed niet mee aan deze lange termijn plannerij. Door preekregelaars niet altijd in dank afgenomen, maar ik geef hem groot gelijk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Dus op 2 januari 2021 kun je die dominee al bellen voor het rooster van 2022?Anselmus schreef:Ik sprak predikanten hierover die aangaven dat regelaars vanaf oktober/november uit de ring en de classes mochten bellen en op 2 januari 8:00 uur voor daarbuiten. Op die manier blijft de reisafstand beperkter. Die beurten zijn dan voor 2022.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Maar een ring kennen we niet in de GG. Dat gaat dus over een ander kerkgenootschap.
-
- Verbannen
Je zou daarvoor ook 'Particuliere Synode' kunnen invullen.refo schreef:Maar een ring kennen we niet in de GG. Dat gaat dus over een ander kerkgenootschap.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Voor 2023 toch ?Jantje schreef:Dus op 2 januari 2021 kun je die dominee al bellen voor het rooster van 2022?Anselmus schreef:Ik sprak predikanten hierover die aangaven dat regelaars vanaf oktober/november uit de ring en de classes mochten bellen en op 2 januari 8:00 uur voor daarbuiten. Op die manier blijft de reisafstand beperkter. Die beurten zijn dan voor 2022.
Nee, 2022.Geytenbeekje schreef:Voor 2023 toch ?Jantje schreef:Dus op 2 januari 2021 kun je die dominee al bellen voor het rooster van 2022?Anselmus schreef:Ik sprak predikanten hierover die aangaven dat regelaars vanaf oktober/november uit de ring en de classes mochten bellen en op 2 januari 8:00 uur voor daarbuiten. Op die manier blijft de reisafstand beperkter. Die beurten zijn dan voor 2022.
-
- Verbannen
En een mail sturen, mag dat wel eerder?
Of moet je dan in Gmail verzenden plannen kiezen?

Of moet je dan in Gmail verzenden plannen kiezen?