COVID-19

Isala

Re: COVID-19

Bericht door Isala »

Ambtenaar schreef:De beste mevrouw is burgerjournalist. Dat betekent dat ze geen noemenswaardige opleiding tot journalist heeft genoten.
Zij komt uit mijn geboorteplaats. Zij heeft wel degelijk een journalistieke opleiding gedaan, alleen uiteindelijk niet afgerond.
Dat is een andere formulering dan 'geen noemenswaardige opleiding genoten'.
Hora est!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Journaliste Annelies Strikkers over feit dat op de Biblebelt de besmettingen toenemen.
De beste mevrouw is burgerjournalist. Dat betekent dat ze geen noemenswaardige opleiding tot journalist heeft genoten.
Wat wil je hiermee zeggen? Kloppen de feiten die ze noemt, niet?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Isala schreef: Zij komt uit mijn geboorteplaats. Zij heeft wel degelijk een journalistieke opleiding gedaan, alleen uiteindelijk niet afgerond.
Dat is een andere formulering dan 'geen noemenswaardige opleiding genoten'.
Ze heeft haar propedeuse gehaald. Ik heb naast een afgeronde master ook een propedeuse rechten, maar dat maakt nog geen jurist.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Wat wil je hiermee zeggen? Kloppen de feiten die ze noemt, niet?
Dat je in ieder geval niet voor zoete koek moet slikken wat mevrouw beweert. De YouTube video van blckbx waar @Charles naar verwijst, waarin mevrouw tot onthullende ontdekkingen zou komen, bevat erg weinig bewijs voor die zogenaamde onthullende ontdekkingen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Wat wil je hiermee zeggen? Kloppen de feiten die ze noemt, niet?
Dat je in ieder geval niet voor zoete koek moet slikken wat mevrouw beweert. De YouTube video van blckbx waar @Charles naar verwijst, waarin mevrouw tot onthullende ontdekkingen zou komen, bevat erg weinig bewijs voor die zogenaamde onthullende ontdekkingen.
Laten we ons nu even concentreren op wat ze schrijft over de besmettingen in de Biblebelt. Daar ging het hier over. Kloppen die feiten niet?
Marco

Bericht door Marco »

De feiten kloppen vast wel. Vraag is alleen of het de juiste feiten zijn om een conclusie op te baseren.
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Journaliste Annelies Strikkers over feit dat op de Biblebelt de besmettingen toenemen.
De beste mevrouw is burgerjournalist. Dat betekent dat ze geen noemenswaardige opleiding tot journalist heeft genoten.
Wat wil je hiermee zeggen? Kloppen de feiten die ze noemt, niet?
Dit zijn de feiten vandaag. Alleen Limburg kleurt van oranje naar rood. (Bron:NOS)
Bij mijn weten behoort Limburg niet tot de bible belt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marco

Bericht door Marco »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -biblebelt

Als je de feiten wel of niet selecteert kan je tot verschillende conclusies komen. Vooral de conclusies die je al van tevoren graag had willen zien. Probleempje is dat de 'Bible Belt' geen hele provincie beslaat, of een groot deel daarvan. Alleen in Zeeland komt het in de buurt.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Marco schreef:De feiten kloppen vast wel. Vraag is alleen of het de juiste feiten zijn om een conclusie op te baseren.
Zo langzamerhand vraag ik me in deze crisis echt af wat nu nog wél relevant is eigenlijk. Oppervlakkig beschouwd zou je denken dat feiten belangrijk zijn. Maar nee...
Valcke

Bericht door Valcke »

eilander schreef:
Marco schreef:De feiten kloppen vast wel. Vraag is alleen of het de juiste feiten zijn om een conclusie op te baseren.
Zo langzamerhand vraag ik me in deze crisis echt af wat nu nog wél relevant is eigenlijk. Oppervlakkig beschouwd zou je denken dat feiten belangrijk zijn. Maar nee...
Het gaat helaas bij journalisten én politici om de kleuring.
En dan komt de ene kleuring vaak beter uit dan de andere.
Dit is helaas realiteit.
Doe daarbij dat Nederland geen kwaliteitskranten meer kent (of het moest het FD zijn) waar men primair uitgaat van geverifieerde feiten...
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Je bent als journalist gewoon geen knip voor de neus waard als je in deze tijd iets schrijft over de Biblebelt en het oplopende aantal besmettingen, en dan vervolgens niets zegt over Zeeland en Urk. Toch beslist Biblebelt en tot nu een laag aantal besmettingen. Dat kan andere oorzaken hebben, of alleen een kwestie van tijd zijn, maar SCHRIJF DAT DAN.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Laten we ons nu even concentreren op wat ze schrijft over de besmettingen in de Biblebelt. Daar ging het hier over. Kloppen die feiten niet?
De vraag is hoe je feiten duidt. De aantallen verschillen per dag, maar ik neem aan dat iemand kan aflezen uit een tabel of grafiek hoeveel besmettingen er in een bepaalde gemeente zijn geconstateerd. De vraag is enkel hoe je die feiten wilt duiden. Gebruikelijk is om het aantal besmettingen per 100.000 inwoners weer te geven, dan krijg je vergelijkingsmateriaal. Maar de aantallen fluctueren natuurlijk per dag.

Het dashboard geeft op dit moment weer dat er 57 nieuwe besmettingen zijn in Staphorst. Dat betekent 307,1 besmettingen per 100.000 inwoners. Tholen kent 1 nieuwe bestemming, dat betekent 3,8 besmettingen per 100.000 inwoners. Gemeente Boxmeer, 91,2 besmettingen per 100.000 inwoners.

Dus ja, een aantal gemeentes in de biblebelt kleurt donkerblauw (meer dan 30 besmettingen per 100.000 inwoners). Maar ook buiten de biblebelt zijn er gemeentes die donkerblauw kleuren, zoals genoemde gemeente Boxmeer. Voor iedere gemeente zal er een reden zijn voor de relatief hogere cijfers. Voor de ene gemeente zal meer gelden dat het percentage gevaccineerden lager is, zoals in de biblebelt. Voor andere gemeentes zullen er andere redenen meer spelen, zoals bijv. veelvuldig horecabezoek of algemene negering van maatregelen. Of wellicht is een groter deel van de bevolking al min of meer immuun. En zo zullen er vast nog veel meer verklaringen zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Marco schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -biblebelt

Als je de feiten wel of niet selecteert kan je tot verschillende conclusies komen. Vooral de conclusies die je al van tevoren graag had willen zien. Probleempje is dat de 'Bible Belt' geen hele provincie beslaat, of een groot deel daarvan. Alleen in Zeeland komt het in de buurt.
Laat Zeeland nou net weinig besmettingen hebben...
merel

Bericht door merel »

Het aantal besmetting doet niet meer zo ter zake. Het gaat om ziekenhuis opnames. Onderstaand bericht lijkt mij hiervoor voldoende zeggend.

Drie op de vier in ziekenhuis opgenomen coronapatiënten zijn ongevaccineerd - https://nos.nl/l/2401597#UPDATE-container-56614353
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:Het aantal besmetting doet niet meer zo ter zake. Het gaat om ziekenhuis opnames. Onderstaand bericht lijkt mij hiervoor voldoende zeggend.

Drie op de vier in ziekenhuis opgenomen coronapatiënten zijn ongevaccineerd - https://nos.nl/l/2401597#UPDATE-container-56614353
tja. Ik geloof deze cijfers gewoon niet meer.
Plaats reactie